2016-09-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Vet inte om jag står i något belastningsregister eller liknande. Då jag aldrig är dömd. Legat på psyk efter en överdos och på avgiftning vid annat tillfälle. Men det vet jag inte om de kan se? Känns ju som min läkarjournal är privat.
Vi har ju självklart inte sagt till de på anstalten att jag knappt känner grabben, polaren känner honom riktigt bra och frågade om jag ville följa med.

Oroa dig inte, de kan INTE se dina journaler från sjukhus/payke. Endast om du är dömd (BR) eller misstänkt för brott (MR).
Citera
2016-09-10, 09:10
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
En fråga till: Kommer man kunna se något hur det ser ut annat än i besöksrum?

Som besökare ser du aldrig den intagnes ordinarie avdelning eller rum. Möjligen kan du skymta hans hus på avstånd. Du kommer se grindar och murar, ett slags kapprum med låsbara skåp och toalett, en typ av reception med metallbåge/skoröntgen och därefter korridorer med dörrar överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Skulle vilja höra mer om sådana där knullrum som tydligen skall finnas på vissa anstalter, där intagna och besökare får ha sex. Är de ljudisolerade? Brukar piltarna smygkika så att allt går lugnt till? Vem byter lakanen i sängen? Några sexuella aktiviteter som är förbjudna? Är det ibland uppenbart prostituerade som kommer på besök? Ge mig all info ni har!

Njae, man kan höra plitar i korridoren utanför (nycklarna) och man kan höra rumsgrannen om det gapas mycket därinne. På Salberga finns det radio i rummet. Plitarna smygkikar inte utan knackar först, låser upp sen. Eventuella använda lakan och handdukar samlar den intagne ihop efter avslutat besök, d.v.s. när du har släppts ut ur rummet.
Citera
2016-09-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLioness
Jag vet inte rent konkret hur det funkar lokalt, kan bara säga att jag bara har hört gott om Rödjan. De har ett jättepoppis jordbruk och bra personal. Det killarna kunde reagera lite över var det faktum att man blandar sexualbrottsdömda med vanliga dömda. Vad jag vet ställer det inte till några större problem, folk orerade mest innan de kom dit.

På öppen anstalt här i Sthlm gäller obevakade besök endast helger, typ mellan 13-17. Besöks-och teltillstånd har generellt blivit tuffare att få igenom, det är tyvärr genomgående för hela verket. På Asptuna har man privata kläder och på Svartsjö anstaltskläder förutom på helgerna. Det är en del lokala skillnader. Mitt tips är att ringa Rödjan och be att få prata med klienthandläggaren, de brukar ha bäst koll!

Okej, tack för infon då vet jag lite mer

Undrar dock över en till grej.. Får jag ta med mig "mina" cigaretter in om jag ska besöka någon på en öppen? Låt säga att man ska vara där en halv dag typ.. Eller hur funkar det för rökare som besöker?
Citera
2016-09-10, 10:25
Medlem
Citat:
Det finns inga "knullrum", bara besöksrum med soffa typ. Intagna byter själv lakan efter sig. Inga sexuella aktiviteter är förbjudna såvida det inte sker mot någons vilja och ja, uppenbart prostituerade förekommer. Eller mer eskorter skulle jag säga! Ingen vårdare smygkikar, det är förbjudet. Vi går bara in om någon flaggar el skriker på hjälp/larmar. Någon gång, när en mkt känd artist, hade tjej o kids på besök fick vi bryta då bebisen skrek oavbrutet i en timma pga att föräldrarna hade sex utan att bry sig om barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av nesl
Okej, tack för infon då vet jag lite mer

Undrar dock över en till grej.. Får jag ta med mig "mina" cigaretter in om jag ska besöka någon på en öppen? Låt säga att man ska vara där en halv dag typ.. Eller hur funkar det för rökare som besöker?

Nix inga egna cig/snus.
Citera
2016-09-10, 11:36
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Det finns inga "knullrum", bara besöksrum med soffa typ. Intagna byter själv lakan efter sig. Inga sexuella aktiviteter är förbjudna såvida det inte sker mot någons vilja och ja, uppenbart prostituerade förekommer. Eller mer eskorter skulle jag säga! Ingen vårdare smygkikar, det är förbjudet. Vi går bara in om någon flaggar el skriker på hjälp/larmar. Någon gång, när en mkt känd artist, hade tjej o kids på besök fick vi bryta då bebisen skrek oavbrutet i en timma pga att föräldrarna hade sex utan att bry sig om barnet.

Fyfan vad sunkigt det låter.
Jävla förlorarverksamhet! Två förlorare sätter på varandra i en äcklig gammal soffa och en tredje förlorare står utanför med örat mot dörren och nyckelknippan krampaktigt i handen!
Förresten, vad då "förbjudet" att kika in? Har många blivit bestraffade för det?
Citera
2016-09-10, 11:52
Medlem
Citat:
Fyfan vad sunkigt det låter.
Jävla förlorarverksamhet! Två förlorare sätter på varandra i en äcklig gammal soffa och en tredje förlorare står utanför med örat mot dörren och nyckelknippan krampaktigt i handen!
Förresten, vad då "förbjudet" att kika in? Har många blivit bestraffade för det?

Ja alltså kollar du in som vårdare utan anl kommer avd att straffa dig. Det gör man bara inte. Och inte stod vi o lyssnade heller, lyssna på vad? Några som antingen pratar, fikar el knullar?
Citera
2016-09-10, 13:07
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ja alltså kollar du in som vårdare utan anl kommer avd att straffa dig. Det gör man bara inte. Och inte stod vi o lyssnade heller, lyssna på vad? Några som antingen pratar, fikar el knullar?

Knullar givetvis. Hur visste ni förresten att det var eskorter som kom ibland? Var det samma tjejer som besökte olika killar eller drog ni slutsatsen av andra skäl? Känner du till om någon personal har knullat i ett sånt där knullrum, antingen med varandra eller med intagen?
Citera
2016-09-10, 13:52
Medlem
Citat:
Knullar givetvis. Hur visste ni förresten att det var eskorter som kom ibland? Var det samma tjejer som besökte olika killar eller drog ni slutsatsen av andra skäl? Känner du till om någon personal har knullat i ett sånt där knullrum, antingen med varandra eller med intagen?

Killarna kom med plötsliga besökstillståndsansökningar från olika brudar och de var öppna med att de inte visste vilka det var. Ibland var besöket över efter nån minut då det inte klickade på något sätt mellan dem. Intagna förmedlade tjejer till varandra, en del tjejer besökte flera olika intagna. Har aldrig hört att personal legat i besöksrummen. Vi hade ju personalrum
Citera
2016-09-17, 06:12
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Skulle vilja höra mer om sådana där knullrum som tydligen skall finnas på vissa anstalter, där intagna och besökare får ha sex. Är de ljudisolerade? Brukar piltarna smygkika så att allt går lugnt till? Vem byter lakanen i sängen? Några sexuella aktiviteter som är förbjudna? Är det ibland uppenbart prostituerade som kommer på besök? Ge mig all info ni har!

Inte horor men kvinnor som svarar på fångars annonser i porrtidningarnas kontaktannonser och dylikt.
Citera
2016-09-17, 06:22
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Och vad gäller särskilda villkor så är det dem som styr din permissionsstege. Det du kan göra är att söka om dina villkor för att få en kortare stege. Obevakade permisar är INTE ett måste för en tidsomvandling. Huruvida du erkänner brottet el inte har ingen som helst betydelse.

För livstidare är obevakad permis så gott som ett måste.
Om du erkänner och ångrar tycker Kv är viktigt och det räknas med i bedömningar.
Så du snackar skit när du säger det inte har betydelse
Citera
2016-09-19, 20:39
Medlem
Noble-Joes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Kommer få sitta för grov fridskränkning, mindre kul...... då jag faktiskt är helt oskyldig! Mitt ex är psyksjuk.
Sysslar med brottl men håller absolut inte på med den typen av kriminalitet, aldrig något våldsbrott i registret

första gången på kåken vad kan ja förvänta mig? Är bitig o tar inte skit från någon bör tilläggas.

1 år blir det.
Spelar nog ingen roll hur bitig du är när du sitter det du är dömd för. Du verkar vara ung och obegåvad. Du får det nog inte lätt.
Citera
2016-09-20, 11:15
Medlem
Hur är det nuförtiden nu när många yngre invandrare finns på anstalterna, är det fortfarande så att sexualbrottslingar inte accepteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in