2016-09-09, 19:14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
3. Ponera att jag och polaren försöker smuggla in en mindre mängd narkotika, (endast till polaren som sitter, som aldrig skulle gola). Om vi blir upptäckta, vad blir påföljderna? Vill helst bara vara på besök på kåken liksom
Det är en sak hur detta påverkar er, glöm inte att tänka på hur detta kan påverka kompisen. Nu tänker jag inte att han blir slängd i "the hole" i tre veckor utan hur det kan bli med svårigheter att få besök i framtiden odyl
Citera
2016-09-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det är en sak hur detta påverkar er, glöm inte att tänka på hur detta kan påverka kompisen. Nu tänker jag inte att han blir slängd i "the hole" i tre veckor utan hur det kan bli med svårigheter att få besök i framtiden odyl

Mkt bra poäng!
Citera
2016-09-09, 19:54
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damfotboll
hmm i ditt fall och iom att det är hall så lägg ner dehär planerna det är inte värt det

Citat:
Ursprungligen postat av FruLioness
1. Nej
2.Nej
3.Polisanmälan.
4.Nej.
5.Vilken avd han sitter på är oväsentligt för besöket. Hade han befunnit sig på Fenix el isol hade ni inte ens varit där.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Citat:
Mkt bra poäng!

Har lagt ned smugglingsplanerna, blir ett vanligt besök bara. Känner dock inte personen som sitter inne särskilt bra. Men man vill ju gärna se hur det ser ut och höra lite om hur det är på kåken.
Det vi hade tänkt med smugglingen var bara att tejpa fast en 8:a sub mellan skinkorna. Sedan "klia" sig lite och överlämna suben i en "high five".
En fråga till: Kommer man kunna se något hur det ser ut annat än i besöksrum?
Citera
2016-09-09, 20:43
Medlem
Citat:
Har lagt ned smugglingsplanerna, blir ett vanligt besök bara. Känner dock inte personen som sitter inne särskilt bra. Men man vill ju gärna se hur det ser ut och höra lite om hur det är på kåken.
Det vi hade tänkt med smugglingen var bara att tejpa fast en 8:a sub mellan skinkorna. Sedan "klia" sig lite och överlämna suben i en "high five".

Nix. Det är bara besöksavd som gäller!
Citera
2016-09-09, 21:51
Medlem
Citat:

ja men är du välkänd av polis och för narkotika desstutom så undrar jag om du ens får beviljat att hälsa på..jag fick inte ta emot samtal av nån med register överhuvudtaget..så ett "vanligt besök" hos nån du inte "känner särkilt bra" på HALL med ett register som du har ter sig underligt
Citera
2016-09-09, 23:31
Medlem
Citat:
Intagna får lämna önskemål på anstalt, ibland finns det en tanke från placeringsenheten-man kanske ska gå någon typ av utb på en särskild anstalt tex. I vissa fall tas hänsyn till familj men absolut inte alltid. Alla män som döms till 4 år el mer hamnar på riksmottagn på Kumla först och placeras ut därifrån. För kvinnor är det motsv 2 år el mer och de har sin riksmottagn på Hinseberg.
Placeringsenheten tittar oxå på ev kriminella nätverk på anstalterna, vart finns det olämpliga konstellationer och fiender, sådant spelar stor roll. Du kanske ska till en beh avd, som finns på tex Skänninge (12-steg).

Har hänt en del sedan början på 90-talet.
Tycks vara helt andra förhållande idag på anstalterna.
KVA Mariefred var rena semesteranläggningen när jag var där för över 20 år sedan.
Enda minuset var väl murjävlen som reste sig utanför cellfönstret.
Citera
2016-09-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacoby
Egentligen ett svar på det mesta du skrivit om plitar under det sista dygnet. För att undvika missförstånd kan jag inledningsvis meddela att jag varit plit två år på en anstalt av högre säkerhetsklass och för närvarande jobbar på annan plats inom myndigheten så jag är ett av alla de plitsvin du frikostigt refererar till.

Håller med om mycket du skriver, givetvis är KV liksom alla andra myndigheter en sörja av omständliga och ofta svårförståeliga rutiner och regler. Vidare finns det, som du klart deklarerat en stor del plitar som älskar att utöva makt och är på helt fel ställe. Men att påstå att majoriteten är där för att jävlas är åt helvete fel. Att vara plit är ofta ett riktigt skitjobb med dåligt betalt, usla arbetstider och vissa arbetsuppgifter som är så världsfrånvända att man inte tror att det är sant så att påstå att "majoriteten" av plitarna är svin som enbart är där för att jävlas är helt fel. Vad du sällan eller aldrig, mer än att helt riktigt beskylla korttidarna för att vara jävliga, gör är att sätta dig in hur det är att gå till ett jobb som ingen drömt om men där många faktiskt trivs godkänt med sitt jobb. Du nämner sällan heller hur det faktiskt ser ut på insidan, hur vuxna människor kan vara så in i helvete bortskämda som ett stort antal klienter är. Korttidarna är givetvis värst som du säger men det finns grader i helvetet. Så in i helvete mycket som det gnälls över totala oväsentligheter utan anledning är helt otroligt. Hur det kan bölas dag ut och dag in över att klädbidraget "bara" är 1500 spänn vid utsluss eller att det fattas en skiva ost när matvagnen kommer övergår mitt förstånd. Du har helt rätt i att det finns vissa som gillar att leka paragrafryttare och jävlas helt i onödan och för att de njuter av det men i många fall är det de som gnäller över allt och inget som utsätts för jävelskap. På en normalavdelning hatas sexualförbrytarna och kvinnoboxarna men det är ingen som höjer ögonbrynen över att en kille som är inne på tionde voltan står och vrålar fitta i ansiktet på en kvinnlig plit i 60-årsåldern som tjänar 25 k i månaden för att köket har skickat för lite mat med matvagnen. Lika lite som alla klienter är svin är alla plitar svin.

Hade aldrig några problem med plitarna när jag gjorde min volta.
Men å andra sidan har jag uppfostrats till att möta människor med respekt.
Som man själv vill bli bemött ska man bemöta andra.
Jag beundrar de som jobbar som plitar och får ta all skit från osnutna skitungar och gangsters dag efter dag.
Citera
2016-09-09, 23:54
Medlem
Silltunnas avatar
Skulle vilja höra mer om sådana där knullrum som tydligen skall finnas på vissa anstalter, där intagna och besökare får ha sex. Är de ljudisolerade? Brukar piltarna smygkika så att allt går lugnt till? Vem byter lakanen i sängen? Några sexuella aktiviteter som är förbjudna? Är det ibland uppenbart prostituerade som kommer på besök? Ge mig all info ni har!
Citera
2016-09-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Kommer få sitta för grov fridskränkning, mindre kul...... då jag faktiskt är helt oskyldig! Mitt ex är psyksjuk.
Sysslar med brottl men håller absolut inte på med den typen av kriminalitet, aldrig något våldsbrott i registret

första gången på kåken vad kan ja förvänta mig? Är bitig o tar inte skit från någon bör tilläggas.

1 år blir det.

Lycka till!
Bara så du vet: alla du möter på kåken är oskyldiga.
Citera
2016-09-10, 00:18
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damfotboll
ja men är du välkänd av polis och för narkotika desstutom så undrar jag om du ens får beviljat att hälsa på..jag fick inte ta emot samtal av nån med register överhuvudtaget..så ett "vanligt besök" hos nån du inte "känner särkilt bra" på HALL med ett register som du har ter sig underligt
Vet inte om jag står i något belastningsregister eller liknande. Då jag aldrig är dömd. Legat på psyk efter en överdos och på avgiftning vid annat tillfälle. Men det vet jag inte om de kan se? Känns ju som min läkarjournal är privat.
Vi har ju självklart inte sagt till de på anstalten att jag knappt känner grabben, polaren känner honom riktigt bra och frågade om jag ville följa med.
Citera
2016-09-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Skulle vilja höra mer om sådana där knullrum som tydligen skall finnas på vissa anstalter, där intagna och besökare får ha sex. Är de ljudisolerade? Brukar piltarna smygkika så att allt går lugnt till? Vem byter lakanen i sängen? Några sexuella aktiviteter som är förbjudna? Är det ibland uppenbart prostituerade som kommer på besök? Ge mig all info ni har!

Det finns inga "knullrum", bara besöksrum med soffa typ. Intagna byter själv lakan efter sig. Inga sexuella aktiviteter är förbjudna såvida det inte sker mot någons vilja och ja, uppenbart prostituerade förekommer. Eller mer eskorter skulle jag säga! Ingen vårdare smygkikar, det är förbjudet. Vi går bara in om någon flaggar el skriker på hjälp/larmar. Någon gång, när en mkt känd artist, hade tjej o kids på besök fick vi bryta då bebisen skrek oavbrutet i en timma pga att föräldrarna hade sex utan att bry sig om barnet.
Citera
2016-09-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDice
Hade aldrig några problem med plitarna när jag gjorde min volta.
Men å andra sidan har jag uppfostrats till att möta människor med respekt.
Som man själv vill bli bemött ska man bemöta andra.
Jag beundrar de som jobbar som plitar och får ta all skit från osnutna skitungar och gangsters dag efter dag.

Visst fick vi skit men också mkt roligt och galna stunder! Jag har träffat såååå många roliga, sköna typer som jag aldrig kommer glömma. Och vilka livsöden jag fått förmånen att dela, både på gott och ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in