Citat:
Ursprungligen postat av
t3x5
Jag gjorde ganska nyligen min andra volta på anstalten Karlskoga då det var fullt på ordinarie anstalt som jag aldrig kom till.
Karlskoga var en ganska hyfsad anstalt med Sveriges sämsta plitar, däremot bra folk som satt där.
Usel luft på stället och liten rastgård annars var det helt okej.
Anstalten Karlskoga har Sveriges sämsta plitar (ingen erfarenhet av andra anstalter, dock andra som suttit inne på andra anstalter både klass 2 och 1 som berättat vad som skiljer dem åt.), plitarna är inkompetenta, arroganta, maktmissbrukare och sadister. Den så kallade vården man ska få existerar inte. Anstalter får ha sina egna policys men de måste följa lagarna FARK etc. Många gör ej det och har väldigt konstiga regler, anstalten Karlskoga aspirerar på en klass 1 snarare än en klass 2 anstalt. Säkerhet är det enda de tänker på, de betalar hellre en saftig böter för att ha taggtråd med rakblad som strider emot lagen.
Ett exempel som plitarna på Karlskoga gillar att göra är att vänta utanför toaletten för att sedan ta med den intagne på urinprov. Eftersom man redan har tömt blåsan blir man inlåst i isoleringen som stinker urin och har en äcklig madrass på golvet med en kopp kaffe, sen får man sitta där tills man kan pissa. Det kan ta några timmar också innan de kommer tillbaka även efter att man tillkallat dem.
Detta är vad skattepengarna går till, ledningar och plitar som inte har kompetens eller följer lagarna, de är själva kriminella om man ska följa regelverket. Kriminalvården är tyvärr ett skämt och det är synd om dem som inte har stöd eller medel för att inte hamna i deras äckliga ekorrhjul.