2016-08-20, 11:57
Medlem
Hagis124s avatar
h

Kommer få sitta för grov fridskränkning, mindre kul...... då jag faktiskt är helt oskyldig! Mitt ex är psyksjuk.
Sysslar med brottl men håller absolut inte på med den typen av kriminalitet, aldrig något våldsbrott i registret

första gången på kåken vad kan ja förvänta mig? Är bitig o tar inte skit från någon bör tilläggas.

1 år blir det.
Senast redigerad av Hagis124 2016-08-20 kl. 12:00. Anledning: a
Citera
2016-08-20, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Kommer få sitta för grov fridskränkning, mindre kul...... då jag faktiskt är helt oskyldig! Mitt ex är psyksjuk.
Sysslar med brottl men håller absolut inte på med den typen av kriminalitet, aldrig något våldsbrott i registret

första gången på kåken vad kan ja förvänta mig? Är bitig o tar inte skit från någon bör tilläggas.

1 år blir det.

Vält gravstenar? Eller blandar jag ihop det?

Begär isolering. Det är långt i från status. Och att du påstår att du är bitig spelar sällan någon roll.
Sitter det 2 eller fler som känner varandra så räcker det. Eller någon som kan ta för sig.

Och ditt brott har ingen som helst status. Risken finns att majoriteten av avdelningarna ber dig packa och dra ifrån anstalten. Då har du inget val.
Citera
2016-08-20, 12:59
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vält gravstenar? Eller blandar jag ihop det?

Begär isolering. Det är långt i från status. Och att du påstår att du är bitig spelar sällan någon roll.
Sitter det 2 eller fler som känner varandra så räcker det. Eller någon som kan ta för sig.

Och ditt brott har ingen som helst status. Risken finns att majoriteten av avdelningarna ber dig packa och dra ifrån anstalten. Då har du inget val.

Ja självklart är de ingen status de är riktigt smutsigt o skämmigt o va dömd för det.... tro mig inget ja vill va dömd för o de känns så surt när man e helt oskyldig..
Citera
2016-08-20, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Hos mig har de aldrig knackat

Du kan vara lugn, du är inte prio på deras lista om du inte ens suttit häktad inför anstaltsplacering. Ingen kommer plocka dig före söndag, eller ens troligen nästa söndag.
Dröj inte för länge bara, de kan skicka dig till ngt riktigt skithål på rent jävelskap.

Ja fy fan, det är något av det mest traumatiska med att sitta inne. Att dagligen tvingas dela matbord, toa och dusch med en del som knappt har koll på sina kroppsfunktioner, käkar med öppen mun osv. I många fall går det att styra upp, men en del kan inte bättre, har alltid levt som svin.

Ja Fyfan. Vissa personer sitter kvar i ett barns beteende.
Folk man nästan måste tvinga in i duschen. Hygien? Vad är det för ord?

Bara tanken på att veta att man kan ha kalsonger som dessa människor använt. Är inte trevligt.

Jag lyckades ta mig in i förrådet en volta. Där låg nya kalsonger och linnen.
Där smugglade jag med mig några av varje. Märkte dom. Och tog tillbaka mina i tvätten varje gång!
Det vart en mycket bättre tid att göra då!

Sen har jag varit med om en kille som fick stryk när han drack direkt ur mjölkpaketet!!!
Den personen sänker jag igen om jag ser han på utsidan. Vissa saker måste läras ut med våld!!!
Citera
2016-08-20, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ja självklart är de ingen status de är riktigt smutsigt o skämmigt o va dömd för det.... tro mig inget ja vill va dömd för o de känns så surt när man e helt oskyldig..

Har du lust att utveckla hur du blev dömd oskyldig till det?
Låter lite för otroligt för att vara sant. Va du på platsen/gravarna när du blev gripen?

Att någon påstår att dom är oskyldig till vidriga brott. Är standard. Och det läser dom flesta av.
Jag hade högst troligen begärt isolering.

Hade iallafall inte klivit in på en avdelning och berättat om att jag välter gravstenar!
Fan vad skönt att jag aldrig hamnat i vidriga brott!

Om dom låter dig vara kvar. Så kan du räkna med att väldigt många kommer jävlas med dig.
Kanske ger dom dig stryk. Beror helt på vart du sitter, och med vilka. Men den risken är stor!
Citera
2016-08-20, 13:27
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:

1 år blir det.

Jag tolkar det som att du blivit dömd för grov kvinnofridskränkning gentemot ditt ex. I så fall får du inte sitta med "normalkriminella" utan med andra som utövat våld i någon form mot kvinnor eller barn.

Minns från när jag gjorde en vända på gamla Norrköpings-häktet (stängt nu) att våldtäktsmän sorterates ihop med såna som enbart misshandlat kvinnor, medan vi andra "normalintagna" satt på en annan våning och hade annan promenadtid. Så det är sannolikt att du får sitta med snabbknullare, pedofiler och annat myspys-folk. Det lär inte bli kul.

Det händer att KV försöker smyga in intagna med sådana domar i bagaget bland andra "normalintagna", speciellt de som har lång avtjäning. Men det kommer alltid ut och slutar med "frivillig" flytt från avdelningen eller gruppstryk.

Nu hävdar du att du är oskyldig, men det spelar ingen roll på insidan. Ingen tror dig ändå.
Senast redigerad av ExConvict 2016-08-20 kl. 13:38.
Citera
2016-08-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Jag väntade i säkert 5-6 månader med att ställa in mig en gång, och hörde inte ett knyst i från dom. Varken från snuten eller kv.

men bor i en ganska liten stad så tror dom lär komma o knacka på måndag här hos mig o min tjej

fler personer som har erfarenhet av att inte ställa in sig och hur lång tid man brukar få frirum

PS... FYLLER ÅR DEN 30E AUG hade ju varit kice om man kunde vatt hemma då men tror inte jag pallar tänka på d fram tills dess
Citera
2016-08-20, 17:11
Medlem
Nicke1234s avatar
Det var helt OK, inga problem. Gott käk också. Arbete från 07:30 till 16:00 så det fanns alltid nånting att göra på vardagarna. Helgerna var dock ganska långsamma eftersom vi var lediga då. TV-n i cellen var värt oändligt oändligt mycket.
Citera
2016-08-20, 17:48
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Har du lust att utveckla hur du blev dömd oskyldig till det?
Låter lite för otroligt för att vara sant. Va du på platsen/gravarna när du blev gripen?

Att någon påstår att dom är oskyldig till vidriga brott. Är standard. Och det läser dom flesta av.
Jag hade högst troligen begärt isolering.

Hade iallafall inte klivit in på en avdelning och berättat om att jag välter gravstenar!
Fan vad skönt att jag aldrig hamnat i vidriga brott!

Om dom låter dig vara kvar. Så kan du räkna med att väldigt många kommer jävlas med dig.
Kanske ger dom dig stryk. Beror helt på vart du sitter, och med vilka. Men den risken är stor!

Är det jag som missuppfattar dig eller? Grov fridskränkning/kvinnofridskränkning innebär inte att man välter gravar (?!) det innebär att man har gett sin partner eller sina barn stryk....
Citera
2016-08-20, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Är det jag som missuppfattar dig eller? Grov fridskränkning/kvinnofridskränkning innebär inte att man välter gravar (?!) det innebär att man har gett sin partner eller sina barn stryk....

Ööh? Såg du resten av orden jag skrev? "Eller blandar jag ihop det"

Dessutom stod det inte kvinnofridskränkning.
Enbart fridskränkning. Som jag blandade ihop med gravskändning.

För övrigt har jag diskuterat i PM med han. Och inga slag eller sparkar har utdelats av han.
Däremot har han fått ta i mot 3 smällar.
Citera
2016-08-20, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsseMp3
men bor i en ganska liten stad så tror dom lär komma o knacka på måndag här hos mig o min tjej

fler personer som har erfarenhet av att inte ställa in sig och hur lång tid man brukar få frirum

PS... FYLLER ÅR DEN 30E AUG hade ju varit kice om man kunde vatt hemma då men tror inte jag pallar tänka på d fram tills dess

Jag har aldrig ställt in mig själv. Vissa gånger nån vecka. Annars månader!

Men varför ska du sitta hemma och vänta? Ta dig till ett annat ställe.
Åk till en polare i en annan stad. Så kan du utan tvekan vara ute på din födelsedag.
Det hade jag gjort.
Citera
2016-08-20, 19:05
Medlem
Citat:
Jag har aldrig ställt in mig själv. Vissa gånger nån vecka. Annars månader!

Men varför ska du sitta hemma och vänta? Ta dig till ett annat ställe.
Åk till en polare i en annan stad. Så kan du utan tvekan vara ute på din födelsedag.
Det hade jag gjort.

ähh lite skitsamma är väl bara o få gjort, är mest nojjig för AT från dagligt tram brukande i typ 1.5 år

plus bruden bor jag ju med o hon jobbar osv osv segt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in