2016-09-22, 09:59
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hur är det nuförtiden nu när många yngre invandrare finns på anstalterna, är det fortfarande så att sexualbrottslingar inte accepteras?
vanliga sexförbrytare har väl inga större problem. Däremot pedofiler verkar va längre ner på skalan än ngn som våltagit och mördat 10 tjejer över 18.
Citera
2016-09-22, 10:02
Medlem
japanskbruds avatar
Läste om man visar tecken på rädsla eller feghet så dör man ganska fort i ett amerikanskt fängelse. Bättre att ta fighten även om det är en enorm 200kg anabolaneger.. Då får man bara rimligt med stryk en gång och blir sen accepterad av dom andra.. Gäller liknande förhållande även i svenska fängelser? T ex om en enorm kille från bandidos eller HA kommer och vill slåss .. Vinner man mer i längden på att ta den fighten, även om man garanterat hamnar en vecka på sjukhuset? ?
Citera
2016-09-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
vanliga sexförbrytare har väl inga större problem.D
Är du säker på det? Så var det inte för 10 år sedan! Fy fan i så fall
Citera
2016-09-22, 14:24
Medlem
Citat:
Läste om man visar tecken på rädsla eller feghet så dör man ganska fort i ett amerikanskt fängelse. Bättre att ta fighten även om det är en enorm 200kg anabolaneger.. Då får man bara rimligt med stryk en gång och blir sen accepterad av dom andra.. Gäller liknande förhållande även i svenska fängelser? T ex om en enorm kille från bandidos eller HA kommer och vill slåss .. Vinner man mer i längden på att ta den fighten, även om man garanterat hamnar en vecka på sjukhuset? ?

Nu har jag bara suttit på tvåor samt en klass tre men generellt verkar det inte uppstå särskilt många spontanbråk på svenska anstalter. Det finns med andra ord oftast en hyfsat bra anledning till att slagsmål uppstår och om du inte är ute efter att slåss så går det oftast att undvika utan att framstå som en fegis. I fängelsescener från Amerikanska fängelser ser man ju sällskapsrum för flera hundra åt gången och så är det inte alls i Sverige.

Jag är jag, det är det enda jag vet och jag hade slagit tillbaka oavsett vem det var. Sedan om det är bra eller inte vet jag inte riktigt, beror helt på situation men när det väl har smällt går det inte längre att lösa med prat.
Citera
2016-09-22, 19:53
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLioness
Vad trodde du skulle hända i anstalt? Om du fortf känner dig "konspiratoriskt" lagd efter 5 år borde du söka vård. Jag jobbade med livstidare som verkställt 13 år el mer effektivt och som fixade det fint att komma ut.

Du vet inte varför jag satt, eller vad jag gjort din puckade marionett. Såna som dig är såna som begår krigsbrott för att "så är det' "jag följde order" snacka inte ner till mig jävla fjolla. Om staten satte mig på ett sånt straff för en sån löjlig grejj och friar våldtäktsmän och bankirer så tappar jag tilltron. Vadfan tror du ditt offer?
Citera
2016-09-23, 20:37
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
vanliga sexförbrytare har väl inga större problem. Däremot pedofiler verkar va längre ner på skalan än ngn som våltagit och mördat 10 tjejer över 18.

fan säger du? du vet ingenting. sexförbrytare accepteras aldrig och råkar dom placeras fel nån gång får dom stryk.
Citera
2016-09-23, 20:40
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:

det är inte så i sverige. ingen kommer hoppa på dig utan anledning här. dom som får stryk har oftast gjort något som är fel. golat, skyldig nåt, lurats, sagt nåt dumt, lagt näsan i blöt. sköter du ditt händer inget i sverige.
Citera
2016-09-24, 20:51
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:

Jag har aldrig suttit men det räcker att läsa en kvart i denna tråd för att fatta att det inte går till så på svenska anstalter (eller snacka med någon som har suttit).
Hälsa och presentera dig för alla , bete dig som folk och sno inte någons plats vid matbordet så kommer varken Adebisi eller Schillinger att våldta dig eller hugga ihjäl dig med en "shank".
Där har du nog en rätt bra sammanfattning av tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
fan säger du? du vet ingenting. sexförbrytare accepteras aldrig och råkar dom placeras fel nån gång får dom stryk.

Så det är bara "det var bättre på min tid"-prat från gubbarna att det har börjat ändra på sig?
Jag har både läst här och snackat irl med ett par fd kåkfarare på 50+ som säger att det numera är lättare för både kvinnoboxare och sexförbrytare om de känner "rätt folk".
Senast redigerad av mjukosten78 2016-09-24 kl. 20:59.
Citera
2016-09-24, 21:50
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Nej.

Det där stämmer inte alls.

Gör du det så blir det ett raskrig och du kan till och med bli utstött av dina egna med isolering som följd.
Citera
2016-10-01, 20:08
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
.
Hej
Ställer en fråga till dig, eftersom jag sett att du skrivit en del i trådar som har med fängelse att göra, och verkar ha kunskap på området. Jag är totalt okunnig inom området, vilket är orsaken till att jag frågar:

- Den generella bilden som många har av fängelser är att det är en väldigt "hård miljö" (du förstår nog vad jag menar). Stämmer det även för svenskt vidkommande, för svenska fängelser? Kan du nyansera bilden (om det stämmer, för vilken typ av fängelser i så fall osv.)? Undrar även om du kan exemplifiera på vilka olika sätt den "hårda miljön" i så fall tar sig uttryck?
Citera
2016-10-02, 00:06
Medlem
Wierdandsweets avatar
Bumpar denna tråden

Har en släkting som ska in i finkan
Och min fråga är Kan 2 vänner som är dömda för olika brott olika tillfällen hamna på samma anstalt?
Kan tillägga att dom båda tidigare har varit inblandade i samma brotts utredningar men att bara den ena fått fängeslestraff.
Alltså sitter vännen redan på kåken sedan ett tag tillbaka och nu ska min släkting ev in i finkan.Dom flesta som bor i den staden hamnar just på den anstalten.Bådas brott är av samma art.
Citera
2016-10-02, 00:07
Medlem
Wierdandsweets avatar
Har en släkting som ska in i finkan
Och min fråga är Kan 2 vänner som är dömda för olika brott olika tillfällen hamna på samma anstalt?
Kan tillägga att dom båda tidigare har varit inblandade i samma brotts utredningar men att bara den ena fått fängeslestraff.
Alltså sitter vännen redan på kåken sedan ett tag tillbaka och nu ska min släkting ev in i finkan.Dom flesta som bor i den staden hamnar just på den anstalten.Bådas brott är av samma art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in