2016-08-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagyer
Det är väl bara att krypa in genom hålet i stängslet. Så farligt kan det ju inte vara. Vad tror du kan hända?
Kommer det någon ABAB-vakt är det väl bara att säga att du gick fel, du är ju ute och plockar kantareller?

Seså, sätt fart nu! Och glöm inte att avrapportera i tråden!

I did, de var inte så spännande. Två ingångar, en med massa stenbumlingar framför och den andra med hänglås. Upptäckte dock att det fanns riktigt schysst löparstig över Västerberget så det var lite win-win.

Någon som vet om den är stängd för gott? All inredning utriven?
Citera
2016-08-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
I did, de var inte så spännande. Två ingångar, en med massa stenbumlingar framför och den andra med hänglås. Upptäckte dock att det fanns riktigt schysst löparstig över Västerberget så det var lite win-win.

Någon som vet om den är stängd för gott? All inredning utriven?

Vad jag förstått (följt denna tråd i flera år) så är det mesta utrivet. Delar har plomberats helt och den del med hänglås är den del som inte plomberats. Har ett vagt minne att någon fotograferat övertäckta ingångar.
Citera
2016-08-08, 07:14
Medlem
Det gick väl rykten ett tag om att FRA flyttat in i berget. Har det visat sig ännu vem som äger berget nu?
Citera
2016-08-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Det gick väl rykten ett tag om att FRA flyttat in i berget. Har det visat sig ännu vem som äger berget nu?

FRA? Varför då? De har ju sin anläggning ut mot Särö..
Citera
2016-08-09, 20:46
Medlem
mummas avatar
Citat:
FortV äger fortfarande marken enligt förfrågan hos Lantmäteriet samt storleken på bergrummet är 112057 kvm tilläggsutrymmen i berget.
Citera
2016-08-11, 00:44
Medlem
Oj. Det är alltså 4 gånger så stort som berghangaren Aeroseum!!
Måste va ett av Sveriges största bergrum?
Inte så att du har siffrorna fel!!
Citera
2016-08-11, 22:08
Medlem
Det är riktigt coolt att det är så stort, det ser ju ganska oansenligt ut från utsidan nu. Hade varit riktigt coolt att få se insidan. Jag var uppe på hjässan också (var ändå ute och motionerade,hehe) och det är coolt att veta att det finns ett så stort utrymme där under fötterna på en.

Om siffrorna stämmer måste det ju gå ganska långt in?

Finns ett ställe lite längre upp som ser skumt ut, är massa större stenar i hög, alltså jättemånga. Är det nått spännande eller är det bara sten de röjt från stigarna och lagt lite skumt?
Citera
2016-08-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Det är riktigt coolt att det är så stort, det ser ju ganska oansenligt ut från utsidan nu. Hade varit riktigt coolt att få se insidan. Jag var uppe på hjässan också (var ändå ute och motionerade,hehe) och det är coolt att veta att det finns ett så stort utrymme där under fötterna på en.

Om siffrorna stämmer måste det ju gå ganska långt in?

Finns ett ställe lite längre upp som ser skumt ut, är massa större stenar i hög, alltså jättemånga. Är det nått spännande eller är det bara sten de röjt från stigarna och lagt lite skumt?
Hmm inte den plomberade nödutgången då? Skicka gärna en kartlänk.
Citera
2016-08-12, 22:57
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kille79
Oj. Det är alltså 4 gånger så stort som berghangaren Aeroseum!!
Måste va ett av Sveriges största bergrum?
Inte så att du har siffrorna fel!!
Det är vad som står i lantmäteriets papper, gå till lantmäteriet och begär ut papper på adressen. Står på första sidan av fastighetsförtäckningen. Men jag tror att de har glömt ett kommatäcken, och det skall vara 11205,7m2. Det är ungefär samma storlek som andra kända LFC.
Citera
2016-08-13, 10:50
Medlem
Citat:
Hmm inte den plomberade nödutgången då? Skicka gärna en kartlänk.

Du kan få en bild på stenarna om du vill. Var kan jag ladda upp?
De va inte direkt på hjässan utan om man följde spåret ännu en bit så man var på toppen av berget innan de började gå ner igen, grym utsikt f.ö
Citera
2016-08-14, 19:34
Medlem
Men Svalan är inte helt plomberad då antar jag. Det finns hopp?
Citera
2016-08-15, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
FortV äger fortfarande marken enligt förfrågan hos Lantmäteriet samt storleken på bergrummet är 112057 kvm tilläggsutrymmen i berget.

Fastigheten (dvs marken) är säkert 112057 kvadratmeter, bergrummet är inte så stort, det kan jag lova efter ett par besök därinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in