2009-05-20, 21:11
Medlem
kameror? Varför då, för serverhallen? Kommer vaktstugan tas bort?
Citera
2009-05-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themangan
kameror? Varför då, för serverhallen? Kommer vaktstugan tas bort?

För att det springer en del folk där. Vaktstugan vet jag inte hur det kommer bli med den. Men antar att den ska bort
Citera
2009-05-20, 21:29
Medlem
Ok skulle övervakningen med kameror vara kopplad till MP vid Käringberget då eller? Om det nu springer en del folk där så vad spelar det för roll om det ändå inte går att komma in i berget?
Citera
2009-05-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themangan
Ok skulle övervakningen med kameror vara kopplad till MP vid Käringberget då eller? Om det nu springer en del folk där så vad spelar det för roll om det ändå inte går att komma in i berget?

Det har vart en del skadegörelse på vakstugan. Krossat glas med mera. Kan inte svara helt säkert men tror inte det är kopplat till MP.
Citera
2009-05-23, 14:41
Medlem
"-HALT ELLER JAG SKJUTER SKARPT!

-Men men, jag trodde troligtvis att det inte var skyddsobjekt nu för jag har läst på Flashback.info att skylten är borta."

Peace!

Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
By the way, någon nämnde att skyddsobjektsskylten vid huvudingången var borta. Kan berätta att den gamla sedvanliga skyddsobjektsskylten (militärt område, fotoförbud) fortfarande sitter kvar på staketet på andra sidan området. Men troligtvis står väl objektet inte längre kvar i försvarsmaktens lista över skyddsobjekt och därmed gäller inte "Lag om skydd för samhällsviktiga anläggningar mm" om någon nu skulle åka dit.
Citera
2009-05-28, 23:30
Medlem
Någon här ifrån som har haft nöjjet att kvadda en övervaknings kamera som satt på vaktstugan i natten till torsdag (29)
Citera
2009-06-13, 22:30
Medlem
Fanns väl ingen övervakningskamera där?!
Citera
2009-06-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Fanns väl ingen övervakningskamera där?!

Ja det sitter 2 st. Jag jobbar inne i berget förtllfället.
Citera
2009-06-14, 19:16
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doohdooh
Ja det sitter 2 st. Jag jobbar inne i berget förtllfället.

Sitter annan form av larm där också, borde du veta om du jobbar där.
Citera
2009-06-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Sitter annan form av larm där också, borde du veta om du jobbar där.

Det är mer än vad jag vet om. Vi behöver inte larma av eller på när vi går in eller ut i alla fall
Citera
2009-06-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doohdooh
d

Som du säger är krykan helt intakt men rensad från trustning. Ang servrarna så kommer do att stå efter den första stötvågsdörren nästan intill lastkajen, ventilationen kommer även dras om så man kommer få maximal kylning till serverna.

Konstigt att ingen har nämt något om "trappan" som finns på 3:e våningen som leder till bergstoppe. Kan säga att den är ganska seg. Känns helt oändlig. Klart den högsta trpppa jag sett.

Mvh Dooh Dooh

trappan ser man klart å tydligt på ritningarna. Enligt min bedömning är den uppemot 30 meter...
Citera
2009-06-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
trappan ser man klart å tydligt på ritningarna. Enligt min bedömning är den uppemot 30 meter...

Skulle snarare säga mellan 60-70 meter och himlastegen är inte alls kul att ta sig upp för. Intressant att man ens fick kalla det nödutgång. Med dagens kunskap om den sk skorstenseffekten vid brand så är det en dödsfälla utan dess like, å andra sidan så finns det flera berganläggningar som inte ens hade en "nödutgång"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in