2016-07-30, 04:10
Medlem
M__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Okej har fått för mig att det kanske kan vara tjärheroin? Tror nog att jag får safea lite och typ köra på 1/4 boll max. Kvalitén verkar mycket godb. Ljög lite när jag skrev att jag redan rökt en utav dem, hann bara röka lite av den för att sedan ge mig i kast med att till att fiörfatta inlägget mitt.

När jag senare återupptog rökandet så ändrades min uppfattning, för att vara en så otroligt liten klump så räckte den mig ofattbart länge, hann inte ens röka klart den innan jag däckade rnt 23-tiden. Vaknade till någon gång efter två. Det ska tilläggas att jag gått på tjack sedan onsdag så alltså inte sovit många timmar. Sömnbristen spelade en croll i det hela, tagit tillräckligt med H i mitt liv för att veta hur det känns när man fått i sig lite för myckdmdmm
Låter klokt att börja med 1/4. Ha en underbar natt
Citera
2016-07-30, 11:49
Medlem
nokos avatar
Har inte vågat skjuta det än då det känns så svårt att uppskatta storlek och styrka Det här heroinet gör verkligen skäl för termen 'rökheroin', försökte lösa en lite bit i vatten för att kunna snorta det, men det gick fan inte. Hur mycket jag än försöker så går det inte att lösa! Är det nu askorbinsyran åker fram?

edit:kan väl tillägga att den lilla biten som vägrade lösa upp sig eller påverkas av vattnet, tryckte jah upp i nosen ändå. nug ettt vlkfigt mog ett väldogt tugnt rus fast utan någon eufori.
Senast redigerad av noko 2016-07-30 kl. 12:48.
Citera
2016-08-01, 17:54
Medlem
Har kört på H i drygt tre månader men slutade tvärt och har sedan dess haft problem med synen. I början var allting dubbellt men det har gradvis blivit bättre. Nu har det gått över två veckor men jag har fortfarande inte bra syn, iallafall inte på nära håll. Någon som vet något om det kommer att gå över?

Hade samma symptom under tiden jag tog H, och synen kom tillbaka och var perfekt sålänge jag tog tillräckligt ofta.

Tacksam för svar
Citera
2016-08-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wifi2
Har kört på H i drygt tre månader men slutade tvärt och har sedan dess haft problem med synen. I början var allting dubbellt men det har gradvis blivit bättre. Nu har det gått över två veckor men jag har fortfarande inte bra syn, iallafall inte på nära håll. Någon som vet något om det kommer att gå över?

Hade samma symptom under tiden jag tog H, och synen kom tillbaka och var perfekt sålänge jag tog tillräckligt ofta.

Tacksam för svar

Hade samma problem när jag gick av heroin.
Hur länge sedan var det du slutade ta/när tog du senast?
Jag misstänker det var ljuskänsligheten och vet vissa som fått suddig syn utan att ha tagit droger utan bara varit ganska sjuka/förkylning/kanske feber.

Minns inte när mitt gick över eller om det gjorde det innan jag fick börja mer sub.
Citera
2016-08-05, 03:02
Medlem
Relentless666s avatar
Här kommer två, kanske dumma frågor,:

Om man missar venen och kör in hela lösningen, kommer man ändå få effekt? Jag vet att det inte blir en kick, men det kom in blod i sprutan iaf.

Hur snabbt sänks toleransen? Säg att man behöver en boll för att få ett rus, hur länge tror ni man måste vänta för att bara behöva en halv boll?

En tredje fråga, vad föredrar ni för storlek på nålarna? Fick idag en ljusblå jävel som var riktigt stor/lång. Gillade inte riktigt den, men den jag fick den av insisterade att de är skitbra.
Citera
2016-08-05, 11:11
Medlem
Ovcharkas avatar
AT:n på H är för jävlig. Tycker det är samtligas plikt att förmedla saker som underlättar skiten.

Vad jag gör:
  • Benso nära till hands. Tar bara om det behövs. Har hög tolerans - andra får säkert ut med av benso under AT.
  • Likaså sömnmedel. Jag kör Stilnoct, för det funkar hyfsat. Annars hade jag kört Theralen. Nog vaknar man torr i munnen och seg, men somnar gör man. Och ju mer AT man sover bort...
  • Elvanse (Eller tjack). Får mig att sluta frysa, samt orka nåt ö.h.t.
  • Loperamid. Tryck en halv eller hel karta. Hjälper mot dålig mage. Receptfritt.
  • Cannabis för att bli lite dimmig och bortkopplad.
  • Duscha. Känns så mkt bättre om man känner sig fräsch.

Har man sub/buprenorfin så är det en annan sak... Lätt som en plätt då (för mig), iaf fysiskt.

Ni? Hur hanterar ni er AT?
Citera
2016-08-05, 13:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Efter ett år (Inte varje dag, men mer eller mindre) på H så har jag tappat intresset för andra droger.

Cannabis: Röker oftast så mycket det går, i ett desperat försök att jaga effekt. Röka kan dock inte jämföras med H, så bra effekt uppnås aldrig. Blir bara seg.

CS: Inte varit på tapeten alls. Har mest tittat och siktat neråt - inte uppåt.

Alkohol: Händer ingenting. Förr blev jag social och glad, som alla andra. Nu tvingar jag i mig alkohol, och det leder bara till att jag ser dubbelt, får keff balans och möjligen mår illa. I övrigt känner jag mig nykter.

Benso: Kunde inte låta bli förr, men nu är det lätt. Har all möjlig benso, men att ta några och chilla? Gud vad tråkigt.

Hallucinogener: Ketamin är fortf. förbannat bra och roligt. LSD tog jag för lite av när jag tog, så det blev inget.

Enda drogen som intresset ökat för - tack vare H - är väl nikotin...

Erfarenheter? Nåväl, "går väl över" med tiden, antar jag. Vore skönt att kunna njuta ett glas whisky igen.
Citera
2016-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Efter ett år (Inte varje dag, men mer eller mindre) på H så har jag tappat intresset för andra droger.

Cannabis: Röker oftast så mycket det går, i ett desperat försök att jaga effekt. Röka kan dock inte jämföras med H, så bra effekt uppnås aldrig. Blir bara seg.

CS: Inte varit på tapeten alls. Har mest tittat och siktat neråt - inte uppåt.

Alkohol: Händer ingenting. Förr blev jag social och glad, som alla andra. Nu tvingar jag i mig alkohol, och det leder bara till att jag ser dubbelt, får keff balans och möjligen mår illa. I övrigt känner jag mig nykter.

Benso: Kunde inte låta bli förr, men nu är det lätt. Har all möjlig benso, men att ta några och chilla? Gud vad tråkigt.

Hallucinogener: Ketamin är fortf. förbannat bra och roligt. LSD tog jag för lite av när jag tog, så det blev inget.

Enda drogen som intresset ökat för - tack vare H - är väl nikotin...

Erfarenheter? Nåväl, "går väl över" med tiden, antar jag. Vore skönt att kunna njuta ett glas whisky igen.
Jag förstår. Du har dock missat det riktiga guldet in i evigheten. Ett DMT breakthrough är bortom denna värld. Det är heligare än IM K-holes.
Citera
2016-08-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666

Om man missar venen och kör in hela lösningen, kommer man ändå få effekt? Jag vet att det inte blir en kick, men det kom in blod i sprutan iaf.

Hur snabbt sänks toleransen? Säg att man behöver en boll för att få ett rus, hur länge tror ni man måste vänta för att bara behöva en halv boll?

En tredje fråga, vad föredrar ni för storlek på nålarna? Fick idag en ljusblå jävel som var riktigt stor/lång. Gillade inte riktigt den, men den jag fick den av insisterade att de är skitbra.

Blå nålar funkar hur bra som helst.. dom är i grövsta laget om du vill använda utan att få allt för stora märken efter nålarna och dom är inte särskilt behagliga att sticka med men det går fort som satan att få sig lösningen vilket inte alltid är så bra på heroin då vi häst älskare har tendens att blanda för starka pannor...

jag själv föredrar korta små nålar

Och angående toleransen så låter du bli helt och hållet så bör toleransen sjunka ner på några veckor... för mig verkar den aldrig sjunka ner dock, hade uppehåll på 3 månader för ett bra tag sedan och första pannan jag tog så blandade jag givetvis mindre eftersom jag inte ville få överdos men jag blev bara besviken så blandade en ny så att dosen var i regel detsamma som innan avbrottet och då fick jag ett behagligt rus.

Så tolerans ökning/sjunkningen är väldigt individuellt
Citera
2016-08-07, 00:27
Medlem
Mr-skalmans avatar
om denna fråga redan ställts ber jag om ursäkt, men min fråga är ni som brukar heroin tycker ni att det är svårt att kontrollera ert bruk?
Citera
2016-08-07, 02:30
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666

ja kommer inte ihåg den exakta termen för det, men du kan injicera 'innanför huden' istället för i venen. min första gång blev lite så, hade svårt att få svar och blev lite stressad. slutade med att jag chansade vilket tillföljd lede till att jag fick en bulla på armen. det var väl mindre kul, skrämde upp mig rejält innan heroin slog på och det plötsligt kändes helt oviktigt.

venne ett par veckor iallafall. men vet inte om det sänks till samma nivåer som den en gång var(?). har aldrig haft at på h, men nu på senare tid så upplever jag at-tendenser (näsan rinner och fryser mycket) när jag kliver av efter bara två dagar på det. kan ha gått veckor emellan tillfällena!

en annan sak jag märkt och tror att jag läst om är att min toleransnivå på sub har stigit något oerhört! även efter veckor av uppehåll på h så kan jag nästan dra i mig 4-8mg sub utan att typ känna något alls!
Citera
2016-08-07, 02:35
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
om denna fråga redan ställts ber jag om ursäkt, men min fråga är ni som brukar heroin tycker ni att det är svårt att kontrollera ert bruk?
det är klart att det är. omöjligt! man lurar sig själv och tummar på reglerna man satt upp mest hela tiden.

den enda tanke jag har i huvet är 'jag är inte färdig med heroin riktigt än!', de gångerna man har lyckats hålla sig ren så är det bara vetskapen att jag någon gång i framtiden kommer ta mer heroin som gör att man lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in