2016-07-18, 23:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Har vart spik nykter sen nyårsafton 2013. Inte en droppe alkohol sen dess. Inte ens en lätt öl eller lätt cider.

Har endast sen dess druckit vatten, kaffe och läsk på helgerna. Kroppen mår mycket bättre än förut. Hade krökat dagligen under 10 års tid och var alkolist faktiskt. Kunde svepa 15 st 7,2% 33cl burkar om dagen utan problem. Det blev både dyrt och till slut sa kroppen ifrån. En dag vaknade jag upp och hade 2 val. Dö eller sluta dricka och överleva. Jag valde det sistnämnda och det är det bästa valet jag nånsin gjort.

Hade jag fortsatt dricka hade min fru lämnat mig och jag hade blivit arvlös. Valet var då ännu enklare.

Jag hade även snälla vänner, en stöttande familj och en tålmodig fru som fanns vid min sida hela tiden.

Det tog ett par månader innan jag var helt botad men det gick. I början hällde jag upp juice i snapsglas och låtsades att det var ren whiskey och andra dagar hellre jag upp litervis med kallt vatten och låtsades att det var ren vodka. Av nån konstig anledning så fick det min hjärna att spela ett spratt. Kalla det placebo, kalla det var ni vill, men det fungerade för mig. Så det är ett tips till Er som är i samma sits som jag var i då.

Har ni andra frågor eller behöver en axel att bara gråta ut hos så finns jag för Er. Ingen ska behöva gå igenom en sån här sak ensam. Och kom ihåg att alkolism är en sjukdom och en vanlig sådan, tyvärr. Men det finns botemedel och det går att bli fri från skiten.

Det viktigaste av allt är att man själv inser när det är dags att sluta. Har man väl insett det så har man kommit en bra bit på vägen. Man måste sluta ljuga för sig själv och sin omgivning och göra det rätta.

Kram och som sagt. Ni kan skicka PM om vad som helst.

Starkt gjort av dig att sluta med spriten. Grattis! Hoppas du kan sluta med trammen också. Minst lika jävligt...
Citera
2016-07-20, 11:58
Medlem
missdestiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Det viktigaste av allt är att man själv inser när det är dags att sluta. Har man väl insett det så har man kommit en bra bit på vägen. Man måste sluta ljuga för sig själv och sin omgivning och göra det rätta.

Så sant. Starkt jobbat att du hållit dig ifrån alkoholen så länge!
Citera
2016-07-23, 07:49
Medlem
Höhh.. jaa sluta supa det hade väl vart något det, men sen när man varit nykter ett par månader och märker att det inte finns kneg för gamla rövare så kan man ju lite gärna ge fan i alltihop
Citera
2016-07-25, 00:08
Medlem
Nu ska jag lägga ner alkoholen, åtminstone fram till alla mina stora och små bekymmer är utredda och lösta. Funkar inte fly in i alkohol när man tappar fotfästet. Men just nu vill jag bara rädda en 13 år lång vänskap som strulade till sig lite. Älskar nämligen den tjejen och alkoholen fuckade upp rätt mycket där.

Ikväll la jag in mig på sjukhuset för att lindra abstinensen. Igår var jag på akuten för jag hade sladdat. Klarade mig under omständigheterna bra, även om jag fick sys ihop i armbågen då benet syntes. Nej, det är inte värt att fucka upp saker med alkoholen och i de perioder där jag inte dricker mår jag så mycket bättre.
Citera
2016-07-25, 22:13
Medlem
Jag känner mig inte ens påverkad av tolv starköl och en kvartin Gin. Blåste i min mätare och den säger 1.8. Har jag utvecklat en tolerans?
Citera
2016-07-26, 01:17
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettoliv
Jag känner mig inte ens påverkad av tolv starköl och en kvartin Gin. Blåste i min mätare och den säger 1.8. Har jag utvecklat en tolerans?
Nej, det är helt normalt att dricka 12 starköl och en kvarting flera gånger i veckan. Faktum är att de flesta gör det, men du märker inte det eftersom att man normalt inte blir full på så små mängder.

Det är klart att det är ett varningstecken att supa så mycket om det händer ofta. Det är även ett varningstecken att ha 1,8 promille utan att känna sig påverkad.
Citera
2016-07-26, 21:19
Medlem
missdestiels avatar
Har varit ensam hemma hela dagen utan nåt att göra med brutal ångest. Varit så jävla nära att bara dricka och skita i allt, men jag tog mig samman och gick ut på en brutalt lång promenad istället (och spelade Pokémon go, hehe). Stolt över att jag fixade den här dagen!! Nu kommer snart min kille hem så då får jag stöd och kan slappna av. Ska krama honom hårt och somna med gott samvete ikväll.
Citera
2016-07-27, 10:17
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettoliv

Vad tror du själv? Första gången jag skrevs in på behandling blåste jag 2,6 promille och då hade jag dessutom lite annat också i blodet. Sköterskan tyckte inte att jag verkade speciellt påverkad. Då var det jävligt illa.
Senast redigerad av Moparornocar 2016-07-27 kl. 10:20.
Citera
2016-07-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missdestiel
Har varit ensam hemma hela dagen utan nåt att göra med brutal ångest. Varit så jävla nära att bara dricka och skita i allt, men jag tog mig samman och gick ut på en brutalt lång promenad istället (och spelade Pokémon go, hehe). Stolt över att jag fixade den här dagen!! Nu kommer snart min kille hem så då får jag stöd och kan slappna av. Ska krama honom hårt och somna med gott samvete ikväll.
Var glad att du har en kille som du väntar på och som du kan krama och få stöd av! Önskar jag hade en sådan tjej! Senaste dagarna har jag bara velat öppna några starköl och sen dricka kanske 3-4 st 7.5r men har sagt att det får räcka nu. Min kropp ska läka både utvändigt och invändigt och sen hoppas jag hitta kärleken men det är fan inte enkelt! Finns det inga tjejer som gillar killar som är företagsamma och har kärlek i överflöd samt tar han dom hemmet - men får svackor ibland där man behöver extra mycket bekräftelse? Vore ju galet
Citera
2016-07-28, 10:30
Medlem
Sumprunkarens avatar
Jag tänker bli nykter, inte för att jag har problem bara det att jag druckit så pass mycket att jag kommer få problem om jag inte drar ner/slutar med drickandet.

Har varit nykter en vecka nu utan några som helst problem. Har tagit en vit månad tidigare utan problem.

Tidigare gånger då jag satt igång att dricka har varit för att jag varit ensam mått dåligt o tänkt att det är bättre att supa skallen av sig än att begå självmord.
Mår såpass bra i psyket nu att det känns rätt att sluta.

Har färdigutredd ADHD-diagnos och har provtagning om en månad, hoppas då att blodtryck, puls och övriga prover ska ge klartecken till att börja medicinering.
Citera
2016-07-29, 17:43
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumprunkaren
Jag tänker bli nykter, inte för att jag har problem bara det att jag druckit så pass mycket att jag kommer få problem om jag inte drar ner/slutar med drickandet.

Har varit nykter en vecka nu utan några som helst problem. Har tagit en vit månad tidigare utan problem.

Tidigare gånger då jag satt igång att dricka har varit för att jag varit ensam mått dåligt o tänkt att det är bättre att supa skallen av sig än att begå självmord.
Mår såpass bra i psyket nu att det känns rätt att sluta.

Har färdigutredd ADHD-diagnos och har provtagning om en månad, hoppas då att blodtryck, puls och övriga prover ska ge klartecken till att börja medicinering.

Du vet om att du är körd att få medicin om du nämner ditt drickande va? Bara ett tips från en ADD:are som gjorde misstaget att vara ärlig mot vården.
Citera
2016-07-29, 22:36
Medlem
Sumprunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du vet om att du är körd att få medicin om du nämner ditt drickande va? Bara ett tips från en ADD:are som gjorde misstaget att vara ärlig mot vården.

Det är jag medveten om, tänkte att värdena på proverna även bör vara normala om jag lämnar proverna om drygt en månad.
Senast redigerad av Sumprunkaren 2016-07-29 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in