Citat:
Ska i veckan läggas in på behandlingshem. Nu är det slut på skiten en gång för alla. Har fått denna chansen nu och jag kommer också få hjälp av det sociala att få rätsida på livet. Är så trött på den här skiten nu...
Det är dem där satans demonerna som man gärna slåss emot med flaskan. Men när nykterheten kryper sig på så finns dem där igen, ännu fler för var gång... Igår var jag ångestfylld, självmordsbenägen, grät, låg bara å titta i taket och mådde fan. Idag vaknade jag med en annan attityd till livet och vill ge det en chans igen. Men såhär håller det på, fram å tillbaka. Ibland kan jag några dagar må okej och tycka och tänka på ett visst sätt: "Jag ska kämpa och bli en hårt arbetande, god och hederlig man" för att sedan tänka: "nej jag skiter i det här nu, fan vad jag hatar allt. Jag är värdelös och jag kommer ändå aldrig få ett hyggligt liv". Detta kan ske på ett gäng timmar, ett par dagar eller kanske en vecka. Men det tar hårt på en att aldrig vara stabil och kunna gå EN väg. Istället så vandrar jag hit å dit, fram å tillbaka och jag kommer fanimej ingenstans
Jag är ung också så jag vill få rätsida på det här nu innan det går år efter år med skiten. Det är skämmigt att läggas in och vara beroende av soc. men jag tar denna skammen nu så jag kan gå med stolthet någon gång senare.
Kriga på mina vänner, vi är värda mer än det här!
Det är dem där satans demonerna som man gärna slåss emot med flaskan. Men när nykterheten kryper sig på så finns dem där igen, ännu fler för var gång... Igår var jag ångestfylld, självmordsbenägen, grät, låg bara å titta i taket och mådde fan. Idag vaknade jag med en annan attityd till livet och vill ge det en chans igen. Men såhär håller det på, fram å tillbaka. Ibland kan jag några dagar må okej och tycka och tänka på ett visst sätt: "Jag ska kämpa och bli en hårt arbetande, god och hederlig man" för att sedan tänka: "nej jag skiter i det här nu, fan vad jag hatar allt. Jag är värdelös och jag kommer ändå aldrig få ett hyggligt liv". Detta kan ske på ett gäng timmar, ett par dagar eller kanske en vecka. Men det tar hårt på en att aldrig vara stabil och kunna gå EN väg. Istället så vandrar jag hit å dit, fram å tillbaka och jag kommer fanimej ingenstans
Jag är ung också så jag vill få rätsida på det här nu innan det går år efter år med skiten. Det är skämmigt att läggas in och vara beroende av soc. men jag tar denna skammen nu så jag kan gå med stolthet någon gång senare.
Kriga på mina vänner, vi är värda mer än det här!
För det första är det otroligt modigt och starkt av dej att be om hjälp, att du självmedicinerar för att du har ångest och mår psykiskt dåligt är inget att skämmas för.
Ok, det är stigmatiserat men om du är våghalsig och klättrar i berg och ramlar och bryter benen och måste ligga inne i månader för vård, är det skämmigt? Nej, inte heller om du får diabetes eller leukemi, du har rätt till vård, du mår ju inte bra och vill inte leva som du gör för tillfället.
Det är starkt av dej, du är modig och detta är ett första steg till ett bättre liv, om du bara är envis och ger dej hän behandlingen och reder ut all skit så kommer ingen tycka något dåligt om dej, många kommer bli stolta och älska dej för det du gör.
Tänk såhär, det som är gjort är historia, inget du kan ändra på, det du kan påverka är framtiden och du kan börja nu som du gjort. Stort lycka till.