Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 19:30
  #4429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KINGSiiiZE
Hur fasiken ska man sluta dricka då. Jag håller på totalt gå ner mig de folk sagt. Dricker varje dag typ 10-20 st 7.2 . Men jag älskar ju öl så jäkla mycket. Men har börjat få extrema besvär. Hur fan ska man sluta

Face it... Du gillar alkoholen mer än ölen. 10-20st 7.2% öl är insane och dina organ bryts ner mer och mer för varje dag. Klarar du inte sluta på egen hand lägg in dig. Det tycker jag du ska göra oavsett.

Tycker du ska testa dina levervärden så du får en reality check.
Citera
2018-11-03, 18:08
  #4430
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KINGSiiiZE
Hur fasiken ska man sluta dricka då. Jag håller på totalt gå ner mig de folk sagt. Dricker varje dag typ 10-20 st 7.2 . Men jag älskar ju öl så jäkla mycket. Men har börjat få extrema besvär. Hur fan ska man sluta

Är väl som med alla beroenden att man ser så när man är i det.

Samma sak med rökning tex men när man lyckas låta bli länge nog för vanan att försvinna så får man en klarare syn på vad det faktiskt var man gjorde.

Jag hoppas iaf du tog i med 10-20st 7,2or. Måste ju vara aprak större delen av dagen på det om inte din lever går på så högt varv att den lägger av vilken dag som helst?
Citera
2018-11-04, 15:39
  #4431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Är väl som med alla beroenden att man ser så när man är i det.

Samma sak med rökning tex men när man lyckas låta bli länge nog för vanan att försvinna så får man en klarare syn på vad det faktiskt var man gjorde.

Jag hoppas iaf du tog i med 10-20st 7,2or. Måste ju vara aprak större delen av dagen på det om inte din lever går på så högt varv att den lägger av vilken dag som helst?


Det är mycket men inte ovanligt
Känner en gubbjävel som dricker 2st 75r om dagen i perioder.
Citera
2018-11-04, 17:58
  #4432
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Det är mycket men inte ovanligt
Känner en gubbjävel som dricker 2st 75r om dagen i perioder.

Inte beroende på vad för människor man känner.

Här i Kambodja där jag bor är det inte ovanligt. Stor stark i restaurang 4kr eller en liter whiskey för 9kr. Inte konstigt att alkisar samlas här.

Men här dör dom på löpande band också.

Man ska nog inte jämföra sig med hardcore alkoholister för att rättfärdiga sin egna konsumtion iaf. Man kan ju jämföra sig med en vanlig person istället för nån som dör vilken dag som helst? Klart man gör det om man inte klarar av att sluta men vill få en att känna sig lite bättre men då lurar man medvetet sig själv.
Citera
2018-11-05, 15:39
  #4433
Medlem
Voelsens avatar
Fick resultatet av levervärdena nu - dom är mycket bra. Så nu är det bara att hämta ut Antabusen jag har på recept och börja äta
Citera
2018-11-09, 23:23
  #4434
Medlem
Har insett att jag faktiskt lider av nån typ av missbrukar personlighet... Har aldrig kunnat hantera alkohol. Började dricka när jag var 13. Är 25 nu. Drack allltid tills jag däckade. Har med åren missbrukat cannabis dagligen, amfetamin, kokain och diverse piller däremellan men alkoholen har alltid följt med mig. Har senaste två åren lagt av med alla droger utom alkohol. Jobbar inom restaurang/event. Dricker på jobbet, innan jobbet, efter jobbet. Kan inte kontrollera det längre. Vaknade på avgiftningen för en vecka sen... Fattar att det inte är hållbart men vet fan inte vart jag ska ta vägen. Behöver nog åka tilll ett behandlingshem för att komma bort. Men vad fan gör man med jobbet? Vem betalar för det? bara skammen av attt erkänna det...
__________________
Senast redigerad av oneforever 2018-11-09 kl. 23:30.
Citera
2018-11-09, 23:34
  #4435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneforever
Har insett att jag faktiskt lider av nån typ av missbrukar personlighet... Har aldrig kunnat hantera alkohol. Började dricka när jag var 13. Drack allltid tills jag däckade. Har med åren missbrukat cannabis dagligen, amfetamin, kokain och diverse piller däremellan men alkoholen har alltid följt med mig. Har senaste två åren lagt av med alla droger utom alkohol. Jobbar inom restaurang/event. Dricker på jobbet, innan jobbet, efter jobbet. Kan inte kontrollera det längre. Vaknade på avgiftningen för en vecka sen... Fattar att det inte är hållbart men vet fan inte vart jag ska ta vägen. Behöver nog åka tilll ett behandlingshem för att komma bort. Men vad fan gör man med jobbet? Vem betalar för det? bara skammen av attt erkänna det...
Behandlingshem kostar väl bara som vanlig sjukhusvistelse. En läkare kan väl ordinera det, men samtal om det måste du ju redan ha haft på avgiftningen. Är du fast anställd så kan du inte bli av med jobbet, det är deras skyldighet att hjälpa dig.
Citera
2018-11-10, 10:06
  #4436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Behandlingshem kostar väl bara som vanlig sjukhusvistelse. En läkare kan väl ordinera det, men samtal om det måste du ju redan ha haft på avgiftningen. Är du fast anställd så kan du inte bli av med jobbet, det är deras skyldighet att hjälpa dig.

Problemet är att jag inte är fastanställd. Älskar dock mitt jobb vill inte förlora det.
Citera
2018-11-11, 20:29
  #4437
Medlem
Mates avatar
Nu är det dags. Efter två epilepsianfall på 1,5 år och dåliga levervärden har jag äntligen förstått att jag måste lägga av om jag vill leva till pensionen. På tisdag möte på alkoholmottagning och förhoppningsvis antabus eftersom jag inte klarar livet utan den kära flaskan utan stöd. Hoppas det går bra.
Citera
2018-11-11, 22:36
  #4438
Medlem
Voelsens avatar
Fan ... tog en Antabus i morse ...och här sitter man och dricker folkisar utan problem.
Har förstått att folk reagerar olika, som med all medicin.
Måste köra två tabletter om dagen i början
Citera
2018-11-13, 23:40
  #4439
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneforever
Problemet är att jag inte är fastanställd. Älskar dock mitt jobb vill inte förlora det.
Tror faktiskt att behandlingshem vore bra för dig har för mig att de flesta behandlingshem ligger ute på landsbygden med fin natur.

Sen tror jag att du borde överväga ett annat yrke där det du inte kommer att omges av alkohol som ditt nuvarande jobb. Lycka till.
Citera
2018-11-21, 11:26
  #4440
Medlem
Nu tänker jag fan bli nykter. Är trött på att vara beroende av alkohol. Har druckit intensivt långa perioder i 15 år. Nu får det räcka, är 40år nu. Önska mig lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback