Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 22:00
  #3349
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Människor som kör för sakta är det största problemet då det är dom som är en stor fara i trafiken, de orsakar vilda omkörningar som kan resultera med mass krockar. De borde bötas på plats och räcker det inte där så får de helt enkelt sluta köra


Det är väl för guds skull de som gör "vilda omkörningar" som orsakar olyckorna...
Citera
2016-07-24, 22:44
  #3350
Avstängd
foklk utan hyfs
Citera
2016-07-25, 00:07
  #3351
Medlem
copes avatar
Trafikanter som inte respekterar omgivningen/andra trafikanter
Citera
2016-07-25, 10:49
  #3352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cope
Trafikanter som inte respekterar omgivningen/andra trafikanter

Håller med, så tycker jag att man kan sammanfatta vad som är irriterande i trafiken.

Är en rätt lugn person men något som får det att koka i mig är motorcyklister som varvar upp sina patetiska åk i tätbebyggda områden. Något som resulterar i ett öronbedövande vrål som i många fall är så högt att det är skadligt. Allt för att dessa idioter tycker det är gött. Då håller jag på riktigt tummarna för något potthål eller hinder på vägen som skickar asen ner i diket eller in i en fasad. Även om inte jag är en motorkille fattar jag att det kan vara härligt med ett rejält motorljud, men det finns så mycket landsväg i detta land att ingen ska behöva varva upp inne i stan.
Citera
2016-07-26, 21:31
  #3353
Medlem
folk som kör långsamt.
Citera
2016-07-26, 22:10
  #3354
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Det är väl för guds skull de som gör "vilda omkörningar" som orsakar olyckorna...

Självklart är det så.
Citera
2016-07-26, 23:18
  #3355
Medlem
asdfarns avatar
Inte folk som kör långsamt men håller omotiverat låg hastighet.

Har inte haft körkort speciellt länge men hur jävla svårt är det att köra 90 om det står 90 och det inte finns någon anledning öht att inte köra i 90?

Annars tycker jag överlag att folk faktiskt kör ganska så bra.
Citera
2016-07-27, 01:06
  #3356
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Inte folk som kör långsamt men håller omotiverat låg hastighet.

Har inte haft körkort speciellt länge men hur jävla svårt är det att köra 90 om det står 90 och det inte finns någon anledning öht att inte köra i 90?

Annars tycker jag överlag att folk faktiskt kör ganska så bra.
Själv brukar jag sakta ner så de som är bakom kan köra om. Har du testat det alternativet då du knappast vet anledningen till deras hastighet?
Citera
2016-07-27, 15:32
  #3357
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Själv brukar jag sakta ner så de som är bakom kan köra om. Har du testat det alternativet då du knappast vet anledningen till deras hastighet?

Vad menar du? Jag ser väl vägen framför dem och kan kolla in i bilen när jag kör om? Det är just därför jag säger omotiverat låg hastighet, det är lika förbjudet att göra det som att köra för fort.
Citera
2016-07-27, 17:03
  #3358
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Inte folk som kör långsamt men håller omotiverat låg hastighet.

Har inte haft körkort speciellt länge men hur jävla svårt är det att köra 90 om det står 90 och det inte finns någon anledning öht att inte köra i 90?

Annars tycker jag överlag att folk faktiskt kör ganska så bra.

Jag tror att det är dags för dig att återvända till dina läroböcker i trafik. Var hittar du lagtexten om omotiverat låg hastighet?
Citera
2016-07-27, 17:19
  #3359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag tror att det är dags för dig att återvända till dina läroböcker i trafik. Var hittar du lagtexten om omotiverat låg hastighet?

Kör du för långsamt så att du hindrar eller på annat sätt stör trafiken är det inte helt otroligt att en konstapel tar dig för vårdslöshet i trafik eller liknande.
Citera
2016-07-27, 17:23
  #3360
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucman
Kör du för långsamt så att du hindrar eller på annat sätt stör trafiken är det inte helt otroligt att en konstapel tar dig för vårdslöshet i trafik eller liknande.

Ytterligare en som borde återvända till läroböckerna. Var hittar du lagtexten om vårdslöshet i trafik i samband med detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback