2016-07-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Eh? Jo, och båda är felbeslut som gynnar Ellos.

Eller tycker du att "straffen" var ok? och att kvitteringen inte var offside?

Klart är ju att IFK blev ordentligt förfördelade av reffen idag, sedan kunde matchen såklart, oberoende av honom, gått åt båda håll, det var ju tydliga block i matchen där ett av lagen tokdominerade.
Men med Häcken-Bajen-matchen senast är det ju rätt tydligt att den här domaren borde kliva ner till SE eller Division 1 och jobba lite mer rutin innan han kommer tillbaka till AS.
Citera
2016-07-18, 01:52
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Om man ska diskutera något annat än den tydligaste filmningen jag sett i årets allsvenska, och det tydligaste offsidemålet jag sett i årets allsvenska

Nu överdriver du ju ganska mycket...
Tycker varken det är den tydligaste filmningen eller den tydligaste offsiden jag sett.

Men absolut, det är filmning och offside!
(Sagt med blåvita ögon)
Citera
2016-07-18, 02:48
Medlem
Bajenjeppes avatar
Ja, vad fan ska man säga. Man får i alla fall uppleva mycket som Bajare. Extremt mycket känslor idag.

Man mådde ju inte precis bra när Israelsson åker på en huvudskada efter typ 18 sekunder.. Efter det började vi ju fan rätt piggt - innan vi tappar helt och billigt åker på 0-3 i röven mot Falkenberg(!). På hemmaplan dessutom. Det är så jävla oacceptabelt att jag vet inte vad.. Det ska inte vara möjligt att misslyckas så kapitalt när man får jobba med så mycket större resurser. Vinner man inte hemma mot Falkenberg, vilka ska man då vinna mot? Dags att avgå Nanne. Jag skiter i om man inte har någon långsiktig plan med en ny tränare i nuläget, släng upp Brännström om det behövs. Annars så spelar vi på platser som "Ängelholms IP Plan 1" nästa säsong..
Citera
2016-07-18, 07:20
Medlem
kostymnisses avatar
Offsiden såg jag inte alls på plats (enda egentligen nackdelen med Ellos bortasektion det blir långt till andra målet, annars är den ju mycket bra) men den var ju löjligt klar när man såg på reprisbilderna på mobilen när man satt sig i bilen.
Straffen var ingen straff den heller, skall det blåsas där får det blåsas vid varenda tillfälle bollen rör sig i straffområdet.

Bortsett från dessa idiotbeslut av en domare som verkligen inte klarade av testet att få en något större match så är 1-1 på plastaskiten något man tar på förhand, vi har ju bara en seger på den jävla arenan sedan den byggdes.
Skönt att anfallarna går bra (Sköld gjorde ju mål mot Walesarna när han fick chansen) och i övrigt fungerar det bra. Ge oss rotation mot polackerna och J.Södra så vi kan ta finnarna/bulgarerna i nästa el-runda!

Övriga matcher såg jag inte men det var ju synd att Falkenberg inte kunde hålla undan, jag vill ha kvar dom. Det är nära, dom har en fotbollsplan och vissa smålag hör änna allsvenskan till. Skicka ur Östersund.

Idag blir det till att se massa Gothia och sedan kolla in hur Jönköping är efter uppehållet inför vårt dubbelmöte med dom.
Citera
2016-07-18, 09:41
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Idag blir det till att se massa Gothia och sedan kolla in hur Jönköping är efter uppehållet inför vårt dubbelmöte med dom.
Vilken lyx ni göteborgare har som får se kvalitativ ungdomsfotboll så där på hemmaplan...
Citera
2016-07-18, 10:16
Medlem
nomadics avatar
Ska man så här i efterhand lyfta fram något positivt med gårdagens segmatch så är det att vi trots allt ser bättre ut defensivt än i inledningen. Vi har nu hållit nollan i fyra av de sex senaste matcherna vilket kändes helt orealistiskt för några månader sedan när vi släppte in minst två mål i varje match oavsett om vi vann eller förlorade.

Huvudanledning är väl en kombination av att laget har tightats till något, vilket samtidigt naturligt hämmat offensiven, samt att mittbackspar Almebäck och Moberg både lyfts sig individuellt samt fått till rollfördelningen bättre nu.

Vår största akilleshäl är fortfarande vänsterbacken, oavsett om Valgardsson eller Ring spelar, där jag väldigt gärna hade sett att vi gått för Arvidsson när han lämnade Norge.

Falkenberg borta i nästa omgång nu. Efter det väntar sedan ett eldbad i form av Malmö (h), Norrköping (b), Häcken (b) samt AIK (h). Det är alltså under dessa matcher, minst de tre första, som vi väljer att skicka iväg Astrit till Hockey-VM i Rio eller vad det nu var för pajascup...

Samtliga lag som ligger på de nio första platserna i serien har förresten spelat denna omgång nu och inget lag vann sin match!
Senast redigerad av nomadic 2016-07-18 kl. 10:22.
Citera
2016-07-18, 12:02
Medlem
Ograsts avatar
Så en fråga till alla bajare. Hur oroliga är ni nu med tanke på insatserna mot häcken och fff och med tanke på ert minst sagt prekära tabelläge? Bör Nanne och Jingan få sparken?
Citera
2016-07-18, 12:31
Medlem
civilians avatar
Tycka vad man vill om Simon Hedlund, men han är en jävel på att leverera diskussionsmaterial i alla fall. Är det inte firande framför bortaklacken och ogenomtänkta uttalanden så är det filmningar och offsidemål.

Vissa här verkar tycka att Elfsborg blev utspelade igår, något jag inte förstår alls. Måhända att jag var aningen onykter men matchen jag såg dominerades inte av något lag. En jämn historia som hade kunnat sluta hur som helst.

Efter några ganska svettiga räddningar av Kevin och några felaktiga domslut som gynnade oss får vi dock vara ganska nöjda med en pinne, särskilt med tanke på vår ovanligt dåliga första halva av säsongen.
Citera
2016-07-18, 12:36
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Så en fråga till alla bajare. Hur oroliga är ni nu med tanke på insatserna mot häcken och fff och med tanke på ert minst sagt prekära tabelläge? Bör Nanne och Jingan få sparken?
Nanne kan ju knappast lastas för att spelarna i bajen är usla. Det vore skillnad om Nanne körde med en huvudlös taktik eller bänkade de bästa spelarna. Men nu är det inte så. Bajen förlorar i huvudsak på individuella misstag över hela plan.
Bajen plågas ideligen av "sambafotbollsspöket" som ligger som en våt filt över spelarna. Nanne skulle kunna tighta till och spela defensivt, men det skulle aldrig publiken tillåta.
Citera
2016-07-18, 13:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nanne kan ju knappast lastas för att spelarna i bajen är usla. Det vore skillnad om Nanne körde med en huvudlös taktik eller bänkade de bästa spelarna. Men nu är det inte så. Bajen förlorar i huvudsak på individuella misstag över hela plan.
Bajen plågas ideligen av "sambafotbollsspöket" som ligger som en våt filt över spelarna. Nanne skulle kunna tighta till och spela defensivt, men det skulle aldrig publiken tillåta.

Tror jag inte alls på, både Cratz och Linderoth kunde vara rätt cyniska.
Citera
2016-07-18, 14:27
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Snacka inte skit. Tror du på allvar att vi skulle lacka på Nanne över cynisk fotboll (som vi lirade förra hösten, med stor framgång) om det innebär att vi lämnar den där förbannade jävla kvalplatsen?

"Sambaspöket" i Bajen är en myt. Det finns ingen i klubben, varken styrelse eller sportslig ledning som strävar efter att vara några glada gamänger med finter och klackar som högre prio än poäng.

Att våra spelare begår individuella misstag som aldrig förr handlar knappast om samba (hur jävla mycket samba är det att Magyar "rensar" rakt på fötterna på ffffffffs spelare?) utan om att de är dåliga och icke samspelta.
Citera
2016-07-18, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vafan gnäller du på straffen för? Klumpigt försvarsspel ska aldrig premieras.
Klumpigt??? Han springer med han helt utan fel, skulle han bara låtit han springa vidare???

Då var det kvitterat (tvivelaktig straff) + att tillåta ett felaktigt mål jämfört med förra året....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in