2016-07-23, 16:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
8 derbyn sen vi kom upp som nykomlingar. 6 vinster, 1 oavgjord, 1 förlust. Helt okej

Vad menar du med att Kennedy skulle få det tufft mot bättre lag? Defensivt? Tycker vi mötte ett bra lag mot Häcken och då vann Kennedy mer boll än Haglund.

Förstår inte varför folk verkar tro att just vi behöver ha två tunga fysiska spelare på centralt mittfält. Att ha en kreativ spelare som Kennedy på den positionen ger så mycket mer. Han håller blicken uppe, är kylig och slår bollen igenom lagdelar, istället för att endast rulla runt. Själv hade jag gärna lirat utan spelartypen som Haglund/Persson i majoriteten av matcherna. Dock har jag gärna Johan Persson från start i ett derby alla dagar i veckan.

Ser "gärna" den här elvan:

---------------Alex

Torsteinbö-Israelsson-Smaráson

-------Kennedy-Persson

Boo Wiklander-Magyar-Sätra-Birkir

--------------Ögmundur

Intressant att vi gått från att ha överfullt med yttrar till att i princip ha Torsteinbö och Smaráson nu när Kennedy klivit in på centralt mittfält, samtidigt som Hallberg och Söderqvist har lämnat, samt Rennie som i princip inte finns med i truppen. Spelar vi som vi brukar i försvarsspelet så ser jag nästan hellre att Birkir tar klivet in som mittback tack vare snabbheten. Boo Wiklander bör i alla fall spela(nånstans i backlinjen), han har visat stor vilja och styr sin backlinje, inte minst i veckan i U21.

Resonerade mest efter hur jag tror Nanne tänker. Men Nanne har kanske tänkt om, då Kennedy lirat sittande tre matcher i rad och gjort det helt ok. Kanske att Haglund bänkas när Persson är tillbaka, för Haglund har sett vilsen ut sen uppehållet.

I offensiva kvartetten tror jag tyvärr inte att man chansar med Erik. Då är det snarare troligt att Khalili får chansen igen, även fast han säkert får det tuffare mot ett bättre lag som aik.

Intressant tanke om backlinjen, att flytta in Birkir i mitten (vilket jag anser oss vara tvingade till). Tyvärr verkar dock Boo gå före som mittback för tillfället. Synd att inte Solheim är riktigt matchredo, annars hade jag gärna kört

Boo-Birkir-Saetra-Solheim

För inte är väl Batan med imorgon?
Citera
2016-07-23, 18:21
Medlem
Sodomizer-s avatar
Fy fan vad han suger. Tinnerholm. Hade inte många rätt idag. Hoppas Vindheim blir frisk snart så T kan förpassas till bänken.
Senast redigerad av Sodomizer- 2016-07-23 kl. 18:30.
Citera
2016-07-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
I dom 6 miljonerna räknade du med dom 3 miljonerna som SV spel och MFF sponsrade dom med*?

*I och med att dom inte nådde gruppspel i EL eller CL så fick dom behålla HELA den summan**

**Förbundets tanke med den summan var att klubben som får pengarna, ska förstärka truppen/satsa på truppen inför kvalen, vad gjorde det äckliga plastlaget Norrköping? Sålde sina 2 bästa spelare.

Problemet var inte att vi sålde spelare utan det handlar mer om långtidsskador som ställde till det. Att tvinga kvar Trasten och Kujovic som båda hade en halvsäsong kvar på kontraktet hade ingen tjänat på. Däremot köptes så klart nya spelare in som passar bra in i gruppen vilket varit framgångsreceptet för Peking. Harmonin i laget är ganska speciell. Tex Andersson från Djurgården som sprutat in mål i slutet. Utan skador på Mitov i mål och Tkalcic så tror jag nog att vi hade gått vidare i CL. Vi får dock förhoppningsvis en ny chans nästa år igen. Jag tror överskattade MFF (med sjukt dryga supporters med väldigt kort minne) får hoppas på plats 2-3 i år som bäst. Är mer orolig över Örebro som smyger med i toppen.
Citera
2016-07-23, 18:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Problemet var inte att vi sålde spelare utan det handlar mer om långtidsskador som ställde till det. Att tvinga kvar Trasten och Kujovic som båda hade en halvsäsong kvar på kontraktet hade ingen tjänat på. Däremot köptes så klart nya spelare in som passar bra in i gruppen vilket varit framgångsreceptet för Peking. Harmonin i laget är ganska speciell. Tex Andersson från Djurgården som sprutat in mål i slutet. Utan skador på Mitov i mål och Tkalcic så tror jag nog att vi hade gått vidare i CL. Vi får dock förhoppningsvis en ny chans nästa år igen. Jag tror överskattade MFF (med sjukt dryga supporters med väldigt kort minne) får hoppas på plats 2-3 i år som bäst. Är mer orolig över Örebro som smyger med i toppen.

Fetmarkerade måste vara dagens sanning. Alla andra lags supportrar framstår som genomsympatiska helyllemänniskor i jämförelse med slöddret MFF tvingas dras med.

Därmed inte sagt att alla MFF-supportrar är svin, det är bara det att äggen är så jävla mycket mer framträdande i MFF än någon annanstans.
Citera
2016-07-23, 19:16
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Synnerligen klantigt av Kalmar att sluta spela trots att domaren inte blåst av. Rena pojklagsnivån.
Citera
2016-07-23, 19:21
Avslutad
Vi har tydligen en för bred trupp men när man ligger under mot Kalmar på hemmaplan sätter vi in Yotún och Rakip som offensiva vapen. Rimligt. Sana är förvisso skadad men poängen kvarstår.

Nu har ju Jeremejeff i och för sig presenterats, men om man ska gå på det jag sett han göra i Häcken så vet jag inte om det är mycket till förstärkning (nu blir det väl en repris på Thelinvärvningen bara för att jag skriver så här).

Tinnerholm har varit ofattbart dålig ganska länge nu men Lewickis inhopp var verkligen inte imponerande så jag vet inte riktigt vem som var sämst på plan i dag.
Citera
2016-07-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fetmarkerade måste vara dagens sanning. Alla andra lags supportrar framstår som genomsympatiska helyllemänniskor i jämförelse med slöddret MFF tvingas dras med.

Därmed inte sagt att alla MFF-supportrar är svin, det är bara det att äggen är så jävla mycket mer framträdande i MFF än någon annanstans.

Det finns ett Malmö före framgångarna i CL och ett annat efter. Före hade jag i stort sett bara gott att säga om dem. Efter, sjukt dryga som sagt. Absolut inte alla men alldeles för många. Nya medgångssupportrar? Vad vet jag, men jag har inte mycket för Malmös supportar längre. Synd då det är en klubb med fin historia.
Citera
2016-07-23, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vi har tydligen en för bred trupp men när man ligger under mot Kalmar på hemmaplan sätter vi in Yotún och Rakip som offensiva vapen. Rimligt. Sana är förvisso skadad men poängen kvarstår.

Nu har ju Jeremejeff i och för sig presenterats, men om man ska gå på det jag sett han göra i Häcken så vet jag inte om det är mycket till förstärkning (nu blir det väl en repris på Thelinvärvningen bara för att jag skriver så här).

Tinnerholm har varit ofattbart dålig ganska länge nu men Lewickis inhopp var verkligen inte imponerande så jag vet inte riktigt vem som var sämst på plan i dag.

Jag förstår inte riktigt heller vi har skickat iväg tre offensiva spelare och nu sitter vi där och ska förlita oss på yngre förmågor och Jeremejeff. Sana är inte heller någon poängspelare så ja det är egentligen ingen spelare som ger oss mycket framåt.

Synd att Rantie verkar vilja ha en ganska hög lönepost annars hade han varit perfekt.
Citera
2016-07-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det finns ett Malmö före framgångarna i CL och ett annat efter. Före hade jag i stort sett bara gott att säga om dem. Efter, sjukt dryga som sagt. Absolut inte alla men alldeles för många. Nya medgångssupportrar? Vad vet jag, men jag har inte mycket för Malmös supportar längre. Synd då det är en klubb med fin historia.

Majoriteten av Malmös supportrar bor väl numera i Lund och andra krans kommuner så är väl akademisk snobbighet från Lund som spökar. För i Malmö håller väl majoriteten på Real Madrid, Barca och Juve nuförtiden
Citera
2016-07-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Synnerligen klantigt av Kalmar att sluta spela trots att domaren inte blåst av. Rena pojklagsnivån.
Vad var det som hände? Imponerande ändå att knipa en poäng av Malmö borta? Var låg Kalmar innan dagens match, elva, och deras trupp är väl värd lika mycket som Malmös backlinje? Underskattning igen?
Citera
2016-07-23, 23:40
Medlem
eternussermos avatar
I länsderbyt imorgon är givetvis solnalaget favoriter, men hur är den psykiska statusen, klarar de pressen att vinna en stor match, eller viker de ner sig som vanligt?
Citera
2016-07-23, 23:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I länsderbyt imorgon är givetvis solnalaget favoriter, men hur är den psykiska statusen, klarar de pressen att vinna en stor match, eller viker de ner sig som vanligt?
Stor match? Fultjacket på söder fortsätter göra sitt märker jag, ni är i klass med Bala Town & FC Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in