2016-08-22, 23:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
På tal om bäste spelare i allsvenskan.

Målvakt: Isaksson, DIF
Försvarare: Wahlkvist, IFK Norrköping
Mittfältare: AC, MFF
Anfallare: Rosenberg, MFF

Besvikelse: Hansson, DIF

Hansson? Kan väl ändå inte vara den största besvikelsen, inte ens i DIF? Vi har kolasnortarn som har gjort 1 bra match (Ranégie), Björkström och sist men inte minst Höie därbak (nu innan Isaksson kommit) så vafan.. Hansson är bara en bråkdel.
Citera
2016-08-22, 23:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hansson? Kan väl ändå inte vara den största besvikelsen, inte ens i DIF? Vi har kolasnortarn som har gjort 1 bra match (Ranégie), Björkström och sist men inte minst Höie därbak (nu innan Isaksson kommit) så vafan.. Hansson är bara en bråkdel.
Glöm inte bort Olunga och Faltsetas

Olunga steppade upp mot Blåvitt och Ellos men inte fan kan det kompensera för hans tidigare insatser.
Citera
2016-08-22, 23:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Jag har gjort en bedömning av de matcher jag har sett och från kommentarer i trådarna så det är kanske inte helt rättvist att kassera Hansson. Jag tycker han var bättre när han lirade i Gefle men där lirade han väl mest på mitten.
Citera
2016-08-23, 00:44
Medlem
Vad stoppar MFF från att vinna i år? Hade inte Kalmar gjort en Island(och våran bangerkille) så hade tabellen sett annorlunda ut, men what ifs är ju värdelöst, man kan ju alltid hoppas på att vi gör typ årets näst bästa(efter torsdagens) match mot dom, hellre Peking än MFF.
Citera
2016-08-23, 00:53
Medlem
Wahlqvist har inte alls varit lika bra som förgående säsonger. Stått för ett antal usla insatser i år och är en skugga av sitt forna jag.
Citera
2016-08-23, 01:30
Medlem
Just det, en sak från Bajenmatchen, fotot på Seb när han har någon av Bajenlirarnas(kommer ej ihåg namnet nu) huvud fastkilat i en armkrok/nacksving i väntan på en hörna, Bajenliraren ser livrädd ut, Seb ser sedvanligt psykopatisk ut, det är så jävla klockrent.

Man får fokusera på det positiva.

Edit: länk

http://www.pressreader.com/sweden/g%C3%B6teborgs-posten/20160822/282011851773161
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-23 kl. 01:32.
Citera
2016-08-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Olunga steppade upp mot Blåvitt och Ellos men inte fan kan det kompensera för hans tidigare insatser.

Olunga håller jag med om, men tycker det är ett ständigt jävla gnäll på Falle. Han är en begränsad spelare absolut, men han har saknats i de matcher han missat och är nyttig med sitt slit. Vi har gjort våra sämsta matcher i sommar utan Falle (Östersund, Sundsvall).
Citera
2016-08-23, 09:18
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Olunga var dock tänkt att utvecklas denna säsong. Det är först nu med Mark som han spelas. Var ju inte tänkt som startalternativ i början av säsongen (Ranégie>Johnson>Seb Andersson>Olunga/Jawo).

Största floppen i DIF har nog annars Høie varit. Tappat det mesta, ingen pondus längre och backlinjen blir märkbart nervösa.
Citera
2016-08-23, 09:57
Medlem
Det är ju redan en odödlig klassiker att Faltsetas kom med i bruttotruppen till OS som en av tre överåriga i u-23 landslaget.
Citera
2016-08-23, 10:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Kan man se repriser av allsvenska matcher på något annat ställe än www.cmore.se? CMore har tagit bort sitt arkiv och påstår sig hålla på med något underhållsarbete.

Nu är det förvisso en klen tröst, men har du möjligheten att rätta dig efter en tablå så sänds ofta gamla matcher på cmore under dagarna och på matchfria kvällar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vi jagar guld som Don Quijote jagar väderkvarnar. Ytterligare en match jag fattade på förhand att vi skulle tappa poäng i.

Vår trupp är helt slut och Jörgen har inte roterat/hållit igång bänken tillräckligt då han verkar tycka de är för dåliga. Då går det som det går.

Svårt att se oss ens knipa en 3:e plats.

Ja, poängtappet var ungefär lika oväntat som att alla bara fokuserade på Baku på torsdag även på bortaläktaren.

Vi skulle självfallet vilat fler gubbar eftersom vi alla visste att vi skulle torska, Emil och Boman framförallt och även inte slitit på Ankersen, Tobbe och Rieks. Givetvis inte heller Bjärsa.
Fan nån junis in bara.
Jag tror inte heller vi tar någon tredjeplats, aik är fyra pinnar före det är två matcher och det återstår elva... Det skall mycket till för att vi ska ta igen det. Går vi vidare på torsdag är det bara att ge upp allsvenskan helt ty vi klarar inte två fronter hela hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
1. Malmö
2. Peking
3. gnaget
4. Blåvitt
5. Elfsborg
6. Örebro
7. Häcken
8. Hammarby
9. djurgården
10. Östersund
11. Kalmar
12. Sundsvall
13. Helsingborg
14. Jönköping
15. Gefle
16. Falkenberg

Så spår jag sluttabellen. Jag brukar vara bedrövlig på att spå tabeller kan tilläggas.

Gefle och Falkenberg lär åka nu, förhoppningsvis kommer ett lag utan fotbollsplan på kvalplats så det iaf inte riskerar att bli färre lag utan plan nästa säsong.
Citera
2016-08-23, 12:56
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Olunga håller jag med om, men tycker det är ett ständigt jävla gnäll på Falle. Han är en begränsad spelare absolut, men han har saknats i de matcher han missat och är nyttig med sitt slit. Vi har gjort våra sämsta matcher i sommar utan Falle (Östersund, Sundsvall).
Faltsetas är långt ifrån en talang men han sliter som ett djur i många matcher. En sådan spelare behövs i vissa lag. Dock tycker jag att han skjuter på riktigt korkade bollar ibland.
Citera
2016-08-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
1. Malmö
2. Peking
3. gnaget
4. Blåvitt
5. Elfsborg
6. Örebro
7. Häcken
8. Hammarby
9. djurgården
10. Östersund
11. Kalmar
12. Sundsvall
13. Helsingborg
14. Jönköping
15. Gefle
16. Falkenberg

Så spår jag sluttabellen. Jag brukar vara bedrövlig på att spå tabeller kan tilläggas.

Jag tycker att J Södra har sett rätt bra ut i de matcher jag sett, nu verkar de dock ha tappat det helt, såg inte matchen mot MFF, men det var ju inget roligt resultat. De håller i vilket fall som helst ganska hög nivå för att vara ett presumtivt bottengäng och nykomling, och de har en del bra gubbar i laget, Cibicki har ju haft en galen säsong so far, 14 poäng, man kan fråga sig varför MFF köpte in Jeremejeff(även om jag inte tycker att han förtjänar all den skit han får), om det nu inte var pga rädsla att tappa någon.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-23 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in