2016-07-17, 21:39
Medlem
SoderortFTWs avatar
Aik kommer att vinna med 1000-0.

Vi är så otroligt dåliga att det blir komik. Magyar nickar Karlsson rätt på fötterna vid 0-1, Haglund lyckas sedan med konststycket att lägga årets skarvnick rakt mot samme Karlsson (som är 17 bast...) och 0-3 är ett faktum.

Med tanke på att Israelsson förmodligen dessutom är borta så är en total utskåpning från aik det enda rimliga.

Brb ska ba trycka i mig 4 kartor Prozac.

EDIT: Sett djurgårdare som varit oroliga för få kvala, kan bara hälsa er att det är lugnt. Ni må vara riktigt jävla keffa, men vi är ljusår sämre.
Senast redigerad av SoderortFTW 2016-07-17 kl. 21:50.
Citera
2016-07-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Och jag förmodar att Elfsborgs kvittering inte var offside heller?
Du ser inte straffen och offsiden som separata situationer?
Citera
2016-07-17, 21:53
Medlem
simonvps avatar
Ja, givetvis ska aik ta det med några mål nästa söndag. Går inte att jämföra läget nu jämfört med ifjol. Då hade vi precis tagit oss in i en mer cynisk period, och kom från en dödsviktig seger mot Gefle. Nu är det status quo jämfört med innan FFF, och vårt försvar är seriens överlägset sämsta.

Kan verkligen inte se hur vi ska komma undan med mindre än 4 insläppta. Vi är så usla att det inte finns!
Citera
2016-07-17, 21:55
Medlem
feldgraus avatar
Om man ska diskutera något annat än den tydligaste filmningen jag sett i årets allsvenska, och det tydligaste offsidemålet jag sett i årets allsvenska, så får man på något märkligt sätt ändå vara halvnöjd med dagens resultat. Inte för att 1–1 var rättvist, vi borde ha gjort ett eller två mål till redan i första halvlek och stängt matchen. Inte sett oss spela ut Elfsborg så totalt på plastmattan någonsin. Synd bara att vi som allt för ofta tappar greppet i andra halvlek och släpper in Elfsborg i matchen igen.

Men positivt ändå att vi verkar ha god form, att vi har tre anfallare som är heta och som vi kan rotera på, att försvaret verkar sätta sig lite mer nu när Rogne är tillbaka. Samt att samtliga andra topplag också tappade poäng.

/feldgrau
Citera
2016-07-17, 21:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Gängse norm är att filmning inte är att likställa med förstärkning. Det sistnämnda ska inte påverka domarens beslut, och ej heller hur situationen ska bedömas.
Lite två sidor av samma mynt i.m.o. När man förstärker så filmar man även om gränsen däremellan är på fitthåret.

-

Tja vad kan man skriva mer om 1-1 idag? Ingen sportslig katastrof men kollar man tabellen och ser att det krävs en formdipp av MFF för att tappa alltihop är man inte optimistisk, har sedan rätt tidigt i våras tappat all tro på vad guld är för något men ytterligare en Europaplats är fullt möjlig, vad den nu är värd återstår att se. Lite märkligt att det utåt alltid är så viktigt med med kval till EL men när man väl är där fokuserar man betydligt mer på allsvenskan.

För att skriva om krislaget nummer 1 så är det väl först nu man på allvar riskerar att kolla nedåt i seriesystemet? 3-3 i all ära men innan matchen börja är det jävligt tveksamt om man skulle va nöjda med kryss.

Nu är det toppen vs botten, i alla fall för nåt av lagen.
Citera
2016-07-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW

Vi är så otroligt dåliga att det blir komik. Magyar nickar Karlsson rätt på fötterna vid 0-1, Haglund lyckas sedan med konststycket att lägga årets skarvnick rakt mot samme Karlsson (som är 17 bast...) och 0-3 är ett faktum.

Med tanke på att Israelsson förmodligen dessutom är borta så är en total utskåpning från aik det enda rimliga.

EDIT: Sett djurgårdare som varit oroliga för få kvala, kan bara hälsa er att det är lugnt. Ni må vara riktigt jävla keffa, men vi är ljusår sämre.
Ni har gjort 29 mål hitintills, Gnaget står på 21 kassar och nu försvinner Calle som gjort 7 av dessa. 0-0?
Citera
2016-07-17, 22:07
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
För att inte tala om denna ligas största möte i gladfotboll, ÖSK-Häcken. Magkänslan säger 5-5 som slutresultat.

Det där visade sig ju bli en fin jinx! Riktigt trött match idag, åtminstone från vår sida. Laget såg skrämmande nog nästan lika uddlöst och slutkört ut under 90 minuter idag som i andra halvlek senast mot MFF.

Häcken som vanligt småtrevliga och borde nog ha avgjort detta, så man får väl ärligt talat vara nöjd med en pinne idag. Abubakari är fan ett monster på mitten!
Citera
2016-07-17, 22:20
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni har gjort 29 mål hitintills, Gnaget står på 21 kassar och nu försvinner Calle som gjort 7 av dessa. 0-0?

0-0? Det skulle innebära att vi höll nollan. Det har inte hänt sen Syrianska i cupen i februari. Med vår jävla hönsgård till försvar är det nog fysiskt omöjligt att hålla en nolla. T.o.m. erat lilla skomongo ska nog kunna se till tåpaja in någon boll på något vänster, inga problem (Magyar hjälper gärna till).

EDIT: 29 mål är det vi har släppt in. Vi har gjort 26.
Senast redigerad av SoderortFTW 2016-07-17 kl. 22:25.
Citera
2016-07-17, 22:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Alla bortalagets mål är väl inte självmål?
Citera
2016-07-17, 22:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Du ser inte straffen och offsiden som separata situationer?

Eh? Jo, och båda är felbeslut som gynnar Ellos.

Eller tycker du att "straffen" var ok? och att kvitteringen inte var offside?
Citera
2016-07-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW

Nu kunde jag inte se eftermiddags/kvällsmatcherna, men Karlsson har sett väldigt lovande ut i de matcher jag sett av honom. Hoppas han fortsätter i samma takt, och flyttar till Blåvitt när Falkenberg ryker, vilket dom lär göra.
Citera
2016-07-17, 23:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nu kunde jag inte se eftermiddags/kvällsmatcherna, men Karlsson har sett väldigt lovande ut i de matcher jag sett av honom. Hoppas han fortsätter i samma takt, och flyttar till Blåvitt när Falkenberg ryker, vilket dom lär göra.

Jag undrar om inte både MFF och HIF är där och snokar? Henke känner väl till grabben och har väl lite fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in