2016-07-11, 08:23
Medlem
Hoppas på Malmö torsk idag, Örebro känns inte lika tunga i det långa loppet.
Citera
2016-07-11, 09:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet egentligen inte men min känsla är att Sonny är en väldigt rättfram person och att PG är lite av en prinsessa på ärten.

Ok, jag har ingen aning men det låter inte otroligt direkt. Blir spännande att se vem som tar över.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Engvall fortsätter göra mål, 4:e raka matchen nu för han, inkluderar då även EL och Strömsgodset. Anfallsspelet helt ok, försvaret kändes inte vattentätt. Synd att inte Paka fick sätta sin 3:e, men det kommer snart ändå.

Det var ett mycket viktigt mål med, tidig ledning är alltid gött.
Det var dock inte så lysande som resultatet kan antyda om man bara ser till det men vi tar tre poäng, anfallarna gör mål (Tobbe var ju dessutom nära som inhoppare), Emil presterar som alltid och Tom fick trycka dit en.
Tom behöver få fler chanser förövrigt, det behövs en sådan "städgumma" på mitten.

Vi har fortfarande bara en pinne mindre än på motsvarande matcher ifjol och ligger med i toppen, det är ingen fara på taket direkt.

Idag har jag dock svårt att se att ÖSK skall tvåla ditt MFF men även om det är bra om lagen ovanför oss tappar poäng kan det samtidigt vara bra att det blir färre och färre lag som slåss i toppen ju längre tiden går så länge vi är ett av lagen som är med.

Förövrigt hoppas jag innerligt att Ankersen snart slipper bekymra sig om sin fars cancer (hjärntumör) och kan fokusera på fotbollen även om den givetvis kommer i andra hand när en familjemedlem drabbas av sådant.
Citera
2016-07-11, 09:59
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Läs kommentarerna på diverse sidor på facebook. Inga roliga ord, dock mest från pöbeln som egentligen inte är så jävla aktiva. Människorna som faktiskt åker på bortamatcher och är riktiga supportrar upplever iaf jag sitter ner i båten, just nu iaf...

Det är det jag menar. Läser man på Svenska Fans så visst då är våra fans i uppror. Men det är de alltid på Svenska Fans så det gör ingen skillnad. Jag talar om de generella tongångarna, inte de som förekommer på onlineforum som drar till sig de värsta bottenskrapet. Med det sagt finns det såklart bra personer på Svenska Fans men det har tyvärr blivit ett forum där internettrollen får för stor plats, iaf i Bajensektionen.
Citera
2016-07-11, 10:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är det jag menar. Läser man på Svenska Fans så visst då är våra fans i uppror. Men det är de alltid på Svenska Fans så det gör ingen skillnad. Jag talar om de generella tongångarna, inte de som förekommer på onlineforum som drar till sig de värsta bottenskrapet. Med det sagt finns det såklart bra personer på Svenska Fans men det har tyvärr blivit ett forum där internettrollen får för stor plats, iaf i Bajensektionen.

Jo, så är det nog för de flesta. Jag är så inihelvete less just nu på Pelle Olsson med bihangs jävla snedseglar-fotboll att man inte ens vet var man ska börja längre. Hur fan kunde vi krita på 2 år till med den saten? Vad försöker man åstadkomma med det beslutet? Jag fattar verkligen inte.
Citera
2016-07-11, 10:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
3 straffar och torsk ändå, det finns material för en ramsa i detta sanna mina ord. Tror nog Bajen klarar sig kvar, men laget kan inte göra många bajare glada direkt.

Bajen möter Falkenberg i nästa match va? Där kan det inte bli torsk, blir det förlust där så är det kris på riktigt.

Matchen efter har de ett hemmaderby mot AIK medan FFF möter ÖSK. Om allt går åt helvete för Bajen så kan de vara lika om två omgångar. Nu tror jag inte det men allsvenskan är allsvenskan.
Citera
2016-07-11, 10:36
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jo, så är det nog för de flesta. Jag är så inihelvete less just nu på Pelle Olsson med bihangs jävla snedseglar-fotboll att man inte ens vet var man ska börja längre. Hur fan kunde vi krita på 2 år till med den saten? Vad försöker man åstadkomma med det beslutet? Jag fattar verkligen inte.

Det är väl för att han har kapaciteten att göra något hyfsat med jättedålig ekonomi i ryggen. Djurgården har, som jag förstått det, inte råd att bygga ett lag. Nu har ni en tränare som visserligen inte är speciellt rolig men som lyckas ok med riktigt små medel. Det är nog därför ni förlänger med honom.

Men med tanke på Stockholmsfotbollens historia lär han väl få sparken snart just eftersom han precis kritat på en förlängning
Citera
2016-07-11, 12:50
Medlem
civilians avatar
Tre poäng på Olympia, kan det verkligen vara sant? Mycket imponerande att lyckas vända underläge efter att ha tappat en ledning.

Lundevall(3 assist och 1 mål!) och Claesson gör båda en kanonmatch.

Välbehövliga poäng inför ångestmatchen mot Blåvitt om en vecka...
Citera
2016-07-11, 13:45
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Matchen efter har de ett hemmaderby mot AIK medan FFF möter ÖSK. Om allt går åt helvete för Bajen så kan de vara lika om två omgångar. Nu tror jag inte det men allsvenskan är allsvenskan.

Vi har ju vunnit 3 av 4 matcher mot Gnaget sen vi gick upp, varför utgå ifrån förlust?

OM vi slår Falkenberg, och Jönköping slår Djurgården kommande omgång, så kan Djurgården mycket väl ligga på kvalplats. Allsvenskan är Allsvenskan
Citera
2016-07-11, 14:19
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CominInHot
En positiv sak är ju att vi inte har förlorat än med Norling som tränare. Inte i Allsvenskan, träningsmatcher eller i Euro. Hoppas det håller i sig, behöver bara lite fler vinster.

En vinst och två förluster är värt lika mycket som tre oavgjorda, så att tala om obesegrad är en tröst för tigerhjärtan.
Citera
2016-07-11, 15:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Säsongen är över för Helsingborgs Calle Wede.

Mittfältarens korsband är nämligen av.

– Jag kände direkt på mig att det var något allvarligt, säger Wede till HD.se.

Tråkigt för Wede och HIF men tur att de har pizza-Bojan.
Citera
2016-07-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

hehe, ja, intressanta tider. Bajens första halvlek mot oss på GU är nog det sämsta jag sett i år i allsvenskan. Det var fullständig panik hos dom, när dom fick låna bollen skyfflades den iväg till inkast i princip. De kom knappt över mittlinjen, så kan det inte se ut om de vill spela i allsvenskan. Konstigt nog spelade de hyfsat jämnt med MFF matchen innan på Tele2, så dom är jävligt ojämna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-11 kl. 16:43.
Citera
2016-07-11, 21:32
Medlem
Balonzos avatar
Femte raka segern för Malmö. Jag är väl nöjd. Nästa skörd blir AIK på söndag.

Mvh serieledarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in