2016-05-26, 19:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Varför försöker du ens försvara att en seger skall ske på grund av bristfälligt arrangemang? En seger skall alltid tilldelas av sportsliga skäl, jag kan förstå om ett lag tilldelas en seger för att det andra laget på något vis fuskat och i efterhand döms förlora med 3-0, men ett bristfälligt arrangemang ska aldrig påverka det sportsliga resultatet utan det skall i så fall vara i form av böter eller andra organisatoriska straff.

Det är fullständigt absurdt att föreningars bristande organisation eller säkerhet ska påverka var ett lag hamnar i tabellen.

Jag tror att flesta förutom Bangermannen och hockeynorrmannen och några till stämmer in i det av mig fetade. Nu är det tyvärr så att alla inte kan sköta sig så därför krävs det regler.

Här har de följt reglerna och det är bara att acceptera även om man inte håller med om allt.
Citera
2016-05-26, 19:26
Medlem
Citat:
Varför försöker du ens försvara att en seger skall ske på grund av bristfälligt arrangemang? En seger skall alltid tilldelas av sportsliga skäl, jag kan förstå om ett lag tilldelas en seger för att det andra laget på något vis fuskat och i efterhand döms förlora med 3-0, men ett bristfälligt arrangemang ska aldrig påverka det sportsliga resultatet utan det skall i så fall vara i form av böter eller andra organisatoriska straff.

Det är fullständigt absurdt att föreningars bristande organisation eller säkerhet ska påverka var ett lag hamnar i tabellen.

Det finns ingen instans eller myndighet som har kritiserat säkerheten runt arrangemanget, Blåvitt anses ha gjort vad som kan göras för att säkra upp matchen, och hade så inte varit fallet så hade vi även fått böter, eller spelat inför tomma läktare.

Bangers och annan pyroteknik går inte att eliminera fullständigt, man kan ju som Boråsaren sa, ha dom uppkörda i röven.
Citera
2016-05-26, 20:10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att flesta förutom Bangermannen och hockeynorrmannen och några till stämmer in i det av mig fetade. Nu är det tyvärr så att alla inte kan sköta sig så därför krävs det regler.

Här har de följt reglerna och det är bara att acceptera även om man inte håller med om allt.

Ja, däremot bör elitklubbarna och supporterna lobba för att reglerna bör ändras.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns ingen instans eller myndighet som har kritiserat säkerheten runt arrangemanget, Blåvitt anses ha gjort vad som kan göras för att säkra upp matchen, och hade så inte varit fallet så hade vi även fått böter, eller spelat inför tomma läktare.

Bangers och annan pyroteknik går inte att eliminera fullständigt, man kan ju som Boråsaren sa, ha dom uppkörda i röven.

Då blir det ännu mer malaj att ha ett regelverk som utdelar 3-0 vinst. Man har alltså konstaterat att IFK agerat korrekt, men någon knäppskalle som man bedömer inte kunde hindras inom rimliga gränser genomför en handling som gör att IFK förlorar.

Tänk om någon IS-terrorist springer in på en fotbollsmatch och spränger sig på plan, ska hemmalaget tilldelas förlusten då? Människan som sulade denna bangers är ungefär lika rationell i sin hjärna.

Man kan inte straffa med ena handen och sedan med andra säga att den man straffar agerade 100% korrekt.
Citera
2016-05-26, 20:16
Medlem
Citat:
Tänk om någon IS-terrorist springer in på en fotbollsmatch och spränger sig på plan, ska hemmalaget tilldelas förlusten då? Människan som sulade denna bangers är ungefär lika rationell i sin hjärna.

Det hade nog hamnat under "särskilda skäl" - m a o hade det inte blivit samma konsekvens.
Citera
2016-05-26, 20:24
Medlem
eternussermos avatar
Ganska beskedligt straff för strypgreppet, Charlie Davies fick väl fem matcher?
Citera
2016-05-26, 21:20
Medlem
Det kanske har varit uppe, men vilka skäl framförde Göteborg i sin överklagan. Vad jag läst (i lösa kommentarer) så framförs det (1) regelverket är fel, (2) Sana kastade spjut på publiken. Det första kan man väl inte överklaga i en dom som är korrekt enligt gällande regelverk. Sanas spjutkastande (var känt men) prövades väl inte heller upp i första domen? Så vad fanns att överklaga, att det inte gjorde någon prövning sv det? Någon som är insatt som kan förklara den faktiska prövningen, och inte hur det "borde" vara.
Citera
2016-05-27, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är möjligt att vi gör.

Jag tror inte Nisse skulle låtit en sådan sak gå ut över verksamheten, det hade varit rätt så småsint och ynkligt. Förhoppningsvis väljer Serneke att trappa upp framöver, det går ganska bra för dom av allt att döma.

Det är dylika mässor etc som ger en väldigt intressant vinkel på idrott och dess många komponenter i stort. Visserligen är det mycket sälj (man blir ju mer eller mindre påhoppad när man förklarar sin arbetsposition på en sån mässa) men likväl nyttigt.

Ja, det går bra ja. Det känns ju inte otroligt att de kommer vara med i många nybyggen av arenor etc i staden framöver t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"AIK stängde av Carlos Strandberg i en match.
Nu straffas 20-åringen ytterligare.
Disciplinnämnden stänger av honom fram till 3 juni vilket innebär att han även missar helgens match mot Örebro."

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22891129.ab

Det innebär ju tydligen dessutom att han missar en u21-landskamp. Det känns ju udda även om reglerna är sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Precis, det är vitt skilda saker att acceptera domen som följer regelboken kontra att tycka att reglerna är bra.
Jag kan ju tycka att man borde byta ut hastigheten till 130 på vägen men det spelar ju ingen roll, kör jag i det nu får jag böter hur mycket jag än gnäller...
Citera
2016-05-27, 11:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Ny korsbandsskada för Haris Radetinac.. Usch vad man lider med honom!
Citera
2016-05-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Verkligen. Lider med killen som fan trots att han spelar i Djurgården. Hans karriär är väl snart slut om han aldrig får vara skadefri?
Citera
2016-05-27, 11:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Oerhört trist. Korsbandsskador är ett jävla otyg, det är ju faktiskt "bättre" att bryta benet än att dra korsbandet. Nu är nog karriären över.
Citera
2016-05-27, 11:36
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Å fan. Jäkligt trist när spelare får sin karriär förstörd av skador.
Citera
2016-05-27, 11:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Som vanligt för oss känns det som, jag trodde det var något litet och att han skulle vara tillbaka snart så får man den här käftsmällen.. Kuken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in