2016-07-18, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag svarade inte på frågan då svaret är uppenbart. Gällande närmast uteslutande alla offsidesituationer finns det ett givet rätt. Här fanns det ett givet rätt. Det behöver inte ens diskuteras om det var offside eller inte. Men med tanke på att du antog att jag inte tyckte det var offside valde jag att angripa ditt patetiska inlägg på ett annat sätt än vad du ville.

Ovanstående innebär knappast att domaren gav 1 poäng till Ellos. Alla matchsituationer blir knappast oviktiga av ett felbeslut.

Det är också tämligen magstarkt att skylla på extern påverkan av resultatet. Att Ellos missar straff är knappast ett normalutfall av en väldigt precis och definitiv situation. Fem minuter senare lyckas ni ta ledningen.

Gråt mindre, farbror.
Om man tillåter ett regelvidrigt mål så har man väl gett Elfsborg en poäng! Utan det målet hade ju IFK vunnit
Citera
2016-07-18, 14:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Klumpigt??? Han springer med han helt utan fel, skulle han bara låtit han springa vidare???

Då var det kvitterat (tvivelaktig straff) + att tillåta ett felaktigt mål jämfört med förra året....

Har du missat Aleesamis hand på Hedlunds axel? Jag tycker att det är straff men jag hade inte protesterat ifall domaren friat.
Citera
2016-07-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vilken lyx ni göteborgare har som får se kvalitativ ungdomsfotboll så där på hemmaplan...

Den mest relevanta frågan när det gäller cupen är följande, retrospektivt, hur mycket ångrar Gais att de inte sitter på sin ägarandel.
Citera
2016-07-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag undrar om inte både MFF och HIF är där och snokar? Henke känner väl till grabben och har väl lite fördel.

Det borde finnas flera klubbar som är intresserade. Han är en i mitt tycke väldigt lovande talang, förhoppningsvis fortsätter han utvecklas på samma sätt.
Citera
2016-07-18, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den mest relevanta frågan när det gäller cupen är följande, retrospektivt, hur mycket ångrar Gais att de inte sitter på sin ägarandel.

Tror inte dom ångrar sig något särskilt. Dom blev ju väl kompenserade med en reklamskylt på femmanhuset.
Citera
2016-07-18, 15:49
Medlem
Vem är det här då? Jag blir alltid förvånad över de som "drack vin till maten" och sedan åker fast för rattfylla dagen efter. Då har man druckit någon flaska helt själv skulle jag vilja påstå.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23191952.ab
Citera
2016-07-18, 15:52
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vem är det här då? Jag blir alltid förvånad över de som "drack vin till maten" och sedan åker fast för rattfylla dagen efter. Då har man druckit någon flaska helt själv skulle jag vilja påstå.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23191952.ab

Thomas Andersson i Gefle verkar det som.

(FB) Allsvensk tränare fast för rattfylleri-drack vin till maten 20160712
Citera
2016-07-18, 16:51
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nanne kan ju knappast lastas för att spelarna i bajen är usla. Det vore skillnad om Nanne körde med en huvudlös taktik eller bänkade de bästa spelarna. Men nu är det inte så. Bajen förlorar i huvudsak på individuella misstag över hela plan.
Bajen plågas ideligen av "sambafotbollsspöket" som ligger som en våt filt över spelarna. Nanne skulle kunna tighta till och spela defensivt, men det skulle aldrig publiken tillåta.

Oj, vilket jävla inlägg..

"Nanne kan ju knappast lastas för att spelarna i bajen är usla"

- Du menar alltså att Nanne inte har haft någonting alls att säga till om vad gäller vilka spelare som finns att tillgå i truppen? Det är två spelare som finns kvar sen tiden innan Nanne kom till Bajen - Kennedy och reservmålvakten Tim Markström. Hade det varit så att Bajen haft en dålig ekonomi så hade det kunnat vara en ursäkt, men nu är det inte så. Nanne har haft betydligt bättre resurser än många andra allsvenska lag. Att han vill spela ett spel och sen värva som om han vill spela ett annat spel, det är hans eget fel, och Jingblads givetvis.

"Det vore skillnad om Nanne körde med en huvudlös taktik"

- Ehm, ja? Vi var i liknande läge för ett år sen då vi hade spelat hela våren efter "manualen" och låg i en dålig sits inför hösten. Just därför la man "manualen" på is och började spela mer cyniskt, vilket ledde till mer poäng, tryggare mark och säkrat kontrakt. Under försäsongen och våren har vi återigen kört efter Nannes manual.

Förvisso är vi ju det lag i Allsvenskan som vinner boll högst upp i banan, men när vi misslyckas med presspelet så får vi fan en boll i röven varenda gång. Nu tycker jag inte att vi kör så exakt alla matcher, men notera gärna(om det inte blir ändringar nu) hur högt vi ibland pressar med våra defensiva mittfältare. Dessutom brukar ju de flesta lagen lämna en ytterback, när den andra går, men Nanne sa redan när han kom att han vill gå med båda ytterbackarna. Bara att titta på matchen borta mot Häcken där Birkir vid en sekvens går upp och pressar en av motståndarnas mittbackar istället för att bara falla bakåt som i princip alla ytterbackar i Sverige skulle göra. Detta när centrala mittfältarna heller inte tar det defensiva ansvaret på dessa ytor, likt det t ex Malmö kör med. När vi kör på det här viset, med tröga mittbackar som ofta lämnas ensamma, så går det uppenbarligen åt helvete när man inte behärskar den typen av försvarsspel.

Kort kan man väl säga att antingen har man en tydlig spelidé och värvar ett lag därefter, eller så skapar man en spelidé efter vad man har för material att tillgå. Min åsikt är att Nanne kom med en spelidé, värvade ett lag - som är helt åt helvete anpassat efter spelidén.
Citera
2016-07-18, 18:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Snacka inte skit. Tror du på allvar att vi skulle lacka på Nanne över cynisk fotboll (som vi lirade förra hösten, med stor framgång) om det innebär att vi lämnar den där förbannade jävla kvalplatsen?

"Sambaspöket" i Bajen är en myt. Det finns ingen i klubben, varken styrelse eller sportslig ledning som strävar efter att vara några glada gamänger med finter och klackar som högre prio än poäng.

Att våra spelare begår individuella misstag som aldrig förr handlar knappast om samba (hur jävla mycket samba är det att Magyar "rensar" rakt på fötterna på ffffffffs spelare?) utan om att de är dåliga och icke samspelta.

Just därför det är så idiotiskt att många vill ha Gerhardsson som tränare, då han rakt ut har sagt att han "hellre föredrar att spela 3-3 än att vinna med 1-0". INGENTING skulle lösas med honom som tränare, i alla fall inte de problem vi har nu.

Nu har även mitt tålamod med Nanne runnit ut. Visionen om att utveckla svensk fotboll känns mer och mer bluffaktig. Den röda tråden som hölls 2014 verkar man inte alls hålla längre. Finns så många uttalanden man kan sticka hål på att det är larvigt.

Med det sagt ska Nanne vara kvar året ut och fokus ska ENDAST vara på att hamna över 14e plats (vilket kommer bli JÄVLIGT tufft). Därefter måste man göra en redig jävla utvärdering av organisationen och vart man ska ta vägen. För Bajen mår svindåligt som klubb för tillfället.
Citera
2016-07-18, 19:41
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Just därför det är så idiotiskt att många vill ha Gerhardsson som tränare, då han rakt ut har sagt att han "hellre föredrar att spela 3-3 än att vinna med 1-0". INGENTING skulle lösas med honom som tränare, i alla fall inte de problem vi har nu.

Nu har även mitt tålamod med Nanne runnit ut. Visionen om att utveckla svensk fotboll känns mer och mer bluffaktig. Den röda tråden som hölls 2014 verkar man inte alls hålla längre. Finns så många uttalanden man kan sticka hål på att det är larvigt.

Med det sagt ska Nanne vara kvar året ut och fokus ska ENDAST vara på att hamna över 14e plats (vilket kommer bli JÄVLIGT tufft). Därefter måste man göra en redig jävla utvärdering av organisationen och vart man ska ta vägen. För Bajen mår svindåligt som klubb för tillfället.

Snälla, snälla, säg att du skämtar?

Skrämmande annars.

Klubben har väl snarare aldrig mått bättre? Ser inte när allt ska ha varit bättre...

Att A-laget ligger på kvalplats och att försvarsspelet ser ut som det gör, gör inte att klubben mår svindåligt. Ha lite perspektiv för fan.
Citera
2016-07-18, 20:01
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Snälla, snälla, säg att du skämtar?

Skrämmande annars.

Klubben har väl snarare aldrig mått bättre? Ser inte när allt ska ha varit bättre...

Att A-laget ligger på kvalplats och att försvarsspelet ser ut som det gör, gör inte att klubben mår svindåligt. Ha lite perspektiv för fan.

A-lagsverksamheten mår piss. Själva klubben med ekonomi och ungdomsverksamhet mår ju däremot betydligt bättre.

Ett uselt A-lag har dock en förmåga att dra resten av verksamheten ner i skiten, på sikt iaf, det har vi ju sett förr.
Citera
2016-07-18, 21:00
Medlem
Keldons avatar
Nyss var det roligt att driva med Hammarby. Sedan släpper vi in 4 mot jumbon som gjort 9 på 13.

Avgå någon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in