Citat:
Ursprungligen postat av
immense
Jag är varken tjock eller smal just nu (65kg/165cm). Men bra mycket tjockare än jag var för ett par månader sedan. Jag vill helt enkelt tillbaka till mig själv och vet att det inte kmr vara helt lätt. Mitt problem är att jag mår så dåligt att jag låtit det påverka allt och vill ha hjälp att komma igång inte bara fysiskt utan mentalt också.
Jag led under många år av depression och jag förstår verkligen vad du säger. Lider du av depression? Ibland föll jag nästan på mina knän av negativa tankar. Men för att ta sig förbi allt skit i livet så måste man kämpa. Du inser förhoppningsvis själv att en bra träningsrutin eventuellt kan förbättra din situation. Ha som mål att göra vad som krävs för att inte nödvändigtvis bli glad, men åtminstone bli apatisk, det var mitt mål efter alla tuffa år. Om det nu handlar om att träna, flytta hemifrån, skaffa ett jobb, plugga, eller vad som helst, kanske allt det där, ta itu med det innan det blir värre. Inget blir bättre av att vänta.
Jag vet inte om apatisk är rätt ord här, men jag menar alltså att det är lite väl optimistiskt att tro att man kan bli glad, men att vara lite känslolös och inte må dåligt är bättre än inget.