Citat:
Ursprungligen postat av
SHH88
Den här lät intressant. Har länge funderat på om man bör springa med musik men har då varit nojig över diverse sladdjävlar..
Hur fungerar race-funktionen? Står det hur många meter man har kvar eller står det hur fort man bör springa för att uppnå sitt mål?
Har trådlösa hörlurar, hatar dem.
Köp en vanlig gpsklocka, en ipod-shuffle (2gb musik är mycket), ett par hörlurar med båge.
Dra hörlursladden innanför tröjan -----> profit.
Sen kan jag tycka att ni överdriver vikten av gpsklocka. Ska du springa ett lugnt distanspass så spring och känn efter själv hur du tycker din puls verkar, sen är det väl skit samma om du springer 5.30/km eller 5.40/km, det kommer inte göra dig till en bättre eller sämre löpare.
Jag har släppt att titta på klockan under distans (drar igång den och analyserar när jag är färdig), på så sätt får du en fartuppfattning, och lär känna dig själv. Känslan är det viktiga, att vara slav för km-tider blir bara jobbigt om du inte har en vanlig dag.
På intervaller däremot är det en helt annan sak, även om jag tycker man ska fokusera mycket på känsla och flow och kanske inte vara slav under tider. Blåser det älgar så spelar det mindre roll om jag håller ett tempo 4sekunder långsammare än planerat.
Mina $0.02