2016-06-29, 23:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, inte alls! Han är en mycket läsvärd journalist, som verkar mer insatt än t ex Alhem
Alhem har varit överåklagare i Malmö, alltså en toppjurist, eller som jag numera kallar honom 1x2, eftersom han alltid helgarderar.

Han skriver ofta så här "68-åringen kommer att gå fri, men det är inte säkert". Strongt jobbat, hur kan man ha fel.

Nej, grov brottsling, det beror ju på vilka kretsar man rör sig i... För dig är det säkert inte mycket. För det jag har lärt mig här på Flashback är att de som vill sätta dit buset är oftast de med längst belastningsregister.

Ehh, nej toppjurister erbjuder inte kriminalreportrar att axla deras titel utan det blir fortfarande en enskild reporter som spottar ur sig vad den själv tycker. Sen kan man tycka vad man vill om en fd överåklagare. Nej, det handlar inte om vilka kretsar man rör sig i utan om klassificeringen av brott.
Förseelse och bötesbrott kanske inte ska jämföras med våldsbrott om du förstår skillnaden menar jag. Eller du kanske är självutnämnd då det gäller att råda över vad som räknas som grova brott?
Du tror du lärt dig något på Flashback om belastningsregister? Okej, det säger väl allt va. Du anser väl att gå mot röd gubbe är förenat med fängelsestraff också?
Citera
2016-06-29, 23:34
Medlem
why123s avatar
Nej, det har ju varit lite si och så med fup-läsningen i denna tråden. Ni kanske har missat grannen som GM ville skulle utföra ett arbete åt honom på hans fastighet (i Blekinge tror jag).

Han skulle då inte få betalt utan i gengäld få "låna stugan" eller ngt sådant. Men som grannen mycket riktigt sa "det betalar ju inte mina räkningar".
Citera
2016-06-29, 23:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Trafikbrott K-G har kört för fort och då borde han låsas in för gott
Den enda fortkörningen jag har sett i fup var samma dag som skotten föll.

Svarta pengar har jag inte läst ett ord om i fupen. Däremot har jag läst att K-G är en man som alltid gör rätt för sig och det är han känd för.

Det är en hel del Ove över K-G av beskrivningen att döma.
Menar mannen i filmen En man som heter Ove.

Nä, tänkte väl det. Så man ljuger alltså om detta med svarta pengar? Svarta löner tror jag en del i den förra regeringen använde sig av vid sk barnvakt, men då dom betalade för sig var det inga problem. En sk självrättelse och från finansministern om jag inte minns fel. Så detta är alltså det hemska brottet? Licenspengarna som vissa av dom aldrig betalade och frågan är då hur många som kört för fort?
Hmmm, hur i helvete kan man säga att gubben har ett belastningsregister?
Citera
2016-06-29, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du har själv fetat det i det översta inlägget. Själv är jag dock definitivt inte kunnig
inom psykologi. Men dina båda inlägg är lite motsägelsefulla. Diagnosen psykopati
finns alltså inte. Men ändå har du själv fetat en text där det står att det finns.
Från svenskpsykiatri.se

Eller?

Oavsett diagnos kan man naturligtvis gå ner på micronivå (no pun intended) och vända
och vrida på ord fram och tillbaka. Kontentan blir ändå att de båda raska gossarna var
mer eller mindre tokiga i huvudet.
Nej, det man använder DSM och ICD-systemen när man ställer diagnos.

Diagnosbegreppet psykopati enligt Hare inkluderas inte i DSMoch
ICD-systemen.
Citera
2016-06-29, 23:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Till skillnad från dig så har jag verkligen LÄST HELA FUPEN!!! Alla delar och vartenda ord och jag kopierar och skriver nästan alltid hänvisning till sida i fup där "påståendet" står!
Det tog flera dagar att gå igenom hela fupen och läsa den ordentligt.

Du låtsas läsa fupen men skummar bara och kör sökmetoden i fupen och du är påkommen flera gånger med det beteendet.
När jag kommer med ett påstående och inte har hänvisat till en sida i fupen då går du bananas för då finns det inte... speciellt om det är fotostatkopior som man inte hittar med sökfunktionen

Om du är så förbannat påläst som du vill påskina så borde du veta att någon med antisocial personlighetsstörning i vardagligt tal omnämns som psykopat och det är ju just det Fredrik var och det står även i fupen inom parentes efter diagnosen antisocial personlighetsstörning.
Så enkelt var det... Vill du ändra på det får du kontakta fostermamman.

Dina ord "det är ett påstående av fostermamman - som helt enkelt inte kan stämma" faller ju under kategorin "DET har ju dock varit din retorik hela tiden -- att plocka ord och sedan förvandla dina tolkningar eller enstaka lösryckta meningar till sanningar ..."
Du vill alltså göra en sanning av att Fredrik INTE hade diagnosen antisocial personlighetsstörning som ofta kallas just för psykopati... för det är ett påstående från fostermamman. Jösses

Resten besvaras bäst med det här inlägget...
Det är fullständigt ointressant om du läst den en, tio eller hundra gånger - eftersom du återger dina tolkningar ur den och de inte överensstämmer med verkligheten - dvs vad som faktiskt sägs/står i den.
Citera
2016-06-29, 23:39
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Nej, det har ju varit lite si och så med fup-läsningen i denna tråden. Ni kanske har missat grannen som GM ville skulle utföra ett arbete åt honom på hans fastighet (i Blekinge tror jag).

Han skulle då inte få betalt utan i gengäld få "låna stugan" eller ngt sådant. Men som grannen mycket riktigt sa "det betalar ju inte mina räkningar".

Ha ha ha ha ha ha ha... ja du why123... Vad ska man säga.

Har du fått slut på ammon i din smutskastning av KG? För nu börjar det
faktiskt bli en smula löjligt. Hade dom båda knarkarbröderna gått mot röd
gubbe eller snott ett toypaket på konsum så hade jag knappast reflekterat.

Om du tittar på brödernas bakgrund och bedömer deras brottslighet under sina
korta karriärer, vad skulle du då hamna på i straffskala? 25år? Livstid?

Sluta fjanta dig nu. Du borde vara glad att KG blev dömd, så länge det nu håller.
Jag tror det blir en helt annan historia i HR. Men vi får se
Citera
2016-06-29, 23:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ehh, nej toppjurister erbjuder inte kriminalreportrar att axla deras titel utan det blir fortfarande en enskild reporter som spottar ur sig vad den själv tycker. Sen kan man tycka vad man vill om en fd överåklagare. Nej, det handlar inte om vilka kretsar man rör sig i utan om klassificeringen av brott.
Förseelse och bötesbrott kanske inte ska jämföras med våldsbrott om du förstår skillnaden menar jag. Eller du kanske är självutnämnd då det gäller att råda över vad som räknas som grova brott?
Du tror du lärt dig något på Flashback om belastningsregister? Okej, det säger väl allt va. Du anser väl att gå mot röd gubbe är förenat med fängelsestraff också?

Hur snurrar du nu till det? Vem har erbjudit vem vad? Jag påpekar vad en journalist skriver, ja en välkänd kriminaljournalist, och påpekar samtidigt att 1X2 har passerat bäst före datum.

Alltså 1X2 är fd åklagare som uttalar sig om allt möjligt i stället för att hålla tyst.

Sedan uppmärksammar jag att du tydligen tar väldigt lätt på att befinna sig i belastningsregistret. Visst förstår jag att det är lätt att köra för fort, men det stämmer ju inte riktigt med hur han beskriver sig i fup t ex..

Sedan det med en rättskaffens man, ja där går våra åsikter också isär. Han förnekade ju in i det sista att han och Helen hade en affär.

Nu ska jag logga ut från Flashback och tänka på att GM sitter i tryggt förvar, och att han blev dömd för dråp även om straffet var bedrövligt lågt.
Citera
2016-06-29, 23:43
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det man använder DSM och ICD-systemen när man ställer diagnos.

Diagnosbegreppet psykopati enligt Hare inkluderas inte i DSMoch
ICD-systemen.

Ok, som sagt, har dålig koll så jag har säkert fel. Och tydligen svenskpsykiatri.se också.
Dom skriver ju förstås inte "diagnosbegreppet" utan faktiskt just "diagnosen psykopati"

Vi får väl lämna in en anmälan så att dom gör en rättelse.
Citera
2016-06-29, 23:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ha ha ha ha ha ha ha... ja du why123... Vad ska man säga.

Har du fått slut på ammon i din smutskastning av KG? För nu börjar det
faktiskt bli en smula löjligt. Hade dom båda knarkarbröderna gått mot röd
gubbe eller snott ett toypaket på konsum så hade jag knappast reflekterat.

Om du tittar på brödernas bakgrund och bedömer deras brottslighet under sina
korta karriärer, vad skulle du då hamna på i straffskala? 25år? Livstid?

Sluta fjanta dig nu. Du borde vara glad att KG blev dömd, så länge det nu håller.
Jag tror det blir en helt annan historia i HR. Men vi får se

Visst är jag glad, mycket glad! Sedan får vi inte glömma en sak, vad bröderna än har gjort, så är de inte dömda dräpare!
Citera
2016-06-29, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, som sagt, har dålig koll så jag har säkert fel. Och tydligen svenskpsykiatri.se också.
Dom skriver ju förstås inte "diagnosbegreppet" utan faktiskt just "diagnosen psykopati"

Vi får väl lämna in en anmälan så att dom gör en rättelse.
Meningen inleder stycket där de förklarar psykopati .. De startar alltså med att berätta att det inte ingår i diagnoserna.
Citera
2016-06-29, 23:46
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Meningen inleder stycket där de förklarar psykopati .. De startar alltså med att berätta att det inte ingår i diagnoserna.

Sant. Och fortsätter med att skriva "diagnosen psykopati"

Eller skriver dom inte det?
Citera
2016-06-29, 23:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Visst är jag glad, mycket glad! Sedan får vi inte glömma en sak, vad bröderna än har gjort, så är de inte dömda dräpare!

Nej, och glöm inte då att domen inte har vunnit laga kraft. Och 4 år är en rejäl rabatt i så fall menar jag. Det är alltså en fullständig kross på åklagaren som begärde 15 år. Han gubben är en hjälte i folket ögon, och dräggen dom förverkade sin rätt för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in