2017-02-01, 13:28
Medlem
Han polisanmälde grabben och anmälan lades ner i brist på bevis, kanske det var gubben som mördade dem med vilje, hämnd för att de inte blev dömda
Citera
2017-02-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Här är ett påstående:

"Sen att brödernas mor säger att hon och KG haft en sexuell kontakt, medans KG säger att kontakten endast varit vänskaplig känns ju lite sådär också."

www.flashback.org/sp57165097
Finns det någon text där modern sagt detta och inte bara flashbacks rykten?
Citera
2017-02-01, 13:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Han polisanmälde grabben och anmälan lades ner i brist på bevis, kanske det var gubben som mördade dem med vilje, hämnd för att de inte blev dömda

Tror jag med.Vi får aldrig tro att K-G tyckte om bröderna. Nu har han raderat dem och han kommer ut i ett soligt och rofyllt Vallåkra..strax.
Citera
2017-02-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din hund är inte ett skit värd i samhället - rent krasst. Fyller den ingen vettig funktion i form av tjänst så är den tvärtom snarare en belastning i samhället.

Dina känslor för din hund förändrar inte det ett dugg.

OM nu KG skulle ha gjort någon som helst form av övervägande av det slaget innan han sköt - då är det klockrent mord och inget annat.

Min hud Kostar mig ca 30k om året i skattade pengar. De kostnaderna jag har för honom är varor och tjänster som det betalas skatt och moms för ytterligare så nog fan är han en tillgång för samhället, rent krasst. Mer så än bröderna.

Mina känslor för min hund förändrar allt. De förändrar hur jag skulle reagera i en sådan situation som KG utsattes för.

Jag pratar inte om hur KG skulle resonera utan rent krasst vilket värde bröderna har för samhället.

Du kanske har noterat att Sebnie inte förstår känslor utan ställer upp allt i ett förutbestämt värde som han har fått lära sig och tolkar saker helt utan nyanser.
Citera
2017-02-01, 13:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror jag med.Vi får aldrig tro att K-G tyckte om bröderna. Nu har han raderat dem och han kommer ut i ett soligt och rofyllt Vallåkra..strax.

Kan det vara så att hela Vallåkra tycker sej ha fått ro nu....
Citera
2017-02-01, 13:40
Medlem
Blev han häktad, eller är han fortsatt fri?
Citera
2017-02-01, 13:42
Medlem
KATASTROFALT FÖR SVERIGE ATT HOVRÄTTEN UTDÖMDE ETT SÅDANT STRAFF. SKANDAL!!!!!

ett hån mot föräldrarna att sönernas liv var värt 1ÅR bakom galler per person? 2ÅR??!!? Vilket jävla skämt 2/3 alltaå ska han endast avtjäna 1,5ÅR. tabort 6mån i häktet och han har bara 1ÅR kvar att sitta i fängelse 6mån för varje död kropp.

Varsegod o döda hur många ni vill ta för er just nu har vi super bra erbjudande döda en och sitt enbart 6mån i fängelse. Bästa kampanjen ever...
Snälla vilket skämt. Nördvärn? Ja do borde han gå fri och icke nödvärn ja då borde han dömmas 4lajf
Citera
2017-02-01, 13:44
Medlem
Lian.Vendls avatar
Efter att ha tagit del av domen och fått smälta intrycken så tycker jag det är beklagligt. Samtidigt är jag ingen jurist, kan inte påstå att man dömer direkt fel men jag hade rent subjektivt velat se det annorlunda.
Har även funderat i banorna att man borde kunnat se det första skottet som nödvärn medan det andra skottet skulle kunna ses mer överlagt och dömas till dråp. Och då borde antagligen påföljden vara i ungefär samma härad.

Enligt mitt rättspatos tycker jag dock det känns fel. Jag undrar ifall individerna i HR hade dömt annorlunda om de hade fått "möjligheten" att själva uppleva samma situation och hotbild (eller upplevda hotbild).
Citera
2017-02-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
KATASTROFALT FÖR SVERIGE ATT HOVRÄTTEN UTDÖMDE ETT SÅDANT STRAFF. SKANDAL!!!!!

ett hån mot föräldrarna att sönernas liv var värt 1ÅR bakom galler per person? 2ÅR??!!? Vilket jävla skämt 2/3 alltaå ska han endast avtjäna 1,5ÅR. tabort 6mån i häktet och han har bara 1ÅR kvar att sitta i fängelse 6mån för varje död kropp.

Varsegod o döda hur många ni vill ta för er just nu har vi super bra erbjudande döda en och sitt enbart 6mån i fängelse. Bästa kampanjen ever...
Snälla vilket skämt. Nördvärn? Ja do borde han gå fri och icke nödvärn ja då borde han dömmas 4lajf

Verkar som du bara läst rubriken, i vissa fall lönar det sig att sätta sig in i något innan man öppnar munnen
Citera
2017-02-01, 13:45
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Blev han häktad, eller är han fortsatt fri?

Fri, skäl för häktning har ej yrkats för utdömd påföljd.
Citera
2017-02-01, 13:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jag är väl den enda som inte fattar hur fan det kan vara nödvärn att skjuta ihjäl inte bara 1 men 2!!!
Släktingen i telefon hörde inte ens skotten, kanske han dödat dem innan, la vapen i deras händer och ringde släktingen för att få alibi.

Normalt sätt om någon är livrädd, innanför låst dörr med vapen i hand är väl att ringa 112, har han dessutom släkting i telefon kunde han väl be den personen ringa 112 med.

Nej, jag ser honom som en dubbelmördare, som redan hade levt färdigt sitt liv, ta livet av 2 unga killar, som inte fick chans att starta familj, berövade föräldrarna barnbarn.

Systern ringde flera gånger. KG var fullt upptagen med sitt försvar och polisen, ja de spelade väl innebandy för att stärka sin fysik som de inte har någon användning av eftersom de aldrig kommer när man ringer.
Citera
2017-02-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninenko
Verkar som du bara läst rubriken, i vissa fall lönar det sig att sätta sig in i något innan man öppnar munnen
Läst rubriker, flashback kommentar efter kommentsr och sist men inte minst fuppen, domen i TR samt HR. dudå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in