2016-06-29, 22:48
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Inte? "Landsortsadvokaten" Kruse, inte Eriksson, verkar ha skött sitt arbete bäst i fallet, åklagarna lämnar en del att önska.

Varför har åklagarna misskött sig?
Citera
2016-06-29, 22:49
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candygirlfromhell
För det första tror jag inte att alla människor i deras närhet blev lyckliga av att höra att dom blev skjutna till döds....
För det andra så bad nog inte bröderna om att bli födda med "bokstäver"
För det tredje så väljer man inte sina föräldrar som i det här fallet misslyckats med att hjälpa killarna från dom va små.
För det fjärde så blir jag trött och provocerad av att du hela tiden vill tala om att gubben är 100% perfekt.

Nej, jag delar helt din åsikt. Jag tror inte heller att människor i deras närhet blev lyckliga över att höra att de blev skjutna till döds.

Däremot delar jag helt Timeouts åsikt, det är bedrövligt att han blev dömd till fyra år. Vad är det för daltande med kriminella i samhället? Han skulle givetvis ha dömts till det dubbla, åtminstone sju år.

Tobias Barkman skriver också om straffpåföljden I HD, han påpekar att det borde tas upp i HR just med tanke på det milda straff GM fick.

Sedan får vi vara medvetna om att GM inte var någon duvunge tidigare heller.. Han fanns trots allt i belastningsregistret för trafikrelaterade brott. Dessutom försökte han få en granne att jobba svart för honom...
Senast redigerad av why123 2016-06-29 kl. 22:52. Anledning: ..
Citera
2016-06-29, 23:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candygirlfromhell
För det första tror jag inte att alla människor i deras närhet blev lyckliga av att höra att dom blev skjutna till döds....
För det andra så bad nog inte bröderna om att bli födda med "bokstäver"
För det tredje så väljer man inte sina föräldrar som i det här fallet misslyckats med att hjälpa killarna från dom va små.
För det fjärde så blir jag trött och provocerad av att du hela tiden vill tala om att gubben är 100% perfekt.

Samhället klarar sig utan dom här två ej botbara kriminella dräggen. Socialtjänst, vårdcentraler, övervakning, LSS boende, kontaktpersoner, kriminalvård, domstolar och polis sparar en hel del på att dom försvann. Inte har dom bidragit med mer än brott och jävelskap. Deras barndom är ointressant i sammanhanget och dom enda som är intresserade är väl någon vänsterrugguggla som spånat i något psykologtrams. Dom hade ingen som helst rätt att klampa in på hans egendom maskerade och beväpnade och slå sönder gubbens dörr samt hota honom till livet.
Citera
2016-06-29, 23:13
Medlem
Jag förstår inte. Varför skulle inte 68-åringen gå fri för? Vad krävs? Att ungdomarna först slår ihjäl 68-åringen? Vad händer när han somnar senare på kvällen och de smyger sig in och misshandlar honom till döds? Hur rädd blir man inte om idioter står och kastar sönder rutorna på huset och försöker ta sig in? Eller ens säger sig tänker ta sig an den uppgiften tillsammans med en svärm av hot av att han ska dö eller liknande? Vi vet ju inte men det gick ju knappast fredligt till. Varför får man i detta land inte försvara sig? Hans hus, hans tomt etc. Det är ett direkt hån mot alla som vill freda sig i detta land.

Hur svårt är det inte att i en sådan situation förhasta sig och göra något överilat? Jag tycker de yngre männen skulle ha tänkt sig för innan de hade trakasserat en 68-årig man.

Det här låter ju som när polisen jagade ungdomarna som hade stulit bensin och så smiter de från polisen och kör ihjäl sig. Det är knappast polisen eller 68-åringens fel att andra personer går över gränsen. De hade mycket väl både kunnat stanna för polisen eller i 68-åringens fall lämnat tomten. Det ska inte vara ok att trakassera människor på detta sätt.
Citera
2016-06-29, 23:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan länka till den sidan hur många gånger som helst -- det är fortfarande inte stöd för en diagnos som inte ens existerar - det är ett påstående av fostermamman - som helt enkelt inte kan stämma.

Och kamma dig kan du gör själv.

(FB) Vallåkra: Misstänkt dubbelmord 2015-10-14

Och det är inte de enda inläggen där du framhärdar med säkerhet att en sådan "diagnos" finns ..

DET har ju dock varit din retorik hela tiden -- att plocka ord och sedan förvandla dina tolkningar eller enstaka lösryckta meningar till sanningar ...
Till skillnad från dig så har jag verkligen LÄST HELA FUPEN!!! Alla delar och vartenda ord och jag kopierar och skriver nästan alltid hänvisning till sida i fup där "påståendet" står!
Det tog flera dagar att gå igenom hela fupen och läsa den ordentligt.

Du låtsas läsa fupen men skummar bara och kör sökmetoden i fupen och du är påkommen flera gånger med det beteendet.
När jag kommer med ett påstående och inte har hänvisat till en sida i fupen då går du bananas för då finns det inte... speciellt om det är fotostatkopior som man inte hittar med sökfunktionen

Om du är så förbannat påläst som du vill påskina så borde du veta att någon med antisocial personlighetsstörning i vardagligt tal omnämns som psykopat och det är ju just det Fredrik var och det står även i fupen inom parentes efter diagnosen antisocial personlighetsstörning.
Så enkelt var det... Vill du ändra på det får du kontakta fostermamman.

Dina ord "det är ett påstående av fostermamman - som helt enkelt inte kan stämma" faller ju under kategorin "DET har ju dock varit din retorik hela tiden -- att plocka ord och sedan förvandla dina tolkningar eller enstaka lösryckta meningar till sanningar ..."
Du vill alltså göra en sanning av att Fredrik INTE hade diagnosen antisocial personlighetsstörning som ofta kallas just för psykopati... för det är ett påstående från fostermamman. Jösses

Resten besvaras bäst med det här inlägget...
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag har inte orkat läsa FU:n. Kanske för att jag förutfattat redan haft min åsikt om detta fall klar från början med det som framkom i tråden då.

Men jag uppskattar verkligen den tid du lagt ner på att både läsa FU:n och så föredömligt
kopiera text från den. Speciellt i dina svar till ett antal människor i tråden som antingen
inte har läst (kanske skummat) eller vinklar det som står där.

Det blir t ex helt klart att dessa arga unga män som stoppades i sitt uppsåt av KG,
faktiskt var ute efter honom. Inte bara en gång. Mamman beskriver det i förhör och
polisen beskriver det i förhör.

Bilden av den lömske KG som i princip lurat dit dom stackars barnen för att avrätta
dom (vilket några i tråden verkar tro/påstå) stämmer inte med förhören.
Citera
2016-06-29, 23:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tobias Barkman skriver också om straffpåföljden I HD, han påpekar att det borde tas upp i HR just med tanke på det milda straff GM fick.

Sedan får vi vara medvetna om att GM inte var någon duvunge tidigare heller.. Han fanns trots allt i belastningsregistret för trafikrelaterade brott. Dessutom försökte han få en granne att jobba svart för honom...

Är Tobias B någon toppjurist? En kriminalreporter och ingenting annat. Det vimlar av dom dessutom.
Vad handlade trafikbrotten om och är det hörsägen gällande grannen och svarta pengar? Ja, det låter som en grov brottsling.
Citera
2016-06-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Samhället klarar sig utan dom här två ej botbara kriminella dräggen. Socialtjänst, vårdcentraler, övervakning, LSS boende, kontaktpersoner, kriminalvård, domstolar och polis sparar en hel del på att dom försvann. Inte har dom bidragit med mer än brott och jävelskap. Deras barndom är ointressant i sammanhanget och dom enda som är intresserade är väl någon vänsterrugguggla som spånat i något psykologtrams. Dom hade ingen som helst rätt att klampa in på hans egendom maskerade och beväpnade och slå sönder gubbens dörr samt hota honom till livet.
Jag håller med dig fullständigt, det behövs knappast fler av denna sort som trakasserar skötsamma i samhället. Det är oss civila i samhället som rättsväsendet ska skydda och inte de som konstant bryter mot rättsväsendets regler. Det är min bestämda uppfattning.
Citera
2016-06-29, 23:17
Medlem
why123s avatar
Jag kanske skulle dela länken till den ytterst tänkvärda artikeln!

http://www.hd.se/2016-06-29/tobias-b...fallet-till-hd
Senast redigerad av why123 2016-06-29 kl. 23:31. Anledning: .
Citera
2016-06-29, 23:19
Medlem
Citat:
Är Tobias B någon toppjurist? En kriminalreporter och ingenting annat. Det vimlar av dom dessutom.
Vad handlade trafikbrotten om och är det hörsägen gällande grannen och svarta pengar? Ja, det låter som en grov brottsling.

Håller med fullständigt, vad är det för trafikbrott? Samt skulle jag knappast likställa trafikbrott med personer som vill misshandla en 68-åring.
Citera
2016-06-29, 23:23
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Den länkade bilden återger ett uttalande av fostermamman - inte någon journalanteckning eller annat stöd för det som påstås.

Nej, inte det heller.

PERSONLIGHETSSTÖRNINGAR
– kliniska riktlinjer för utredning
och behandling
Svenska Psykiatriska Föreningen

Sid 60
Diagnosen antisocial personlighetsstörning kan alltså enligt DSM
bara ställas om individen kan antas ha haft diagnosen uppförandestörning
före 15 års ålder. För individer över 18 år ställs diagnosen
uppförandestörning endast om kriterier för antisocial personlighetsstörning
inte är uppfyllda. När antisocialt beteende i vuxen ålder är
associerat med en substansrelaterad störning ställs diagnosen antisocial
personlighetsstörning endast då det funnits ett antisocialt beteende
under barn- och ungdomstid. Antisocialt beteende som enbart fö-
rekommer vid schizofreni eller mani skall inte diagnostiseras som
personlighetsstörning.

Diagnosbegreppet psykopati enligt Hare inkluderas inte i DSMoch
ICD-systemen. Skillnaden är framför allt att psykopatibegreppet
mer tar fasta på emotionella och psykopatologiska aspekter och i
mindre utsträckning är baserad på beteendeavvikelsen i sig. En person
kan ha en psykopatidiagnos utan att fylla kriterier för antisocial
personlighetsstörning och tvärtom,
även om det senare sannolikt är
mindre vanligt förekommande

http://www.svenskpsykiatri.se/news/d...riktlinjer.pdf

Citat:
Man kan alltså inte få någon diagnos "psykopati" - och därmed har inte fostermamman rätt när hon säger det.
Det som länkas till är inte heller något stöd för någon diagnos - utan ett påstående från fostermamman, som uppenbarligen inte ens är medveten om att någon sådan diagnos inte existerar ...

Du har själv fetat det i det översta inlägget. Själv är jag dock definitivt inte kunnig
inom psykologi. Men dina båda inlägg är lite motsägelsefulla. Diagnosen psykopati
finns alltså inte. Men ändå har du själv fetat en text där det står att det finns.
Från svenskpsykiatri.se

Eller?

Oavsett diagnos kan man naturligtvis gå ner på micronivå (no pun intended) och vända
och vrida på ord fram och tillbaka. Kontentan blir ändå att de båda raska gossarna var
mer eller mindre tokiga i huvudet.
Citera
2016-06-29, 23:26
Medlem
why123s avatar
Citat:

Nej, inte alls! Han är en mycket läsvärd journalist, som verkar mer insatt än t ex Alhem
Alhem har varit överåklagare i Malmö, alltså en toppjurist, eller som jag numera kallar honom 1x2, eftersom han alltid helgarderar.

Han skriver ofta så här "68-åringen kommer att gå fri, men det är inte säkert". Strongt jobbat, hur kan man ha fel.

Nej, grov brottsling, det beror ju på vilka kretsar man rör sig i... För dig är det säkert inte mycket. För det jag har lärt mig här på Flashback är att de som vill sätta dit buset är oftast de med längst belastningsregister.
Citera
2016-06-29, 23:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Trafikbrott K-G har kört för fort och då borde han låsas in för gott
Den enda fortkörningen jag har sett i fup var samma dag som skotten föll.

Svarta pengar har jag inte läst ett ord om i fupen. Däremot har jag läst att K-G är en man som alltid gör rätt för sig och det är han känd för.

Det är en hel del Ove över K-G av beskrivningen att döma.
Menar mannen i filmen En man som heter Ove.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in