2016-06-09, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Stod i dagens Aftonblad.

Det ska du ta fram en länk till och inte skriva att det stod i AB.
Enligt Expressen så framgår det inte om man erbjudit henne något skyddat boende.
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vi-svek-41-ariga-lotta-samhallet-svek-henne/
Citera
2016-06-09, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han slog näven i portdörren, krossade glaset, stoppade in handen och vred om låset samt gick in.

Nja det tror jag inte han gjorde det ser riskabelt ut och han hade nog skurit sig då. Ha hade ju rätt biffiga armar och hålet som blivit ser lite litet ut. Men vem vet du kanske har rätt vi får väl vänta på fupen och se.
Citera
Medlem
Möjligt att det var precis som i Arbogafallet. Uppgifterna varierar, men det ska ha tagit 1-2 veckor innan han slog till och då ska BO känt sig säker. Kan ju då varit som i Arbogafallet att hon glömt bort honom och yrvaket öppnat dörren.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Men snälla du, allt du frågar om står här i tråden.
Läs!

Jag läste det nu, det var hennes väns lägenhet, ändå, 4 på morgonen.
Mannen hon fruktar för. Ringer inte polisen eller någon anhörig, utan möter honom ändå?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om man förstår att den man är rädd för kommer ta sig in ändå så jo då är det troligt att man öppnar för att möjligt visa sig medgörlig och minska hans ilska.

Bullshit. Då ringer man polisen? Grannarna måste ha hört detta...
Citera
2016-06-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Oj ingen bra ytterdörr... Vilken skräck att se galningen torna upp sig där utanför. Om hon nu öppnade så gjorde hon kanske det för att göra honom mindre arg för in hade han ju kommit ändå när dörren ser ut på det viset.

Hade en liknande ytterdörr på min första lägenhet, ca 10 år sedan, nu har jag dock aldrig haft en jävla dåre efter mig på det sätt som denna stackare haft, men ja, inte direkt inbrottssäkert! Glaset i min dörr var inte genomskinligt dock, utan det var mönstrat, så man kunde egentligen inte se så mycket igenom det.

Tänkte dock inte så mycket på det, jag låser aldrig dörren när jag är hemma ändå, bortsett från när vi skall sova.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Öppna dörren för att skona andra trots att jag tror jag skall förlora livet om han kommer in i huset -- ja, jag har, liksom min mamma, varit i den situationen - och ja, rädsla för vad som händer om du inte öppnar får dig att öppna ...

Som jag tidigare sa - går inte att förklara för någon som inte varit i situationen ...

Men Micro, du kan inte dra in din egen barndom i detta, det ska i så fall ha varit hunden hon försökt skydda, för några barn hade hon väl inte och släkten var i tryggt förvar långt borta i Härnösand?

Men vem fan öppnar dörren om en galning hotar med att annars döda hunden? Ja, inte jag iallafall. Trots en usel barndom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag läste det nu, det var hennes väns lägenhet, ändå, 4 på morgonen.
Mannen hon fruktar för. Ringer inte polisen eller någon anhörig, utan möter honom ändå?

Hon hann förmodligen inte ringa.
Citera
2016-06-09, 23:34
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Det vet vi väl inte? Det är en sak att slå sönder en ruta med en sten och sedan vrida upp låset, men en ytterdörr till en lägenhet är förhoppningsvis inte gjord av papp och ska ta ett tag att forcera, om han nu inte dyrkade upp låset när hon låg och sov, men det låter osannolikt att hon&grannarna ska ha sovit sig igenom hela processen.
Vissa ytterdörrar är faktiskt det, gjorda i papp med tunt trä runtom.
När dom skulle byta till säkerhetsdörrar här hemma så visade dom ur lätt det är att bara köra foten genom dörren, tjoff och på insidan så var det bara sicksackad papp.

Kom ihåg att vi pratar om en psykopat här som inte drar sig för nåt.
Lotta befann sig i en lägenhet som inte var hennes, hon kanske inte ville att han skulle slå sönder ytterdörren, hon kanske missbedömde hur farlig han var, hon kanske inte ville att grannarna skulle märka nåt.
I vilket fall som så är man inte rationell när man är rädd och rädd är man alldeles säkert om det står nån och slår på ytterdörren.
Citera
2016-06-09, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Hon hann förmodligen inte ringa.

Men sluta. Jag tänker inte argumentera detta mer.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men Micro, du kan inte dra in din egen barndom i detta, det ska i så fall ha varit hunden hon försökt skydda, för några barn hade hon väl inte och släkten var i tryggt förvar långt borta i Härnösand?

Men vem fan öppnar dörren om en galning hotar med att annars döda hunden? Ja, inte jag iallafall. Trots en usel barndom.

Du har dragit in att hon erbjöds skyddat boende i var och vartannat inlägg här men jag saknar underlag till ditt påstående. Ska jag se det som att du ljuger om det eller?

Du vet förövrigt inget om dörren heller, så du kan inte vända det mot henne heller.
Citera
Medlem
Citat:
Han måste ju klättrat på en stege för att ta sig in genom en krossad/öppnad ruta om huset ser ut så där. Trodde hon bodde på en riktig bottenplan, med uteplats och så. Men det där är ju en bit upp.

Han krossade glaset på dörren till trapphuset och bryt sig in, ringde på och hon öppnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in