2016-06-08, 10:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Döma någon efter det yttre är väl fel när det gäller medfödda saker som hudfärg, längd. Men här har vi en kille som väljer att ta anabola och gymma upp sig till Mr Muscle, raka skallen, tatuera hela huvudet, fota sig i brottarlinne etc etc. Honom skulle iallafall jag ha dömt efter det yttre redan på 100 meters håll.
Finns kostymkillar med Porsche, backslick och bostad på fina gatan som spöar sin " käraste" med.
Finns tatuerade muskelberg som är löjligt snälla hemma med tjejen.
Citera
2016-06-08, 10:51
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hans bror var väl iofs i en psykos när han spårade, GM är inte helt frisk men möjligen inte psykiskt sjuk.
GM tycker jag mycket väl förtjänar schavotten, men brodern har väl inget med detta att göra.
Nu tänker du typisk svenskt. Bättre då göra som blattarna öga för tand får dom inte tag i den huvudansvariga så tar dom någon bror någon måste ju betala för att upprätthålla hedern.
Citera
2016-06-08, 10:52
Bannlyst
Citat:
Men snälla rara, finns män som ser nästan likadana och är fromma som lamm.
Ja det gör det men man är troligen inte särskilt frisk i huvudet om man ser ut som han gör. Vill man ha starka män så får man räkna med att våldet riktas mot en själv ibland. Svaga män kan inte göra det han gjorde mot henne men dessa är ju inte "spännande" enligt kvinnorna.
Citera
2016-06-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dessvärre: (FB) "Järnspettsmannen" Mordet på Lennart Landin 2003

Tack för svaret!
Sanslöst...vad är detta för familj? Var föräldrarna missbrukare?
Citera
2016-06-08, 10:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Ja det gör det men man är troligen inte särskilt frisk i huvudet om man ser ut som han gör. Vill man ha starka män så får man räkna med att våldet riktas mot en själv ibland. Svaga män kan inte göra det han gjorde mot henne men dessa är ju inte "spännande" enligt kvinnorna.
Det finns spinkiga män och kvinnor med för den delen som är våldsamma mot sin partner, DFG medlemskapet och hans kriminella förflutna ger dock en klar bild vad den här idioten går för, men hon hade säkerligen inte koll på hans tidigare eskapader, men förstod rätt snart att det inte stod rätt till.
Citera
2016-06-08, 10:56
Medlem
Citat:
Finns kostymkillar med Porsche, backslick och bostad på fina gatan som spöar sin " käraste" med.
Finns tatuerade muskelberg som är löjligt snälla hemma med tjejen.

Absolut. Men personligen skulle jag helt ha undvikit denna man enbart pga hur han ser ut. Synd att inte BO fick samma vibbar som jag första gången hon såg honom.
Citera
2016-06-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Nu tänker du typisk svenskt. Bättre då göra som blattarna öga för tand får dom inte tag i den huvudansvariga så tar dom någon bror någon måste ju betala för att upprätthålla hedern.

för guds skull kan nån avrätta båda bröderna så vi kan gå säkra på våra gator
Citera
2016-06-08, 11:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rehabiliteringstanken kom med strafflagens avskaffande och ersättande med en ny brottsbalk där betydligt större fokus på brottslingen och dennes situation än tidigare. Den kom tidigt 60 tal.
Ja, men rent praktiskt får du kliva in sjuttio-åttiotal för att se till effekterna. Interneringsstraffet avskaffades t ex inte förrän vid den tiden.

Dock- vi är ju överens om att det är inte är någon kreation av någon nytänkande "radikalfeministisk politik" - utan att trenden faktiskt de sista årtiondena gått åt andra hållet - mot straff/prevention.
Citera
2016-06-08, 11:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det var du som tog upp mamma (och nu systern). Jag har inte nämnt det någonstans innan. Givetvis ska även de hjälpa till, något annat vore ju absurt. Men frågan jag ställde var om jag hade rätt att ta deras plats om de inte vill eller kan? Vore det rätt av mig att göra det?
Det beror väl helt på vad det gäller. Konstig fråga.

Citat:
Så realpolitiken är ointressant alltså. Jag förmodar att den är lite för läskigt nära verkligheten?

Feministiska partier driver en slappare kriminalpolitik. Samtidigt driver de för ökade utgifter till utländska medborgare, så till den grad att våra egna myndigheter nära nog kollapsar. Ansvaret ligger där och därmed hos sådana som dig.
Realpolitiken har gått åt motsatt håll mot vad du hävdar.
Citera
2016-06-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Absolut. Men personligen skulle jag helt ha undvikit denna man enbart pga hur han ser ut. Synd att inte BO fick samma vibbar som jag första gången hon såg honom.

Det kanske inte hade spelat någon roll. Ett möte hade kanske räckt.
Citera
2016-06-08, 11:11
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Varför ringde han polisen o angav sig själv så fort, var han rädd för nått tro.

Ni som vet, har han gjort likadant vid sina tidigare misshandlar?

Det är antagligen ett vansinnesdåd, alltså han är galen, galen som i mentalt sjuk/psykotisk. Antagligen insåg han vad han gjort och ringde polisen. Vansinnesdåd finns i familjen. Som tidigare länkats i tråden är hans bror/halvbror "Järnspettsmannen". Och en såhär sjuk, och farligt labil, individ.. blir såklart än farligare med abnorma mängder droger och hormoner i kroppen.

http://expo.se/2008/drogs-in-i-valdet-som-15-aring_2356.html

Såhär sa hans bror(järnspettsmannen), som numer lever fri(och såvitt jag kan finna inte återfallit i brottslighet):

Citat:
– Jag brukar inte säga att jag är frisk men jag är friskare än jag var innan jag blev psykotisk. Nu är jag drogfri och nykter, sa mannen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11557266.ab
Citat:
Brottsdagen blev han först omhändertagen av polisen sedan han ringt och påstått att han skjutit en polis.

Flera patruller kom dit och Johan försågs med handbojor. Polisen konstaterade att han var i dåligt psykiskt skick och ville ta honom till psykakuten. Johan vägrade och polisen bedömde att de inte hade lagstöd att föra honom dit med tvång.

Timmarna senare fick Johan för sig att alla människor runt om honom var troll.

Han är nu nykter och drogfri, och tänker ofta på den där majdagen för fem år sedan,

– Jag lider med mina offer. Det är absolut det hemskaste som har hänt i mitt liv och antagligen för dem också.
Senast redigerad av roppan 2016-06-08 kl. 11:17.
Citera
2016-06-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det kanske inte hade spelat någon roll. Ett möte hade kanske räckt.

Ja i och för sig. Eftersom han verkar fullständigt störd så hade det kunnat gå överstyr bara av att han såg henne. Men att överhuvudtaget ha kontakt i flera veckor med en sån typ är ju obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in