2016-06-09, 23:12
Medlem
Jarvsofakss avatar
Med tanke på den uppmärksamhet detta fall fått kan man önska sig att detta leder till att 1) tjejer vänder ryggen till personer som delar liknande varningsattribut och 2) att landets domstolar tänker sig väldigt noga för innan de släpper dessa galningar på fri fot.

Att det skulle leda till att likasinnade psykopater kommer på andra tankar är tyvärr föga troligt.
Citera
2016-06-09, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Nu vet man för det första inte om hon öppnade dörren. Och om hon gjorde det så kanske hon gjorde det för att försöka prata med honom hon kanske trodde hon kunde lugna ner honom. Han kanske också stod och bad och bönade och sa att han skulle lämna henne ifred om hon bara öppnade och pratade med honom en sista gång. Det kan finnas många scenarion.

Lugna ner honom? Efter hans uttalande om att han vill göra så hon kommer i rullstol.
Skämtar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Enligt ratsit var hon skriven på Hallebergsvägen 12 1tr Bromma/Ulvsunda. https://www.ratsit.se/19740809-Anncharlott_Rudholm_Bromma/nStcQ3KNbIa8g28iG0aR70a5agyU4oHZQ3z6goXMzqg
Då ser huset ut så här:
https://www.google.com/maps/@59.3384256,17.9823685,3a,37.5y,156.59h,90.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0zTX6av7jcz7t4Xuzk_pBg!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Hennes väninna Emelie som varit med på tv ikväll och imorgon ska ha manifestation skrev följande i helgen som svar på en fråga:

Han måste ju klättrat på en stege för att ta sig in genom en krossad/öppnad ruta om huset ser ut så där. Trodde hon bodde på en riktig bottenplan, med uteplats och så. Men det där är ju en bit upp.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Vet du vad, jag förstår att det är kul med nästan 60 000 inlägg och du får gärna ha starka åsikter om straffrätt - inte mig emot. Men när du kommer dragandes med påståenden och låter antyda att det är fakta fast det är rent trams blir jag lite irriterad, du gör det oerhört ofta dessutom. Jag kan rekommendera en juristutbildning alternativt att du håller dig till åsikter och inte fakta.

Och juste, 23 kap. 1 § RB i kombination med Polislagen och 20 kap. 1 § BrB är en bra utgångspunkt om du vill lära dig mer om skyldigheten att inleda förundersökning och den enskilda polismannens straffansvar ifall han underlåter att göra det ifall någon berättar om en kvinnomisshandel. JO:s ämbetsberättelser är ett annat hett tips men lite svårare att sovra i. Och din första invändning kan jag bemöta redan nu, 23 kap. 1 § st 2 träffar inte såna här fall utan snarare Curt-Arne som vill anmäla Kungen för att han skickar strålning genom eljacket.

Tack för diskussionen och lycka till!

Jag ser att du inte att det du citera och hävdar har relevans i förhållande till de påståenden som gjorts ..

Visa mig var det finns en paragraf som säger att man skall starta utredning på hörsägen .. Vi bör börja där ..
Senast redigerad av micro113 2016-06-09 kl. 23:24.
Citera
2016-06-09, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne."

Ja, skulle du det eller?
Citera
2016-06-09, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Men du verkar inte förstå min teori, om hon bor på 3 våningen, då måste han vara rätt träffsäker för att träffa glasrutan, och du tror inte att de väcker uppmärksamhet av grannarna...

Hon bodde inte där hon blev mördad och våningen var på markplan jag har sett bilder på den sönderslagna rutan på dörren. Ska se om jag hittar den bilden igen
Citera
2016-06-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ja varför tog hon inte emot hjälpen om skyddat boende

pga sin hund(som hon inte kunde ta med), ja så galet kan det vara, men vissa värderar ju sina husdjur lika högt som sina barn, typ.
Citera
2016-06-09, 23:15
Medlem
Citat:
Har du läst nyheterna som de anhöriga har skrivit. De var ALDRIG tillsammans.

Varför har då väninnan gått ut med att de hade ett förhållande? Många oklarheter här, men jag har också läst det sjuka i att han ska ha börjat random stalka henne via FB och att hon avvisade honom och att de aldrig var ihop, att han bara tvingade henne att skriva sådant på Fejjan osv. Låter som en dålig B-skräckis.
Citera
2016-06-09, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hon bodde inte där hon blev mördad och våningen var på markplan jag har sett bilder på den sönderslagna rutan på dörren. Ska se om jag hittar den bilden igen

Men varför ringde inte hon någon. Mer märkligt, men så otroligt sorgligt.
Citera
2016-06-09, 23:16
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han måste ju klättrat på en stege för att ta sig in genom en krossad/öppnad ruta om huset ser ut så där. Trodde hon bodde på en riktig bottenplan, med uteplats och så. Men det där är ju en bit upp.
Han kanske slog sönder ytterdörren gick upp till hennes dörr och var tokig och hon öppnade (tyvärr)?
Citera
2016-06-09, 23:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Varför har då väninnan gått ut med att de hade ett förhållande? Många oklarheter här, men jag har också läst det sjuka i att han ska ha börjat random stalka henne via FB och att hon avvisade honom och att de aldrig var ihop, att han bara tvingade henne att skriva sådant på Fejjan osv. Låter som en dålig B-skräckis.

Hennes anhöriga säger att de aldrig hade ett förhållande, han skrev till henne på Facebook.
Citera
2016-06-09, 23:17
Medlem
Citat:
Lugna ner honom? Efter hans uttalande om att han vill göra så hon kommer i rullstol.
Skämtar du?

Nej. Enligt hennes anhöriga trodde hon gott om alla så det är inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in