2016-06-09, 23:25
Medlem
Varför i helvete fanns det inte tillgång till skyddat boende där hon kunde ta med sig sin hund??????? ....fast å andra sidan skulle hon inte haft anledning att vara på ett skyddat boende.....men är viktigast i samhället...vem skulle bli inspärrad???? hon eller den för jävligt galna våldsbrottslingen, som bara samlar på sig offer..efter offer...efter offer...efter offer....????????? fy faan!!!!
Citera
2016-06-09, 23:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Nej det är inte hennes lägenhet är du trög på något vis? Har ju sagt flera ggr nu att hon mördades inte i sin egna lägenhet.

Och det är väl möjligt att grannar hört någonting men tror du att det tog en timma från det att han slog sönder fönstret till att han misshandlade ihjäl henne? Det gick nog rätt fort och han larmade ju SOS själv .

Om hon inte mördades i hennes lägenhet? Vart mördades hon? Då måste hon ändå ha gått ner och mött mannen hon fruktade för.
Citera
2016-06-09, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Ja, skulle du det eller?
Öppna dörren för att skona andra trots att jag tror jag skall förlora livet om han kommer in i huset -- ja, jag har, liksom min mamma, varit i den situationen - och ja, rädsla för vad som händer om du inte öppnar får dig att öppna ...

Som jag tidigare sa - går inte att förklara för någon som inte varit i situationen ...
Citera
2016-06-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Knappast.

Minns du negern som våldtog och slog ihjäl Elin Krantz? Han fick bara 16 år i finkan.

Han är alltså ute igen när han är 39. Martin lär ju få något liknande och då är han ute i 50-årsåldern.

I Sverige så betyder inte livstid "livstid".

Snyggt försök att dra in Elin Krantz i detta och få en ursäkt att använda n-ordet i samma mening. Men Elin Krantzs mördare fick ett kortare straff för att han även dömdes till utvisning. Detta ariska praktexempel av Odins soldater kommer inte att utvisas. Så han kommer att få livstid på riktigt.
Senast redigerad av nantale 2016-06-09 kl. 23:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han måste ju klättrat på en stege för att ta sig in genom en krossad/öppnad ruta om huset ser ut så där. Trodde hon bodde på en riktig bottenplan, med uteplats och så. Men det där är ju en bit upp.

Han slog näven i portdörren, krossade glaset, stoppade in handen och vred om låset samt gick in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Oj ingen bra ytterdörr... Vilken skräck att se galningen torna upp sig där utanför. Om hon nu öppnade så gjorde hon kanske det för att göra honom mindre arg för in hade han ju kommit ändå när dörren ser ut på det viset.

Det vet vi väl inte? Det är en sak att slå sönder en ruta med en sten och sedan vrida upp låset, men en ytterdörr till en lägenhet är förhoppningsvis inte gjord av papp och ska ta ett tag att forcera, om han nu inte dyrkade upp låset när hon låg och sov, men det låter osannolikt att hon&grannarna ska ha sovit sig igenom hela processen.
Citera
2016-06-09, 23:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Öppna dörren för att skona andra trots att jag tror jag skall förlora livet om han kommer in i huset -- ja, jag har, liksom min mamma, varit i den situationen - och ja, rädsla för vad som händer om du inte öppnar får dig att öppna ...

Som jag tidigare sa - går inte att förklara för någon som inte varit i situationen ...

Så du skulle öppna dörren för någon du fruktar för? För vad? Du ringer väl efter hjälp?
Citera
2016-06-09, 23:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hon står ju och fotograferar rakt in och inte bara på den krossade rutan. Var det så att hon vaknade av ett himla väsen nere i trapphuset, tassade ned och öppnade före grannarna hann reagera och sedan gick det fort? (sten i huvudet?)

Jag väntar på uppgiften om att hon erbjöds skyddat boende. Han släpptes 5 dagar innan han gick hem till henne och misshandlade henne till döds. Så fram med uppgiften.
Citera
2016-06-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag väntar på uppgiften om att hon erbjöds skyddat boende. Han släpptes 5 dagar innan han gick hem till henne och misshandlade henne till döds. Så fram med uppgiften.

Stod i dagens Aftonblad.
Citera
2016-06-09, 23:29
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Om hon inte mördades i hennes lägenhet? Vart mördades hon? Då måste hon ändå ha gått ner och mött mannen hon fruktade för.
Men snälla du, allt du frågar om står här i tråden.
Läs!
Citera
2016-06-09, 23:30
Medlem
Citat:
Asså... Om man är rädd för någon så öppnar man väl inte dörren?
Om man förstår att den man är rädd för kommer ta sig in ändå så jo då är det troligt att man öppnar för att möjligt visa sig medgörlig och minska hans ilska.
Citera
2016-06-09, 23:30
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Det ju just det som är problemet. Där skulle han ha haft livstid för mord. Tveklöst. Allt fanns där, beteendet, brotten, hoten...det krävs inte en Einstein för att se var det hela var på väg. Efter första mordet, som tydligen blev grov misshandel, hur nu det gick till...var åklagaren full och nämndemännen nerkoksade?!...så fortsatte han.

Men det här jävla kramandet och brottslingars rättighet, humanism, farbrorbsrbro etc. gör att man verkligen funderar om dessa högutbildade arslena inte bara lever i sin egen variant av skyddad verkstad?! Med förödande konsekvenser.

Problemet är just de aldrig behöver ta ansvar för konsekvenserna när de gör fel. De sitter som ett paraply över alla andra utan möjlighet att kräva ansvar när det går käpprätt åt helvete. Som i fet här fallet.

Likgiltighet är svaret. Tyvärr...

Det var aldrig åklagarens vilja att han skulle dömas till grov misshandel. Det var domstolens vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in