2016-06-17, 19:36
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Ända sedan jag var tonåring, och det var på 70-talet har de snyggaste brudarna alltid limmat på alfa-hannar. Biffiga, tatuerade killar som kan spöa skiten ur mig, eller dig, hur lätt som helst.

Här kommer då Lotta från Härnösand, (som vill ha sina sexuella fantasier förverkligade) och satsar på helt fel kille. Den Bruden som med ett hånfullt flin avfärdat oss mesar till förmån för ett psykfall borde skylla sig själv.

Jag står för mina ord.

Taskigt skrivet, men jävligt sant. Lotta satte sig själv i klistret, det är min bild av det hela.

Här får man höra om mäns våld emot kvinnor. Ja, det är ju tragiskt när det händer, men blanda faan inte in mig.
Skrämmande att se alla skruvade kommentarer här.
Är det så här illa ställt med folk nu för tiden eller samlas allt avskrap här på fb?
Citera
2016-06-17, 19:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Var har du fått att de flesta offer är kvinnor?
Hur som helst gör han ingen åtskillnad på grund av kön: han slår alla. Kvinnor för att de inte lyder och män för att de finns.

Enligt sitt CV gör han en stor skillnad. Han kommer befinna sig på listan bland dom andra 251 männen som slagit ihjäl en kvinna. Ett fall till i dödligt våld i nära relation. Och i just detta fallet hade hon anmält honom men åklagaren släppte honom, så nu gäller det just en kvinna och inte alla.
Och för den som är insatt så är den enda skillnaden att han har mycket mer brott på sig än många andra, men helt ovanlig är han inte gällande dödligt våld i nära relation. Passar ypperligt under den här kränkta skaran män som måste döda då kvinnan vill gå.
Citera
2016-06-17, 19:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ända sedan jag var tonåring, och det var på 70-talet har de snyggaste brudarna alltid limmat på alfa-hannar. Biffiga, tatuerade killar som kan spöa skiten ur mig, eller dig, hur lätt som helst.

Här kommer då Lotta från Härnösand, (som vill ha sina sexuella fantasier förverkligade) och satsar på helt fel kille. Den Bruden som med ett hånfullt flin avfärdat oss mesar till förmån för ett psykfall borde skylla sig själv.

Jag står för mina ord.

Taskigt skrivet, men jävligt sant. Lotta satte sig själv i klistret, det är min bild av det hela.

Här får man höra om mäns våld emot kvinnor. Ja, det är ju tragiskt när det händer, men blanda faan inte in mig.

Du har missuppfattat rättssamhället helt och hållet för det existerar inget skyll dig själv utan begår du brott straffas du. Så dina personliga uppfattningar når inte fram till själva rättsprocessen. Sen om det beror på att du är dum i huvudet eller bara vill uttrycka din åsikt vet inte jag. Men så ser det ut att mord blir man straffad för i domstolen. Ingen äger rätt att plåga, tortera eller slå ihjäl någon annan människa. Surprise för dig kanske?

Det fetade -Låter som du är bitter ratad stackare som ingen ville ha.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-17 kl. 19:42.
Citera
2016-06-17, 19:44
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men låt oss nu ponera att djungelapan lägger charmoffensiven till och uppvaktar Lotta via facebook.

På vilket sätt kan han imponera på ekonomiassistenten till den grad att hon blir alldeles till sig och vill träffas?

Vad ska han berätta om sig själv? 33 år gammal och jobbar med … vaddå? Bor... vardå? Har tidigare sysslat med.. vaddå? Har en familj som gör.. vaddå? Hur ser hans syskon ut? Var bor de? Har de familj? Vad har han för framtidsplaner?

Om man sen träffas just via facebook, blir man inte som potentiell flickvän till fanskapet lite nyfiken på människan och vill titta på bilderna och läsa texterna på hans feja? Om man gör det är det omöjligt att inse att människan saknar en fungerande hjärna..

De träffades alltså via Facebook. Han tittade på hennes sida och började kontakta henne, men hon lät bli att ta en titt på hans sida?? Hade hon tittat på sidan hade hon fattat som alla vi som tittat på hans sida att han är inget annat än det som han framstår som i dag.

Men hur som helst, det är inte hennes fel att hon blev mördad.

Hon blev mördad av en kreatur som borde ha låsts in för länge sen. Och någon borde ha kastat bort nyckeln.

Vårt veka samhälle och dess institutioner har tagit livet av henne. En åklagare som inte bryr sig och åker på semester. En polis som inte skyddar offren. Ett samhälle där offren vet att de inte tas på allvar att de är ensamma om någon är ute efter dem.
Citera
2016-06-17, 19:46
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:

Jag står för mina ord.

Hade Lotta valt det hade hon varit vid livet med andra ord. Hon var ju rätt snygg.
Citera
2016-06-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa på den våldsamma och alkoholiserade mamman tack!

Edit: Ser att Expressen skriver om mamman och hennes våld mot den äldre brodern som inte har samma pappa som Martin. Och att han flyttar till pappan men vägrar rätta sig efter pappans nya fru.
Men jag känner flera som bott med alkoholiserade föräldrar där det varit bråk osv, men dom blir inte mördare eller kvinnomisshandlare för det, så om du tror det är en ursäkt tror du fel.

Den absoluta merparten av alla barn som växer upp med missbrukande och våldsamma föräldrar blir inte mördare. Men en del av dem blir det. Martin och hans bror var två av dem.
Citera
2016-06-17, 19:49
Medlem
Mooskys avatar
Mördarbröderna som hatar kvinnor
Citat:
Det har gått fyra år sedan kvinnan som vittnade mot Jonsson såg hur han tog strupgrepp och kastade sin dåvarande flickvän, hennes bästa kompis, mellan husväggarna. Hennes vittnesmål hjälpte till att få honom fälld för flera fall av misshandel och olaga hot.
Men det utdömda straffet, skyddstillsyn, var en besvikelse.
http://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

Skamligt och helt sanslöst att vi inte har hårdare straff mot de här grova våldsbrotten.
Det hade ju varit många av dom här kvinnornas räddning.
Skyddstillsyn är ett hån mot offret.

Citat:
Den absoluta merparten av alla barn som växer upp med missbrukande och våldsamma föräldrar blir inte mördare. Men en del av dem blir det. Martin och hans bror var två av dem.

Källa tack.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-17 kl. 19:53.
Citera
2016-06-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har missuppfattat rättssamhället helt och hållet för det existerar inget skyll dig själv utan begår du brott straffas du. Så dina personliga uppfattningar når inte fram till själva rättsprocessen. Sen om det beror på att du är dum i huvudet eller bara vill uttrycka din åsikt vet inte jag. Men så ser det ut att mord blir man straffad för i domstolen. Ingen äger rätt att plåga, tortera eller slå ihjäl någon annan människa. Surprise för dig kanske?

Din dumme jävel, i din jävla byhåla, det finns faktiskt brudar som drar sig till killar av denna sort.
Martin Jonsson borde blivit inlåst för 25-år sedan minst, men på grund av att du, din dumme jävel röstade på fel parti, fick denne galning löpa fritt.
Citera
2016-06-17, 19:51
Medlem
Citat:

Jag står för mina ord.

Är man bitter över att vissa brudar limmar på alfahannar så menar man ju i samma andetag att man hade själv hade velat ha en sådan tjej med den sortens mentalitet.

Alla blyga tillbakadragna tjejer som inte limmar på någon överhuvudtaget, finns inte i dessa bittra killars tankevärld och bortförklaras så gott som alltid med att tjejer bara behöver säga -ja, så får de den kille som frågar, precis som att tjejer skulle bli förälskad i första bästa som "frågar" dem och hur många killar oavsett alfa eller blyg och tillbakadragen man är, "stöter" på tysta "panelhönor" Retorisk fråga.

Nu var det inte så här det gick till i detta fall, du har uppenbart inte läst mer än rubrikerna.
Citera
2016-06-17, 19:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Din dumme jävel, i din jävla byhåla, det finns faktiskt brudar som drar sig till killar av denna sort.
Martin Jonsson borde blivit inlåst för 25-år sedan minst, men på grund av att du, din dumme jävel röstade på fel parti, fick denne galning löpa fritt.

Nix, ingen dras frivilligt till att dödas.
Tror inte ens du har rösträtt så den varianten kan du slå ur hågen.
Din personlig åsikt om kvinnor hör hemma på något mentalhem för mindre begåvade.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-17 kl. 20:17.
Citera
2016-06-17, 19:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
J

Normala kvinnor blir inte heller smickrade ifall Mr “vem som helst” ger dem komplimanger. Att få en bukett med blommor är inget som en normal kvinna skulle anse vara så “oerhört” att man omedelbart skulle börja planera en framtid tillsammans med givaren.

Vad försöker du säga att Lotta inte var normal? Har du belägg för detta eller är det bara vad du fantiserar om för att trösta dina tillkortakommande? Han planerade framtid med kvinnor snabbare än vad dom gjorde, och efter två veckor då han flyttade in hos en av dom. Han ville gärna ändra facebookstatus hos dom också så som att dom befann sig i ett förhållande. Han missade signalerna om att dom var rädda och inte alls tyckte om honom. Han var ett tejp på dom här tjejerna, och misshandlade dom samt hotade och skrämde dom.
Citera
2016-06-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
De träffades alltså via Facebook. Han tittade på hennes sida och började kontakta henne, men hon lät bli att ta en titt på hans sida?? Hade hon tittat på sidan hade hon fattat som alla vi som tittat på hans sida att han är inget annat än det som han framstår som i dag.

Men hur som helst, det är inte hennes fel att hon blev mördad.

Hon blev mördad av en kreatur som borde ha låsts in för länge sen. Och någon borde ha kastat bort nyckeln.

Vårt veka samhälle och dess institutioner har tagit livet av henne. En åklagare som inte bryr sig och åker på semester. En polis som inte skyddar offren. Ett samhälle där offren vet att de inte tas på allvar att de är ensamma om någon är ute efter dem.

Så du menar att det är helt “normalt” att inte läsa på hans facebook för att närmare bekanta sig med en människa som man eventuellt ska inleda en relation med?

Inte vilja veta något om honom utan bara kasta sig I armarna på honom och sen anklaga “samhället” när han visade sig vara en totalidiot?

Åklagaren har rätt till semestern precis som vi andra. Han ville åtala – men fick inte för Lotta. Utan några bevis kan man inte döma någon..

Dessa tjejer lyssnar inte på andra utan vill “bestämma själva”. Resultatet blir därefter.

Vi kan inte ha personskydd för alla tjejer som vill para sig men män utan hjärnor med bara muskler. Hon blev erbjuden skyddad boende – men avböjde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in