Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag tvivlar inte på att Sahlin var olämplig för att gå i skor men bara för att man säger att EN person är ytterst lämplig, så betyder det inte att en tidigare person INTE är det. Eller hur menar du?
Sant, jag funderade ett tag på om min fantasi drog iväg med mig, men även idag läser jag in samma tolkning. Ordvalet 'ytterst' refererar till något tidigare och är ett ord som inte behövs i meningen. Bah säger också att Hillevi har erfarenhet få samhällets alla nivåer. Den andra meningen är ett konstaterande, men satt i relation till den första meningen så är det en slakt av Mona Sahlin då den beskriver vad som är ytterst lämpligt, dvs, Hillevi besitter kompetenser på samhällets ALLA nivåer som Mona Sahlin saknade.
Citat:
– Hillevi Engström är ytterst lämplig för uppdraget. Hon har erfarenhet från samhällets alla nivåer där vi behöver göra insatser för att förhindra att människor lockas av den våldsbejakande extremismens locktoner, []
Edit: Man kan säga att någon är "ytterst lämplig för sitt uppdrag" och beskriver med det bara att man har kompetenser som överskrider de arbetsuppgifter man ålagts, men att säga att någon är "ytterst lämplig för uppdraget", (ett specifikt uppdrag som dessutom beskrivs som det *viktigaste i Sverige*), det ordvalet har en mycket vidare och mer relaterande karaktär och det finns bara en person att referera till och det är Mona Sahlin.
... å andra sidan kanske de på regeringen som stiftar lagar och bestämmelser inte bryr sig om det talade och skrivna språket?