Citat:
Ja fast i det här fallet så är det ju helt skruvat, absurt, med 43 000 kr/mån i verifierad "vit lön", som ger cirka 29 000 kr/mån netto så ska Spöket betala en avgift på 18 000 kr/mån + räntan på lånet, och den torde ju hamna på 17 000 kr/mån, han går alltså minus med 6000 kr/mån. Det räcker ju med att BRF menar att Spöket uppgivit vilseledande uppgifter för att vägra medlemskap, eller hur ?
Citat:
Om det inte finns tydlig täckning för amotering/hyra/övriga kostnader, kan föreningen dra öronen åt sig.
Det kan ju innebära att personen enbart är en front döe någon eller har större inkomst svart.
Båda dessa saker kan leda till obehag för en förening.
Så de valde att göra så här. De har gjort som de får.
Har svårt och se vad Monas målvakt ska kunna göra för att ändra detta.
Han står med en massa lån, och Mona måste slanta in lön och arbetsgivaravgifter.
Hur jag än vänder och vrider på saken fattar jag fan inte varför de valt att krångla till allt.
Om det enbart var för att dölja deras relation borde det funnits bättre sett.
Men kukens makt kanske fick Mona att snubbla till i sina tankar..
Det kan ju innebära att personen enbart är en front döe någon eller har större inkomst svart.
Båda dessa saker kan leda till obehag för en förening.
Så de valde att göra så här. De har gjort som de får.
Har svårt och se vad Monas målvakt ska kunna göra för att ändra detta.
Han står med en massa lån, och Mona måste slanta in lön och arbetsgivaravgifter.
Hur jag än vänder och vrider på saken fattar jag fan inte varför de valt att krångla till allt.
Om det enbart var för att dölja deras relation borde det funnits bättre sett.
Men kukens makt kanske fick Mona att snubbla till i sina tankar..
Ja, tänk på att det är en liten BRF och om de tar in någon som inte sköter sina avgifter och dessutom är misstänkt att ha svarta inkomster av ansenligt slag så innebär det ju att KFM tar lägenheten och Spökets alla andra världsliga tillgångar i kvarstad. Tills Skatteverket slutfört sin utredning om svartinkomster och annan ekonomisk brottslighet. Då sitter ju BRF med skägget i brevlådan och får inte in några avgifter på ganska lång tid, kanske uppåt ett par-tre år. I värsta fall kan ju Spöket hålla på att överklaga i fem-sex år. Och dessutom den negativa publicitet som detta ger.
Nej, jag har just inte en susning om det finns någon relation inblandad här, det verkar ju jäkligt mystiskt.
Om Spöket haft alla pengarna i likvida medel så hade det visat sig nu, jag menar att i och med att de skjutit upp förhandlingen till den 29e Juni så finns alltså dessa pengar inte. Spöket får väl åka till Monaco och satsa allt på typ svart på rouletten ?
Jag har läst en del bostadsrättstrådar och villaköpstrådar här i FB och det verkar ju som att somliga inte har en susning av vad som erfordras för att få lån och att få köpa. Tex det går ju inte att anföra inför köp att man avser att hyra ut lägenheten svart för XX 000 kr/mån, -det imponerar knappast på banken ellr BRF, de får ju bara intrycket att sökanden är en svamlande simpel fixare.