2016-05-30, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nej, låg inkomst får inte vara ett skäl till att neka medlemsskap.

Ja fast i det här fallet så är det ju helt skruvat, absurt, med 43 000 kr/mån i verifierad "vit lön", som ger cirka 29 000 kr/mån netto så ska Spöket betala en avgift på 18 000 kr/mån + räntan på lånet, och den torde ju hamna på 17 000 kr/mån, han går alltså minus med 6000 kr/mån. Det räcker ju med att BRF menar att Spöket uppgivit vilseledande uppgifter för att vägra medlemskap, eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om det inte finns tydlig täckning för amotering/hyra/övriga kostnader, kan föreningen dra öronen åt sig.
Det kan ju innebära att personen enbart är en front döe någon eller har större inkomst svart.
Båda dessa saker kan leda till obehag för en förening.
Så de valde att göra så här. De har gjort som de får.
Har svårt och se vad Monas målvakt ska kunna göra för att ändra detta.
Han står med en massa lån, och Mona måste slanta in lön och arbetsgivaravgifter.
Hur jag än vänder och vrider på saken fattar jag fan inte varför de valt att krångla till allt.
Om det enbart var för att dölja deras relation borde det funnits bättre sett.
Men kukens makt kanske fick Mona att snubbla till i sina tankar..

Ja, tänk på att det är en liten BRF och om de tar in någon som inte sköter sina avgifter och dessutom är misstänkt att ha svarta inkomster av ansenligt slag så innebär det ju att KFM tar lägenheten och Spökets alla andra världsliga tillgångar i kvarstad. Tills Skatteverket slutfört sin utredning om svartinkomster och annan ekonomisk brottslighet. Då sitter ju BRF med skägget i brevlådan och får inte in några avgifter på ganska lång tid, kanske uppåt ett par-tre år. I värsta fall kan ju Spöket hålla på att överklaga i fem-sex år. Och dessutom den negativa publicitet som detta ger.

Nej, jag har just inte en susning om det finns någon relation inblandad här, det verkar ju jäkligt mystiskt.

Om Spöket haft alla pengarna i likvida medel så hade det visat sig nu, jag menar att i och med att de skjutit upp förhandlingen till den 29e Juni så finns alltså dessa pengar inte. Spöket får väl åka till Monaco och satsa allt på typ svart på rouletten ?

Jag har läst en del bostadsrättstrådar och villaköpstrådar här i FB och det verkar ju som att somliga inte har en susning av vad som erfordras för att få lån och att få köpa. Tex det går ju inte att anföra inför köp att man avser att hyra ut lägenheten svart för XX 000 kr/mån, -det imponerar knappast på banken ellr BRF, de får ju bara intrycket att sökanden är en svamlande simpel fixare.
Citera
2016-05-30, 09:40
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Sahlin är sossarnas allra tyngsta efter Göran Persson! Hon har ingen tyngd, men det har ju ingen annan sosse heller. Hon kommer att återanvändas på nästa GD- eller motsvarande lönepost som blir ledig. T.ex. som arméchef efter att den förra avgått i skarp protest mot regeringens systematiska sabotage mot allas vår grundläggande säkerhet. Kompetens spelar ju aldrig någon roll för politiska utnämningar, när en avgått så tillsätts en ny ur kön. Uppgifterna att sköta är helt irrelevanta för rekryteringen, det är bara turordning och lönenivå som rälnas, Skulle det inte vara moraliskt offensivt av regeringen att utse världens första kvinnliga arméchef?

Försvaret har väl ännu kvar några herrgårdar vid gamla nu nedlagda övningsområden som hon kan fortsätta bostadsfuska med sina mångmiljonersbedrägerier, hennes enda kompetensområde.

Hon var. De som höll henne om ryggen tidigare är borta.
Citera
2016-05-30, 13:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Jo, det är en ny politikergeneration nu. Ylva Johansson och Peter Ericksson är väl regeringens nestorer nu. Mona Sahlin är ett undantag, men tidigare(1990:talet) hade politiker kompetens att göra sånt som att ta initiativ till och genomföra reformer. Det förekommer inte längre. Den sista kompetensen och viljan har bytts bort i generationsväxlingen.
Citera
2016-05-30, 20:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Som skattebetalare sedan många år så vill jag nu med gråten i halsen bumpa tråden.
Som jag ser det så borde ingen slinka undan.
Citera
2016-05-31, 21:27
Medlem
DonDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Som skattebetalare sedan många år så vill jag nu med gråten i halsen bumpa tråden.
Som jag ser det så borde ingen slinka undan.

Dessvärre har Mona ett så gediget kontaktnät, och framförallt så många hållhakar på maktens människor, så vi lär nog se henne i en välbetald men undanskymd roll 2017...
Citera
2016-05-31, 21:30
Medlem
Är det inte skrämmande tyst om Mona, ett visst allmänintresse borde det ju finnas? Har hon flytt utomlands?
Citera
2016-05-31, 23:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Hon är i allra högsta grad alive & kicking

"Här festar Sahlin med kändiseliten".

(Artikeln är några dagar gammal, men jag har inte sett någon länkning i tråden tidigare).

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/har-festar-sahlin-med-kandiseliten/ för den som väljer unvisit, men då finns inte hela innehållet/bilderna med.

http://www.expressen.se/nyheter/har-festar-sahlin-med-kandiseliten/ med direktlänkning till Expressen.
Citera
2016-06-01, 12:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon är i allra högsta grad alive & kicking

"Här festar Sahlin med kändiseliten".

(Artikeln är några dagar gammal, men jag har inte sett någon länkning i tråden tidigare).

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/har-festar-sahlin-med-kandiseliten/ för den som väljer unvisit, men då finns inte hela innehållet/bilderna med.

http://www.expressen.se/nyheter/har-festar-sahlin-med-kandiseliten/ med direktlänkning till Expressen.

Såg också artikeln och den besannar just detta att Mona Sahlin har fortsättningsvis starkt stöd från rörelsen och vårt svenska VIP-folk. 2 livvakter kvarstår och just nu ligger pressen på åklagaren att lägga ner undersökningen. Sedan kan Mona få nytt toppjobb av regeringen och skaffa en ny tjänst till spöket.
Citera
2016-06-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Såg också artikeln och den besannar just detta att Mona Sahlin har fortsättningsvis starkt stöd från rörelsen och vårt svenska VIP-folk. 2 livvakter kvarstår och just nu ligger pressen på åklagaren att lägga ner undersökningen. Sedan kan Mona få nytt toppjobb av regeringen och skaffa en ny tjänst till spöket.
Det får bara inte hända igen. Isf kan de lika gärna få ett gulligt litet skadestånd också för att de blev påkomna. Det kan ju inte bli mer absurt, tänker jag.
Citera
2016-06-01, 23:37
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Åklagaren gnuggar geniknölarna varje dag på jobbet nu, hur ska han få ihop en bra förklaring till att lägga ner åtalet.
Expressen har tidigare serverat olika saker som åklagaren inte haft en "aning" om, han var så "tacksam" för tips. Troligen tänkte han ska dom aldrig sluta, håller de på så här blir det nästan omöjligt att lägga ner.
För oss privatspanare ser det ut som ett vattentätt case.
Citera
2016-06-01, 23:43
Medlem
Kan inte Granskning Sverige göra en sak av det här?

Alltså detta måste följas upp. Hon få inte bara försvinna och bli bortglömd.
Citera
2016-06-02, 10:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Önskar att du hade rätt men tyvärr tror jag att dom bara ligger lågt medan dom omgrupperar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in