2016-07-03, 21:46
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ni har ju blivit en del i den ordningen era korkade får.

Finns något som heter politik. Sedan finns det något som heter realpolitik. Sistnämnda är den politik man för. Förstnämnda det man säger till folket att min vill föra. Mona är snart åter, hon har inte gömt sig på något sätt, det gäller bara spela på media på rätt sätt.
Citera
2016-07-03, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Här är Expressens intervjun med Stefan Lövén tidigare idag. http://www.expressen.se/nyheter/lofven-om-sahlin-absolut-inte-bra/

Reportern: -Expressen har den senaste tiden dag efter dag avslöjat nya detaljer kring Mona Sahlin. Hur kommenterar du det som har kommit fram.
Lövén: -Men hon är inte här.
Reportern: -Nej, hon är inte här i Washington. Hade du velat ha med henne?
Lövén: -Det är beklagligt. Det är beklagligt det som har hänt naturligtvis. Det är absolut inte bra. Och nu sköts på det sätt det ska göras. Och Mona Sahlin har sagt att hon kliver av sina uppdrag, hon har klivit av sina uppdrag.
Reportern: -Hur påverkas regering och det socialdemokratiska partiet av detta.
Lövén: -Nej. Det här är beklagligt att det har hänt, men regeringen påverkas inte. Jag tycker det är synd för sakfrågan om just det arbete som hon har gjort var väldigt viktigt mot extremism och våldsbejakande extremism. Det jobbet kommer vi naturligtvis att fortsätta. I den delen, i sakfrågan, gjorde Mona Sahlin ett bra, och betydelsefullt jobb. Det tar vi vidare. Nu har det här blivit som det har blivit, dessvärre. Jag tycker det är beklagligt. Mona Sahlin har själv dragit slutsatsen av det och avgått.
Reportern: -Har du själv pratat med Mona Sahlin sedan avslöjandena kom?
Lövén: -Nej.
Reportern: -Varför då?
Lövén: -Nej. Jag har inte pratat med henne. Jag behöver inte förklara mig för det.

En sak som jag tänkt på gällande den här intervjun är det sista som Lövén säger. "Jag behöver inte förklara mig för det". Gör han här en koppling till Clownen Pennywise, från filmen Det? För dem som inte känner till filmen Det så är här trailern. https://www.youtube.com/watch?v=ToGGItQjutk
Senast redigerad av pent-house 2016-07-03 kl. 23:59.
Citera
2016-07-06, 17:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Gammal nyhet, exprätten, varför skriver man en rubrik med fråga som man sen inte svarar på?
http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-de-sa-tysta-om-sahlins-avgang/

"VARFÖR ÄR DE SÅ TYSTA OM SAHLINS AVGÅNG?"

Inget svar ges. Lögnvén säger att Kulturministeriet ska uttala sig och inte han.
Alice Bahkukne, kulturminister (som jag inte ens kan begripa hur hon blev med hennes "kvalifikationer", skulle inte låta henne peta bort morgonsnoret i min näsa) säger att det är "absolut omöjligt" att hon ska uttala sig.

Fattar inte varför Expressen inte grävt vidare?
Citera
2016-07-06, 17:12
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, det är märkligt. Och dumt. Det har gått flera månader sen den här affären exploderade, men förutom att hon lämnat sitt uppdrag verkar allt rulla på som vanligt. Hon kändisminglar och mår gott. Kanske är det semestertider bland de som är satta att utreda det hela, kanske har allt lagts ner utan att vi fått veta det.
Citera
2016-07-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Finns något som heter politik. Sedan finns det något som heter realpolitik. Sistnämnda är den politik man för. Förstnämnda det man säger till folket att min vill föra. Mona är snart åter, hon har inte gömt sig på något sätt, det gäller bara spela på media på rätt sätt.

Tror faktiskt du har helt rätt. Finns politiska krafter som vill att saker ska lugnas ner och då blir det så.
Citera
2016-07-07, 10:21
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Tror faktiskt du har helt rätt. Finns politiska krafter som vill att saker ska lugnas ner och då blir det så.
Någon som tagit det väldigt så lugnt är åklagaren, efter att ha suttit med det fuktade fingret i luften så har han nog snart kommit fram tilll att det bör avskrivas. Typ det finns politiska krafter som inte vill ha den uppmärksamheten som en rättegång mot Sahlin skulle innebära.

Men vi får vara tacksamm att det här landet inte är korrupt, vi lever i den bästa av världar som våra egena Pangloss-institutioner SVT/SR och MSM gärna intygar av och till.
Citera
2016-07-07, 12:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Politiskt är det här stort. Och varför det inte diskuteras mer beror väl på att det är just Mona. Folk bara skakar på huvudet.

Juridiskt är det däremot en bagatell. Gissar på lite böter och villkorligt. Det större straffet blir väl när boten går till KF.
Citera
2016-07-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Politiskt är det här stort. Och varför det inte diskuteras mer beror väl på att det är just Mona. Folk bara skakar på huvudet.

Juridiskt är det däremot en bagatell. Gissar på lite böter och villkorligt. Det större straffet blir väl när boten går till KF.

Kan vara så att övriga politiker är minst lika dåliga...så man låter det vara så slipper man att någon kastar bajs på en själv typ
Citera
2016-07-08, 02:30
Medlem
Äh, jag blivit trött på sådana här historier om folk som fått spenderar-hybris och grottar ner sig i tvivelaktiga affärer, viftar med kreditkortet och sen stoppar ner huvudet i sanden
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ja, det är märkligt. Och dumt. Det har gått flera månader sen den här affären exploderade, men förutom att hon lämnat sitt uppdrag verkar allt rulla på som vanligt. Hon kändisminglar och mår gott. Kanske är det semestertider bland de som är satta att utreda det hela, kanske har allt lagts ner utan att vi fått veta det.

Hmm, Hyresnämnden skulle ju haft sitt sammanträde 29/6 så utslaget därifrån bör ju komma i de närmsta veckorna. Om det nu är så att "HLS har gett upp kampen om lägenheten", dvs antar att han tagit tillbaka ansökan, så är det ju frågan om dödsboet/mäklaren på Solsidan återbetalar handpenningen som tidigare nämnts.

De kan ju faktiskt bli så att de vägrar att återbetala med tanke på att HLS har självförvållat situationen. Hur långt sträcker sig egentligen en återbetalningsklausul ?

Bara för att det står i kontraktet om att återbetalning ska ske så är det inte säkert att dödsboet/mäklaren vill följa detta, eftersom det ligger ett bedrägeri i bakgrunden. Det blir i slutändan en kedja av Kronofogdekrav gentemot de olika inblandade.

HLS har väl inte flyttat ännu ? Så köparen av Huddingehuset får inget hus trots att handpenning antagligen betalats. Eller att HLS väljer att bli bostadslös tro ? Man kan inte köpa villor/lägenheter över dagen - det brukar ta lite tid, i genomsnitt brukar det ta 3 månader ungefär.

Det här är ju upplagt för en hel hög stämningar hit och dit, fram och tillbaka, med Claes Borgström vid rodret och sin röda näsa som enda riktfyr i mörkret så rattar han förmodligen in i juridikens mangroveträsk och hittar inte ut och kör på grund och blir uppäten av krokofanter, mygg och skorpioner ? Pajkastningen kommer att fortgå framöver kan jag tänka, förhoppningsvis i åratal, - hihi

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Jag tycker inte det är en bagatell. Det visar ju på ett intressant och tydligt sätt om hur sådana falska uppgifter kan skapa mycket trubbel för tredje man, i detta fallet banken men i synnerhet dödsboet och köparen av Huddingehuset.

Bankerna börjar kanske dra öronen åt sig om sådant här fuskande är frekvent, och kräver hårdare lagar för sådant ?

Det finns ju ett syfte med att ha en slapp kreditprövning - på det viset kan ju bankerna skyffla ut mera i lån och dra in mera i ränta - men det blir ju kreditsvaga personer/familjer som drabbas mycket hårt utav att ha tagit alltför vidlyftiga lån. Bankerna räknar nog med vissa kreditförluster, men personligt sett kan det bli katastrofer.

Detta ärendet är inte politik, det är bedrägerier och en juridisk fråga,
Fast jag ser framför mig att det blir en feministisk åklagare (AKA Marianne Ny) som hoppar in här, och pajkastningen kommer att ske på ett helt annat plan. Förmodligen så kastas all skuld på HLS, fast ännu bättre är att hitta en vit medelålders man som syndabock. Eller kasta all skuld på patriarkatet, SD, rasismen, enligt Herr RangRovers magiska juridiska-politiska kristallkula

Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Kan vara så att övriga politiker är minst lika dåliga...så man låter det vara så slipper man att någon kastar bajs på en själv typ

Vet ej om våra politiker är intresserade av att platta till Mona, det är ju trots allt inte hennes åsikter och politiska ide'er som står inför skranket här. Det är hennes handlingar som stökat till det.

Men jag skulle gissa att det ligger mera ekonomisk dårskap i bakgrunden. Intygen är ju absurda, om det inte finns en hel del icke-vita pengar som skvalpar nånstans här, så är de ju bara helt absurda. Jag menar att de kommit till av en anledning som vi inte sett vidden av än. I det låneförslag som HLS lär ha fått ifrån SEB så bör det ju ha framgått om hur mycket SEB ville ha i ränta ifrån första dagen per månad och eventuell amorteringstakt.

Så som jag skrev tidigare så brukade sådana lån läggas upp på en amorteringsnivå som motsvarar att låntagaren betalt av lånet helt fram tills pensionsdagen, 65 år alltså. HLS är omvittnat 46 år vilket ger 19 års amortering, dvs på 10 milj lånebelopp så blir det ca 43 900 kr/månad i bara amortering. Tillkommer avgift 18 000 kr/mån, ränta 3 % ger en ränteavgift på 25 000 kr/månad. 43 900 + 18 000 + 25 000 = 86 900 kr/mån,

Det räcker alltså inte ens med den påhittade falska inkomsten på 120 000 kr /mån. Men om man skulle räkna in Monas inkomst också i detta så kan det ju gå, fast det blir inte så jäkla mycket över till sportbilar, bögfester handväskor, brylkräm, solglasögon, guldkedjor, Mauritius-resor, Marbella-shopping etc. Förslag att Mona istället använder sina pengar att köpa dadlar till flyktingar

Min sista tanke i det här är väl att HLS nu måste reda upp situationen och tar lån på andra ställen, med kanske hjälp av andra färdigställda falska intyg ifrån andra källor ?
Citera
2016-07-08, 13:05
Medlem
RangRovers avatar
Drevet har lagt sig. Ordningen återställd. Låt oss se vilken post hon får efter sommaren utifrån sin erfarenhet och kompetens.
Citera
2016-07-10, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Drevet har lagt sig. Ordningen återställd. Låt oss se vilken post hon får efter sommaren utifrån sin erfarenhet och kompetens.

Härligt att det finns någon här som har järnkoll på vad som händer, eller hur ?

Drevet brukar dra åt ett annat håll om det finns värre fula fiskar på annat håll, vi får väl sitta lugnt i båten och se vad som händer ?
Citera
2016-07-10, 08:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Sen är det klart vad man jämför med. Mona är det unikum sax sitt sätt. Men ska vi ta vänskapskorruption så är skandalen på Riksrevisionsverket långt varje. Tror ni Susanne Ackum blir dömd i domstol? Det tror inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in