Citat:
Ursprungligen postat av
FN-SOLDATEN
Rutan i dörren var isolerglas som lämnar livsfarliga glasrester kvar.
Järnröret var av typ som partytältspinne, som Fredrik bar på.
Kniven som Simon bar på var en "BRÖDKNIV" inte en skarpslipad slaktarkniv.
Om K-G skjutit varningsskott så skulle troligen grabbarna gjort ned sig och sprungit iväg.
Det fanns 34 skarpa hagelpatroner att ladda om med, men K-G valde att sikta mot hjärtat på båda personerna. Det finns en anledning till varför K-G varit häktad så länge som han varit.
Ett skadeskjutet villebråd eller människas första tanke är att ta till flykt från faran, vilket båda bröderna också gjorde.
Som jägare vet man detta. K-G valde att direkt skjuta dödlig verkanseld utan att försöka få angriparna att avbryta sin närvaro där, och det måste han straffas för.
Du kan ju verkligen konsten att minimera och skriva osanningar
Resterna av glaset i dörren hade dom enkelt kunnat slå/rensa bort med hjälp av metallröret och kniven och sen hade dom bara kunnat hoppa in snabbt.
Järnröret var ingen partytältspinne... Från rättegångens direktrapport i HD.se
"Åklagare Anna Broomé vill nu att teknikern visar upp i rätten vad han har med sig. Han tar nu på sig handskar och plockar fram ett 230 gram tungt metallrör ur en genomskinlig platscylinder. Detta rör, som skulle kunna vara en duschstång, var den ene brodern utrustad med."
Kniven som Simon hade med sig skär jävligt bra. Antar att du har använt en brödkniv någon gång så det borde du veta att dom är väldigt vassa.
Kniv som kniv. Folk har blivit mördade med små fickknivar.
Jag använder min brödkniv till att skära tomater med av den anledningen att den är vassast och funkar bäst just till tomaterna.
Varför måste det vara en slaktarkniv när man är ute för att skada eller döda någon?
Om K-G hade skjutit varningsskott så hade han haft stora besvär med att ladda om för han skakade i hela kroppen. Har du hört talas om fenomenet björnfrossa? Du skakar så mycket så du kan inte ladda om för händerna lyder inte.
Om varningsskottet inte hade skrämt dräggen på flykten hade han bara ett skott kvar att försvara sig med om dom hade tagit sig in. Han tog inte med sig några reservpatroner till hallen av vad som har kommit fram i förundersökningen.
K-G siktade aldrig medvetet mot något hjärta. Han såg bara siluetter genom gardinen. Läs fup!!!
Fup 80 sidan 725 och många fler sidor där K-G säger ungefär samma sak.
Vad siktade du på?
Det var trauma! Ser vänstra personen i en dimma, måste försvara mig. Siktade vänster.
Högra personen ser jag axeln på. Skjuter mot honom. Han tog sig för axeln.
Vad trodde du skulle hända?
Jag hade inget val. Jag var tvungen att reagera. Vad trodde du? Jag trodde att jag skulle skada dem. En kan vara skadad. Ingen skrek.
Självklart flydde bröderna efter att dom hade blivit skjutna på trappan. Det handlar ju om ren instinkt att fly från faran. Att den ena brodern blev skjuten i ryggen beror troligen på att han i skottögonblicket vände sig om.
K-G avlossad två skott i snabb följd och när man ser träffbilden i fönstret sitter skotten väldigt nära varandra. Hade skotten i rutan suttit annorlunda så hade K-G siktat mer noggrant.
Nu sköt K-G i skräck och chock när han blev angripen av två för honom välkända omvittnat våldsamma personer. Det var han eller dom och jag anser att han gjorde rätt!