Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
När jag läser dessa punkter undrar jag hur åklagaren ska kunna lyckas få mannen fälld? Tredje mannen spåret i källaren gör det ju ännu mer osannolikt.
Jag har verkligen läst fupen, varenda sida, och inte bara använt sökfunktionen vilket vissa verkar föredra... och jag tycker polisen har gjort ett uruselt jobb med en sak...
Det jag reagerar på är varför undersöks inte uppgifterna om BMW:n mer med tanke på att det finns spår efter en tredje person i husets källare och spår från en tredje person som hunden tar upp???
Fup 80 sidan 561 Förhör med grannen Gösta
Jag kom hem vid 16-16.30 aktuell dag. Jag tror att jag sa till polisen att jag kom hem 16.30 men tror att jag var hemma redan kvart över.
Då mötte jag min granne Ronny vid brevlådan, vi pratade lite grann och samtidigt ser vi en mörk BMW av något slag backa ut från uppfarten upp till Karl-Gustaf. Bilen kom med bagageluckan först.
Ronny noterade att föraren såg ilsk eller butter ut. Men jag noterade inte detta då jag satt i min bil. Det är det ända mystiska som jag har sett den dagen.
Jag och Ronny har pratat lite om det efteråt och vi har tänkt om han kan ha skjutsat gärningsmännen till platsen, det är egna spekulationer förstås.
Fup 80 sidan 569 Förhör med grannen Ronny
Tidigare på dagen, runt 16:10-16:20 såg jag
en svart BMW som var matt i lacken. Den backade ner för backen som går upp mot Axell. Den hade en markerad front och hade eventuellt en 4 i slutet på registreringsnumret. Nyare modeller är lite mer avrundade i fronten har jag för mig. Det kan även ha varit en 9 istället för en 4 i registreringsnumret. Jag regerade att han backade ner, man brukar köra framåt för att kunna se ut i vägen. Jag tyckte att bilen kom relativt snabbt ner för backen, sen accelererade den väldigt fort in mot byn (Vallåkra).
Min högst personliga teori är att bilen lämnade av killarna som sen suttit och väntat på att Axell skulle komma hem
Varför blir det inga frågor till Ronny som såg föraren??? Ronny har ju berättat för sin granne att föraren är en han som såg ilsk eller butter ut???
Ronny borde ju kunna tala om i vilken ålder föraren var osv om han nu såg att han såg ilsk och butter ut men inga frågor om det som jag kan hitta i fupen. Väldigt underligt
Simons vän Oscar körde vid den tiden en mörkgrå BMW. Kan en mörkgrå BMW uppfattas som en svart bil som är matt i lacken? Gösta vittnar om en mörk BMW.
Uttrycket... "körde vid den tiden" tyder på att Oscar inte körde den bilen längre vid förhöret med Simons vän Gustaf 2016-02-02.
Fup 80 sidan 387-390
Vid samma förhör sägs detta.
L: Hur känner du själv nu, du har ju strategiska minnesluckor.
Strategiska skulle jag inte kalla det.
L: Har du märkt någon förändring hos de andra?
Oscar gick ner i en depression, han fick piller för det. Men han blev konstig av pillren, så han
slutade med dem. Men nu är han tillbaka i sitt gamla jag.
Varför hamnade han i en depression?
Det har varit en summering av hela hans liv, föräldrar skilda, han gillar inte mammas nya
kille, och sen hände detta.
Simons kompisar ljuger i första förhören om vad dom gjorde på onsdagen men sen erkänner dom att dom ljuger och påstår sig berätta sanningen, men alla har väldigt selektiva minnen för dom har tagit piller, benzo, på måndagen.
Vilka piller kan verka så länge från måndag till torsdag? Inga vad jag vet. Ruset borde ha varit över senast på tisdag. Och var tog Oscars BMW vägen?