Citat:
Nu vet inte om det här något han sagt eller är din slutsats, men det låter rimligt att han bokstavligen gjort det, oavsett om han sagt det i förhör.
Vad modern sagt eller säger ska man inte ta på för stort allvar. Däremot kan det vara relevant om K-G gjort det. Min uppfattning är modern sagt mer i förhör än till honom.
(Som sagt anser jag att även en normal person skulle ta hoten seriöst och att K-G förstorar dessa.)
"Psykopat" är ingen diagnos och en tillfällig diagnos kan definitivt inte "översättas" till en diagnos som aldrig existerat. Tror inte att modern förmedlat deras mer bestående neuropsykiatriska diagnoser till K-G, då hon kallar Aspergers syndrom för "Aschbergers" (om det inte transkriberats fel) och att Simon hade någon "annan" diagnos. (Att Simon fått en ADHD-diagnos verkar endast angetts av en vän till Fredrik i FU?)
Vad modern sagt eller säger ska man inte ta på för stort allvar. Däremot kan det vara relevant om K-G gjort det. Min uppfattning är modern sagt mer i förhör än till honom.
(Som sagt anser jag att även en normal person skulle ta hoten seriöst och att K-G förstorar dessa.)
"Psykopat" är ingen diagnos och en tillfällig diagnos kan definitivt inte "översättas" till en diagnos som aldrig existerat. Tror inte att modern förmedlat deras mer bestående neuropsykiatriska diagnoser till K-G, då hon kallar Aspergers syndrom för "Aschbergers" (om det inte transkriberats fel) och att Simon hade någon "annan" diagnos. (Att Simon fått en ADHD-diagnos verkar endast angetts av en vän till Fredrik i FU?)
Alla vet vad en psykopat är så det krävs knappast en diagnos för själva ordet.
Som Timeout skriver så hade F en diagnos som du absolut kan förknippa med psykopati. Det är alltså ganska allvarligt med en kriminell typ som har den diagnosen som F. Jag tycker snarare att du förminskar de här två kriminella typerna till att vara mindre farliga än vad dom faktiskt va. Gubben levde under lång tid i skräck vilket också nära vittnar om i FU. Han var sig inte lik alla gånger och även om mamman inte uppfattade honom som rädd, så är jag övertygad om att han i sin ensliga bostad ensam i mörkret funderade en hel del på just dom här två krypen.