Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Nej, du måste ha missat den här FU helt eftersom du tror att dina erfarenheter har stor betydelse vad polis och arrestvakter vittnar om.
Om jag säger det lite snyggt så är det inte din sak att avgöra hur dom uppfattade det här psykfallet. Milt uttryckt då att du inte vet eller kan avgöra detta. Så yrket är liksom inte anpassat efter dina mått mätt vem som ska arbeta där eller om det ska ingå i yrket att bli biten, slagen och hotad.
Om jag säger det "lite snyggt" så valde en poliskvinnan och hennes pojkvän fel yrke om de blir så skakis av det Fredrik uttalade ...
Jag kan inte avgöra hur rädda de blev - däremot kan jag självklart avgöra att om man är så känslig bör man nog arbeta med annat ..
Jag har - som sagt var - varit i den arbetsstyrka som skall hantera dessa "hemska" människor på daglig basis - år ut och år in, och givetvis får vi ta emot rätt rejält mycket mer hot än en polis som ingriper i ett ärende ...
Polisen hanterar dem vid enstaka tillfällen - vi inom kriminalvården hanterar dem i åratal.
"Han sa att han förstod att folk skjuter polisen, det har han också lust att göra" .. och hu, jag blev jätterädd efteråt .. - mitt tips, byt yrke - och inte till dagis då, för barn kastar också sand och beter sig illa ibland.
Edit:
Jag har en gång i mitt yrke känt rädsla .. och det var inte för att någon fånge uttalade ett generellt hot -- jag avbröt en intagens telefonsamtal när han inte ringde advokat utan någon kompis från kontoret .. Han "brukade" få göra det (helt i strid med reglerna) .. när han hotade mig så rabblade han mina barns namn (nej, jag har aldrig någonsin delgett en intagen mina barns namn) och var dessutom högt uppsatt i en kriminell organisation ..
Mitt svar på hans hot var att vända mig till kvinspen och rättsvårdsinspektörerna och få honom omedelbart flyttad från avdelningen ... vilket gav fler hot - givetvis ..
Övriga intagna och kollegor tycket jag utsatte min familj för onödigt stor fara .. "han kan verkställa sina hot fast han sitter inne" ..
För mig - ja, det gav en osmaklig känsla - men nej, jag skulle aldrig ge en intagen fri lejd för egna regler för att han "kunde vara farlig" ..
Och nej - han bad om ursäkt ca tre år senare - och det har aldrig hänt att någon intagen försökt söka upp mig eller mina barn .. Tvärtom - de intagna som av misstag (lufthål där jag bor) sett mina barn har alltid lugnat mig -- "du behöver inte oroa dig, var du bor och hur din familj ser ut stannar mellan oss) .. och en del av dem har varit människor som jag varit med om att flytta med våld där hotelserna haglat ..
Och jag har arbetat med livstidare och långsittare ...
Så du får väl ursäkta .. men den polisen bör byta yrke ..