2016-06-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, det är inte alls fel det du beskriver, att ni två fiskeintresserade fiskar tillsammans. Absolut inte! Men samtidigt håller du det inte hemligt för din man heller, och din fiskekompis och du pratar inte om att flytta ihop.

Det du beskriver är två vänner som är just vänner. Det är självklart inte fel! För du är vare sig fysiskt eller känslomässigt otrogen mot din man, eller hur?

Jag deklarerar inte heller för min man att nu far jag och grannen ut och fiskar, för det vet jag inte när jag drar igång min snurra på båten. Lika lite visste Helen när hon gick ut på sina promenader att hon skulle stöta på K-G. Det var aldrig heller bestämt på förhand.
Citera
2016-06-04, 23:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
F= Var det visste Simon och Fredrik om detta att ni träffades.
H= Ja det tror jag.
F= Vem hade berättat det.
H= Ja det var ju Kenneth som berättade det, han samlade ju alla barnen då när han
skulle berätta om skilsmässan så samlade han alla baren och berättade varför
han ville skilja sig.

F= Var du med på det samtalet då.
H= Nej.
F= Så du vet inte vad han sa till barnen.
H= Jo han sa att det var på grund jag hörde ju lite för dom satt där nere i köket och
pratade men han sa att det berodde på mig då vad jag hade gjort och sånt.
F= Hur var reaktionen då från barnen.
H= Jag vet inte om Fredrik var med förresten men Simon var väl där. Då vet jag att
Fredrik och Simon tog ju Kenneths parti då ju.
F= Och dom andra två töserna.
H= Ja dom fyra stycken ja nej dom var ju som vanligt mot mig ju.

En uppviglare av stora mått alltså som inte kan ta hand om sönerna men vill blanda in dom då dom ska vända sig mot mamman. Äckel!
Citera
2016-06-04, 23:18
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag deklarerar inte heller för min man att nu far jag och grannen ut och fiskar, för det vet jag inte när jag drar igång min snurra på båten. Lika lite visste Helen när hon gick ut på sina promenader att hon skulle stöta på K-G. Det var aldrig heller bestämt på förhand.

Nej, men din man vet att ni fiskar ibland och det är lugnt för honom. Självklart behöver du inte ringa till din man varenda gång snurran på båten drar igång. Du är inte intresserad av honom som man utan som människa. Du har inga planer på att vare sig känslomässigt eller fysiskt vara otrogen med honom.

När det ligger till på det viset så spelar ju könet ingen roll s.a.s. Det är när personen själv inte förstår att det finns gränser som det blir problem.
Citera
2016-06-04, 23:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Citat:
F= Var det visste Simon och Fredrik om detta att ni träffades.
H= Ja det tror jag.
F= Vem hade berättat det.
H= Ja det var ju Kenneth som berättade det, han samlade ju alla barnen då när han skulle berätta om skilsmässan så samlade han alla baren och berättade varför han ville skilja sig.
F= Var du med på det samtalet då.
H= Nej.
F= Så du vet inte vad han sa till barnen.
H= Jo han sa att det var på grund jag hörde ju lite för dom satt där nere i köket och pratade men han sa att det berodde på mig då vad jag hade gjort och sånt.
F= Hur var reaktionen då från barnen.
H= Jag vet inte om Fredrik var med förresten men Simon var väl där. Då vet jag att Fredrik och Simon tog ju Kenneths parti då ju.
F= Och dom andra två töserna.
H= Ja dom fyra stycken ja nej dom var ju som vanligt mot mig ju.

En uppviglare av stora mått alltså som inte kan ta hand om sönerna men vill blanda in dom då dom ska vända sig mot mamman. Äckel!
Kenneth tog på sig offerkoftan och fick brödernas sympatier troligen för att ingen av bröderna bodde hemma och inte visste hur det var i hemmet.
Döttrarna däremot visste hur det var i hemmet och dom tog inte parti för Kenneth.
Det säger en hel del...

K-G ringer sin dotter flera gånger och säger att han är förföljd av Simon och även Kenneth.
Tror helt och fullt på detta för dom tendenser Kenneth visar tyder på att han är en ynkrygg av stora mått som tar sina söner till hjälp för att terrorisera och ta någon form av hämnd på K-G.

Det är synd att det inte har grävts i detta mer för Kenneth borde definitivt undersökas närmare om vad hans del i detta är. Medhjälp... uppvigling...?!
Citera
2016-06-04, 23:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tja passar det inte galoscherna så får du väl säga åt polisen som vittnar i FU om psykfallet. Vad du har arbetat med har ingen betydelse för det polismännen vittnar om. Inte heller ger det fel signal eftersom psykfallet är dömd för våldsbrott.
Jo, faktum är att eftersom jag arbetat i en mycket mer utsatt position än poliser gör när de skall ha in någon i arresten så har det väldigt stor betydelse för hur jag bedömer det de säger...
Citera
2016-06-04, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ja det kan man ju undra... kanske någon tipsade KG om vem som
pangat fönstren tidigare?

Och varför dom inte hann fram till KG? Vem vet? Dom kanske tvekade.
Eller så tog dom ett stopp för att peta i sig benso eller heroin eller vad
som fanns för tillfälllet.
Vad vi vet är att de inte lyckades ta sig dit . trots att min gamla styvfarmor med rullator hade avverkat sträckan på den tiden ..
Citera
2016-06-04, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Oftast träffas vi bara när vi ankrar på det ställe vi vet att fisken finns. Och det är inte bestämt i förväg. Men det är väl trevligt med sällskap.

Har aldrig upplevt att någon haft några synpunkter på det. För det krävs den nog en liten "skruvad" hjärna.

Har man det kan man nog få för sig det mesta.

Berättar jag för min man om vad vi pratat om på sjön. Oftast inte, om det inte är något särskilt intressant.

Efterfrågar han det. Absolut inte.
Däremot berättar du tydligen om när ni träffats .. för annars är det inte ens en fråga om din man efterfrågar något eller inte..

Är man ärlig brukar man inte behöva detaljredovisa vad man gör .. väljer man däremot hemliga möte så väcker det givetvis frågor hos en partner.
Citera
2016-06-04, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, faktum är att eftersom jag arbetat i en mycket mer utsatt position än poliser gör när de skall ha in någon i arresten så har det väldigt stor betydelse för hur jag bedömer det de säger...

Nej, du måste ha missat den här FU helt eftersom du tror att dina erfarenheter har stor betydelse vad polis och arrestvakter vittnar om. Om jag säger det lite snyggt så är det inte din sak att avgöra hur dom uppfattade det här psykfallet. Milt uttryckt då att du inte vet eller kan avgöra detta. Så yrket är liksom inte anpassat efter dina mått mätt vem som ska arbeta där eller om det ska ingå i yrket att bli biten, slagen och hotad.
Citera
2016-06-04, 23:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kenneth tog på sig offerkoftan och fick brödernas sympatier troligen för att ingen av bröderna bodde hemma och inte visste hur det var i hemmet.
Döttrarna däremot visste hur det var i hemmet och dom tog inte parti för Kenneth.
Det säger en hel del...

K-G ringer sin dotter flera gånger och säger att han är förföljd av Simon och även Kenneth.
Tror helt och fullt på detta för dom tendenser Kenneth visar tyder på att han är en ynkrygg av stora mått som tar sina söner till hjälp för att terrorisera och ta någon form av hämnd på K-G.

Det är synd att det inte har grävts i detta mer för Kenneth borde definitivt undersökas närmare om vad hans del i detta är. Medhjälp... uppvigling...?!

Självklart vet flickorna vad mamman har fått höra och utstå. Dom hade tagit parti om det vore så att dom ansåg att mamman gjort några fel. Ja, i och med att han körde efter gubben med Simon som påhejdade det hela, så finns det tendens till att pappan varit med på flera hörn gällande trakassering av gubben och förföljelse. Vad gjorde pappan då dräggen sköts?
Citera
2016-06-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Däremot berättar du tydligen om när ni träffats .. för annars är det inte ens en fråga om din man efterfrågar något eller inte..

Är man ärlig brukar man inte behöva detaljredovisa vad man gör .. väljer man däremot hemliga möte så väcker det givetvis frågor hos en partner.

Inte ofta, möjligen om någon fått en gigant till fisk vilket inte händer så ofta.
Citera
2016-06-04, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte ofta, möjligen om någon fått en gigant till fisk vilket inte händer så ofta.
Du ger alltså inte ens din man möjligheten att "ifrågasätta" vad ni pratar om .. så då är det ju inte så konstigt att han inte frågar ..

Smusslar du också? Annars har din relation med andra mycket lite gemensamt med mammans relation med KG.

Själv umgås jag med vem jag vill -- men det beror också på att jag alltid är ärlig mot min man .. vi har också den (uppenbarligen) konstiga vanan att kommunicera med varandra -- och dela information om vad vi gjort och vilka vi mött ...

Vi kanske skall skylla det på att vi varit gifta länge -- eller som vi ser det -- det är grunden till att vara gifta länge, ärlighet och kommunikation (uppenbarligen utdöda företeelser för er yngre)
Citera
2016-06-04, 23:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, du måste ha missat den här FU helt eftersom du tror att dina erfarenheter har stor betydelse vad polis och arrestvakter vittnar om. Om jag säger det lite snyggt så är det inte din sak att avgöra hur dom uppfattade det här psykfallet. Milt uttryckt då att du inte vet eller kan avgöra detta. Så yrket är liksom inte anpassat efter dina mått mätt vem som ska arbeta där eller om det ska ingå i yrket att bli biten, slagen och hotad.
Om jag säger det "lite snyggt" så valde en poliskvinnan och hennes pojkvän fel yrke om de blir så skakis av det Fredrik uttalade ...

Jag kan inte avgöra hur rädda de blev - däremot kan jag självklart avgöra att om man är så känslig bör man nog arbeta med annat ..

Jag har - som sagt var - varit i den arbetsstyrka som skall hantera dessa "hemska" människor på daglig basis - år ut och år in, och givetvis får vi ta emot rätt rejält mycket mer hot än en polis som ingriper i ett ärende ...

Polisen hanterar dem vid enstaka tillfällen - vi inom kriminalvården hanterar dem i åratal.

"Han sa att han förstod att folk skjuter polisen, det har han också lust att göra" .. och hu, jag blev jätterädd efteråt .. - mitt tips, byt yrke - och inte till dagis då, för barn kastar också sand och beter sig illa ibland.

Edit:
Jag har en gång i mitt yrke känt rädsla .. och det var inte för att någon fånge uttalade ett generellt hot -- jag avbröt en intagens telefonsamtal när han inte ringde advokat utan någon kompis från kontoret .. Han "brukade" få göra det (helt i strid med reglerna) .. när han hotade mig så rabblade han mina barns namn (nej, jag har aldrig någonsin delgett en intagen mina barns namn) och var dessutom högt uppsatt i en kriminell organisation ..

Mitt svar på hans hot var att vända mig till kvinspen och rättsvårdsinspektörerna och få honom omedelbart flyttad från avdelningen ... vilket gav fler hot - givetvis ..

Övriga intagna och kollegor tycket jag utsatte min familj för onödigt stor fara .. "han kan verkställa sina hot fast han sitter inne" ..
För mig - ja, det gav en osmaklig känsla - men nej, jag skulle aldrig ge en intagen fri lejd för egna regler för att han "kunde vara farlig" ..

Och nej - han bad om ursäkt ca tre år senare - och det har aldrig hänt att någon intagen försökt söka upp mig eller mina barn .. Tvärtom - de intagna som av misstag (lufthål där jag bor) sett mina barn har alltid lugnat mig -- "du behöver inte oroa dig, var du bor och hur din familj ser ut stannar mellan oss) .. och en del av dem har varit människor som jag varit med om att flytta med våld där hotelserna haglat ..

Och jag har arbetat med livstidare och långsittare ...

Så du får väl ursäkta .. men den polisen bör byta yrke ..
Senast redigerad av micro113 2016-06-05 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in