2016-05-08, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ja.

Flyplansvingar.

Ibland syns de, ibland inte.
Är det rök i luften så syns dom förstås alltid.
Citera
2016-05-08, 16:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissly
Såg och hörde. Färre än 20.
Det finns fortfarande inget stöd för den saken i din källa. Vilken del av att din källa endast har granskat ett litet urval av personerna i området är det som du inte förstår?
Citera
2016-05-08, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det finns fortfarande inget stöd för den saken i din källa. Vilken del av att din källa endast har granskat ett litet urval av personerna i området är det som du inte förstår?
Jag hittar inte länken där det påpekades att färre än 20 personer såg OCH hörde planen, men jag ska leta vidare.
Citera
2016-05-08, 17:25
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du har inte lust att förtydliga det påståendet? Hur kraftig koncentration av rök skall det finnas i luften och hur nära skall flygplanet passera denna rökkoncentration för att ditt påstående om det alltid syns skall vara sant?

Räcker det t ex med att någon röker en cigarett utomhus i Finland för att alla flygplan i New York skall bilda synliga virvlar?
Citera
2016-05-08, 17:30
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag hittar inte länken där det påpekades att färre än 20 personer såg OCH hörde planen, men jag ska leta vidare.
Lycka till!
Det är med största sannolikhet någon som är lika dålig som dig på källkritik och läsförståelse som missförstått den källan du hänvisade till.

Sen när du misslyckats att hitta denna källa så får du gärna tala om vad den signifikanta betydelsen skulle vara utav att vissa enbart såg planen? Betyder det att dessa såg något som såg ut som plan men inte lät som plan? T ex hologram?
Citera
2016-05-08, 17:55
Medlem
Citat:

Jaha. Var det en skogsbrand på manhattan strax före, vulkanutbrott eller vad?
Citera
2016-05-08, 18:41
Medlem
Citat:
Du har ju redan fått en bild som visar vad man ser:
http://oi67.tinypic.com/ace7o7.jpg

Vart i dessa fyra bildrutor som visar kollisionen ser du det explosionsliknande som man enligt dig borde se i en sämre vinkel, på längre avstånd, med sämre upplösning, med sämre bildfrekvens?

alltså, man undrar vad det är för personer som sitter bakom skärmarna...

du visar en bildserie där man ser första "halvmetern - någon meter" av planet som krockar in i blocket och påstår det är bevis för vadå?
Vad menar du att man borde se under korta tid som spetsen knycklas ihop?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-05-08 kl. 18:45.
Citera
2016-05-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ja.
Var eller hur har du lärt dig att vingspetsar på flyg kan skära igenom stålbalkar?
Citera
2016-05-08, 19:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
alltså, man undrar vad det är för personer som sitter bakom skärmarna...

du visar en bildserie där man ser första "halvmetern - någon meter" av planet som krockar in i blocket och påstår det är bevis för vadå?
Vad menar du att man borde se under korta tid som spetsen knycklas ihop?
Enligt dig så borde man se en explosionsliknande effekt innan nosen knycklas ihop. Du har upprepade gånger hävdat att på grund av att du med dina 4-tums-glasögon och selektiva syn inte kunnat se det på filmer från WTC så kan man dra slutsatsen att planet inte tog skada förrän EFTER att det trängt igenom väggen.

Här får du några relevanta citat för att friska upp ditt selektiva minne:
Citat:
Flygplanet tog enorm skada vid kollisionen med byggnaden. Det är bara nonsens att påstå något annat.
Citat:
Inte enligt filmen, det var efter smöret (jag menar väggen) som om man tyder filmen korrekt där planet tog skada
Citat:
Jasså, vid sidan om din professur i matematik för efterblivna så har du måhända en doktorstitel i korrekt granskning av filmbevis?

Låt höra vilken metod du använt för att avgöra att planets nos inte tog skada innan eller under tiden som den penetrerade WTC1/2?
Citat:
Man hade sett att planet går sönder om det skulle gå sönder när det träffar väggen. Går något sönder så syns det
...
Citat:
Sluta byta ämne och svara på frågan... Hur gör man när man "tyder filmen korrekt" och på så vis kan se att planet inte tog skada innan eller under tiden som nosen penetrerade väggen?
Citat:
När något går sönder med stor energi så syns det, det blir en explosionsliknande effekt. Som något sprängs får så ser det ut
Citera
2016-05-08, 19:39
Medlem
Citat:
Enligt dig så borde man se en explosionsliknande effekt innan nosen knycklas ihop.
var skrev jag det? hur lyckas du tro att jag hävdar att explosionen inträffar innan planet träffar väggen?
Citera
2016-05-08, 19:42
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
var skrev jag det? hur lyckas du tro att jag hävdar att explosionen inträffar innan planet träffar väggen?
Du har argumenterat för den saken sedan igår... Prova att läsa inlägget som du svarade på om du inte kommer ihåg, jag förutspådde nämligen din selektiva amnesi och lade in relevanta citat där
Citera
2016-05-08, 19:52
Medlem
Citat:
Var eller hur har du lärt dig att vingspetsar på flyg kan skära igenom stålbalkar?

I princip allt kan skära sönder i princip allt (om det har tillräckligt hög fart/energi). Inkl vingspetsar igenom stål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in