2016-08-08, 23:36
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar precis det jag skrev - CIA, FBI och även de bakom Comission Report påstår sig ha utrett teorierna som redovisas på de 28 (29) sidorna och att de har kommit fram till att bevis saknas för dessa teorier. Om du tror att de ljuger så kan du ju börja nysta i det som står på de tidigare censurerade sidorna - jag är övertygad om att du kommer få hjälp av konspirationsteoretiker världen över - det som återstår att se är om ni kan komma längre eller motbevisa FBI och CIA.

Om du med "de bakom Commission Report" avser samtliga bakom Commission Report finns det helt uppenbart en och annan invändning att göra.

Now that we know that intelligence given the 9/11 Commission wasn't just lies from our own government but based on testimony coerced through torture from informants forced to back up a cover story now proven false, a pattern emerges.

(FB) 9/11 Commission report en lögn! De ansvariga slingrar sig som aldrig förr!
Citera
2016-08-08, 23:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Om du med "de bakom Commission Report" avser samtliga bakom Commission Report finns det helt uppenbart en och annan invändning att göra.

Now that we know that intelligence given the 9/11 Commission wasn't just lies from our own government but based on testimony coerced through torture from informants forced to back up a cover story now proven false, a pattern emerges.

(FB) 9/11 Commission report en lögn! De ansvariga slingrar sig som aldrig förr!

Att man kan nyttja cherrypicking för att hitta citat som ifrågasätter utredningen ändrar ju knappast vad som står i rapporten - eller hur? Dessutom har t.ex. Kean (en av dem du tar upp i din tråd) gått ut med mer information efteråt:
Kean and Hamilton said the 28 pages were based almost entirely on raw, unvetted material that came to the FBI. They said the material was then written up in FBI files as possible leads for further investigation.
They said the commission and its staff spent 18 months investigating "all the leads contained in the 28 pages, and many more."

The commission's 567-page report, released in July 2004, stated that it found "no evidence that the Saudi government as an institution or senior Saudi officials individually funded" al-Qaida. "This conclusion does not exclude the likelihood that charities with significant Saudi government sponsorship diverted funds to al-Qaida."

EDIT: Håller dock fullständigt med om att man inte kan använda information man fått fram under tortyr för att bevisa någonting..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-08 kl. 23:57.
Citera
2016-08-09, 00:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Att man kan nyttja cherrypicking för att hitta citat som ifrågasätter utredningen ändrar ju knappast vad som står i rapporten - eller hur? Dessutom har t.ex. Kean (en av dem du tar upp i din tråd) gått ut med mer information efteråt:
Kean and Hamilton said the 28 pages were based almost entirely on raw, unvetted material that came to the FBI. They said the material was then written up in FBI files as possible leads for further investigation.
They said the commission and its staff spent 18 months investigating "all the leads contained in the 28 pages, and many more."

The commission's 567-page report, released in July 2004, stated that it found "no evidence that the Saudi government as an institution or senior Saudi officials individually funded" al-Qaida. "This conclusion does not exclude the likelihood that charities with significant Saudi government sponsorship diverted funds to al-Qaida."

Cherrypicking ja.

The commission report stated that it found "no evidence that the Saudi government as an institution or senior Saudi officials individually funded" al-Qaida. "This conclusion does not exclude the likelihood that charities with significant Saudi government sponsorship diverted funds to al-Qaida."
Some critics of the commission's work don't think the commission ran down every Saudi lead and say various agencies obstructed its work. Kean and Hamilton complained that various government agencies withheld relevant information.
Utredningen var hårt styrd.

Och det hör alltså till saken att utredarna själva klagar över att de undanhölls information, tilldelades lögner samt fick information framtvingad under tortyr, och det ändrar naturligtvis inte vad som står i rapporten men det borde ändra din värdering av den information som framgår i rapporten.
Citera
2016-08-09, 00:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Cherrypicking ja.

The commission report stated that it found "no evidence that the Saudi government as an institution or senior Saudi officials individually funded" al-Qaida. "This conclusion does not exclude the likelihood that charities with significant Saudi government sponsorship diverted funds to al-Qaida."
Some critics of the commission's work don't think the commission ran down every Saudi lead and say various agencies obstructed its work. Kean and Hamilton complained that various government agencies withheld relevant information.
Utredningen var hårt styrd.

Och det hör alltså till saken att utredarna själva klagar över att de undanhölls information, tilldelades lögner samt fick information framtvingad under tortyr, och det ändrar naturligtvis inte vad som står i rapporten men det borde ändra din värdering av den information som framgår i rapporten.
Javisst, men det ändrar inget av det jag skrivit eller hur? De utredde, precis som jag skrev, saken (i 18 månader) CIA och FBI påstår sig också ha utrett teorierna - alla påstår att det inte finns några bevis för att teorierna har substans.
Nu har du tillgång till de 28 sidorna precis som alla andra - tror du själv att informationen där kommer kunna leda till något substantiellt så är det ju bara att börja rota - själv tror jag mer på att det endast rör sig om indicier utan substans, precis som har redovisats.

PS: Hur är det cherrypicking när jag de facto tog med citatet du fetade i mitt inlägg? Hade jag velat mörka hade jag givetvis klippt av stycket innan: "This conclusion does not exclude the likelihood that charities with significant Saudi government sponsorship diverted funds to al-Qaida."...
Jag säger inte att det är omöjligt att något på de 28 sidorna är sant - jag säger att bevis saknas så KlokOchSnygg har knappast material till sin hett eftertraktade rättegång på de sidorna..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-09 kl. 00:08.
Citera
2016-08-09, 00:06
Avstängd
Citat:
Jag menar precis det jag skrev - CIA, FBI och även de bakom Comission Report påstår sig ha utrett teorierna som redovisas på de 28 (29) sidorna och att de har kommit fram till att bevis saknas för dessa teorier.
Fast det var ju inte det du skrev. Du skrev:
Citat:
Det är inte visat alls, det är inte heller visat att de var med - de 28 sidorna handlar om indicier och kopplingar som inte kunde och inte heller i efterhand har kunnat knyta Saudiarabiska höjdare till medveten finansiering av 9-11.[min understrykning]
Här påstår du vad jag kan se att det verkligen är så, inte att FBI-CIA-Kommissionen säger att det är så.

Vilket är det?

Citat:
Om du tror att de ljuger så kan du ju börja nysta i det som står på de tidigare censurerade sidorna - jag är övertygad om att du kommer få hjälp av konspirationsteoretiker världen över - det som återstår att se är om ni kan komma längre eller motbevisa FBI och CIA.
Motbevisa? Hur menar du att privatpersoner utan access ska kunna motbevisa FBI och CIA om allt deras utredningsmaterial är hemligstämplat? Hacka? Inbrott?

Förslag?
Citera
2016-08-09, 00:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fast det var ju inte det du skrev. Du skrev:
Här påstår du vad jag kan se att det verkligen är så, inte att FBI-CIA-Kommissionen säger att det är så.

Vilket är det?
Jag förstår inte vad du menar - antyder du att de faktiskt har lyckats knyta Saudiarabiska höjdare som ansvariga för 911 men mörkat det? Eller vad menar du?

Citat:
Motbevisa? Hur menar du att privatpersoner utan access ska kunna motbevisa FBI och CIA om allt deras utredningsmaterial är hemligstämplat? Hacka? Inbrott?

Förslag?
Jag tänkte att de kan börja nysta i det som står på de 28 sidorna så klart - om de lyckas visa att det faktiskt finns en koppling som visar att SA låg bakom 9-11 så har de ju motbevisat FBI på den punkten..
Citera
2016-08-09, 11:24
Avstängd
Citat:
Jag förstår inte vad du menar - antyder du att de faktiskt har lyckats knyta Saudiarabiska höjdare som ansvariga för 911 men mörkat det? Eller vad menar du?
Nej. Du skrev att de inte hade lyckats med det. Hur vet du det?

Citat:
Jag tänkte att de kan börja nysta i det som står på de 28 sidorna så klart - om de lyckas visa att det faktiskt finns en koppling som visar att SA låg bakom 9-11 så har de ju motbevisat FBI på den punkten..
Frågan är fortfarande vad som finns i FBI-CIA-Kommissionens hemliga utredningsmaterial. Omöjligt att "nysta i" för en privatperson utan access.

Eller?
Citera
2016-08-09, 11:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har flera gånger i tråden förklarat det - FBI, CIA och kommissionen har alla gått ut och sagt att de har undersökt det som står på de 28 sidorna utan att ha funnit några bevis för att det stämmer. Om de alla (eller någon av dem) ljuger sig blå och i själva verket inte alls har undersökt saken, eller om de döljer att de funnit att något stämmer så är det ju lite underligt att man nu släppt sidorna till allmänheten. Men som jag också skrivit tidigare - läs sidorna och titta om du kan hitta något som kan nystas vidare i om du misstror dem.

Citat:
Frågan är fortfarande vad som finns i FBI-CIA-Kommissionens hemliga utredningsmaterial. Omöjligt att "nysta i" för en privatperson utan access.

Eller?
Vet ej, du får väl höra efter.

Det som slår mig som lite underligt är att så många konspirationstroende framför argument om att kommissionens arbete var undermåligt / förutsättningslöst / byggde på falska grunder osv osv (allt var visst fel) - men nu när dessa 28 sidor äntligen offentliggjorts så är det tydligen glödhett och bevis för att saudiarabien låg bakom det hela (fast kommissionen uttryckligen hävdar att det handlar om obevisade teorier)... Varför är just dessa 28 sidor rätt när resten tydligen är åt helvete liksom??
Citera
2016-08-09, 12:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Här är den tidigare hemligstämplade rapporten/summeringen från FBI/CIA:

https://www.dni.gov/files/documents/Newsroom/Executive_Summary_of_Joint_FBI-CIA_Report_on_Extent_of_Saudi_Government_Support_f or_Terrorism.pdf
Citera
2016-08-09, 13:11
Avstängd
Citat:
Jag har flera gånger i tråden förklarat det - FBI, CIA och kommissionen har alla gått ut och sagt att de har undersökt det som står på de 28 sidorna utan att ha funnit några bevis för att det stämmer. Om de alla (eller någon av dem) ljuger sig blå och i själva verket inte alls har undersökt saken, eller om de döljer att de funnit att något stämmer så är det ju lite underligt att man nu släppt sidorna till allmänheten. Men som jag också skrivit tidigare - läs sidorna och titta om du kan hitta något som kan nystas vidare i om du misstror dem.
Det är möjligt att du tidigare varit noga med att skriva att FBI-CIA-Kommissionen säger att de har följt upp de ledtrådar som redovisas i de 28 sidorna, men i den här kommentaren skriver du att de faktiskt har gjort det:
Citat:
Det är inte visat alls, det är inte heller visat att de var med - de 28 sidorna handlar om indicier och kopplingar som inte kunde och inte heller i efterhand har kunnat knyta Saudiarabiska höjdare till medveten finansiering av 9-11.
Det är möjligt att du slarvade lite med sanningen här, men det är också fullt möjligt att du drog en liten fuling som du hoppades skulle gå obemärkt förbi och det med syftet att lite subtilt propagera för att den officiella historieskrivningen är korrekt.

Så, SnakePlisssken, slarv eller beräkning, vilket är det?

Citat:
Vet ej, du får väl höra efter.
Du propagerar alltså för åtgärder vars innehåll du inte vet något om?

Varför gör du det?

Citat:
Det som slår mig som lite underligt är att så många konspirationstroende
Vilka "konspirationstroende" avser du här? De som med minst sagt bristande underlag tror på den officiella konspirationsteorin eller de som ser en mycket stor mängd problem med samma teori? Eller vänta nu, att ifrågasätta officiella proklamationer är ju inte synonymt med att vara en s.k. konspirationsteoretiker, det är mer i linje med hur en genuin demokrati fungerar.

Så, jag är lite osäker här, på hur du tänker den här gången?

Citat:
framför argument om att kommissionens arbete var undermåligt /
Fast det är ju i så fall även ett antal av dess medlemmar som själva menar att den var undermålig. Dessutom så kan en undersökning vara undermålig utan att det för den skull ligger en konspiration bakom.

Eller hur menar du, SnakePlisssken?

Citat:
förutsättningslöst /
Ja, det är självklart att ett genuint utredningsarbete ska bedrivas förutsättningslöst, eller? Eller drog du en liten fuling igen?

Citat:
byggde på falska grunder osv osv (allt var visst fel) -
Ja, allt tenderar att bli fel om kommissionen tillsätts- och kontrolleras av den administration vars agerande ska utredas. Det är bl.a. därför som man inom den anglosaxiska juridiska traditionen i en rättegång delar upp proceduren i en anklagande part och en försvarande part. Inte en försvarande part och en försvarande part.

Eller?

Citat:
... men nu när dessa 28 sidor äntligen offentliggjorts så är det tydligen glödhett och bevis för att saudiarabien låg bakom det hela (fast kommissionen uttryckligen hävdar att det handlar om obevisade teorier)... Varför är just dessa 28 sidor rätt när resten tydligen är åt helvete liksom??
Det är det stora antalet indicier på en saudisk inblandning på officiell nivå vars omfattning man vill utreda i grunden, alternativt se till att det hemligstämplade relevanta utredningsmaterialet kommer till allmänhetens kännedom.

Det här vill inte du?
Citera
2016-08-09, 13:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är möjligt att du tidigare varit noga med att skriva att FBI-CIA-Kommissionen säger att de har följt upp de ledtrådar som redovisas i de 28 sidorna, men i den här kommentaren skriver du att de faktiskt har gjort det:
Det är möjligt att du slarvade lite med sanningen här, men det är också fullt möjligt att du drog en liten fuling som du hoppades skulle gå obemärkt förbi och det med syftet att lite subtilt propagera för att den officiella historieskrivningen är korrekt.

Så, SnakePlisssken, slarv eller beräkning, vilket är det?
Ingetdera - jag ser inte vad du pratar om ens. Vad är det som inte är sant - menar du att de har bevisat att saudiarabiska höjdare var inblandade och ljuger?

Citat:
Du propagerar alltså för åtgärder vars innehåll du inte vet något om?
Varför gör du det?
Du börjar bli fånig - jag har redan besvarat dig på denna fråga igår - det är fritt fram att läsa de 28 sidorna och undersöka om det är något du anser inte stämmer i de officiella uttalandena. Du har fått länken i meddelandet ovan på FBI/CIAs uttalande så det är bara att börja "forska" om det är något du anser inte stämmer..

Citat:
Vilka "konspirationstroende" avser du här? De som med minst sagt bristande underlag tror på den officiella konspirationsteorin eller de som ser en mycket stor mängd problem med samma teori? Eller vänta nu, att ifrågasätta officiella proklamationer är ju inte synonymt med att vara en s.k. konspirationsteoretiker, det är mer i linje med hur en genuin demokrati fungerar.
Så, jag är lite osäker här, på hur du tänker den här gången?
Fast det är ju i så fall även ett antal av dess medlemmar som själva menar att den var undermålig. Dessutom så kan en undersökning vara undermålig utan att det för den skull ligger en konspiration bakom.
Eller hur menar du, SnakePlisssken?
Ja, det är självklart att ett genuint utredningsarbete ska bedrivas förutsättningslöst, eller? Eller drog du en liten fuling igen?
Ja, allt tenderar att bli fel om kommissionen tillsätts- och kontrolleras av den administration vars agerande ska utredas. Det är bl.a. därför som man inom den anglosaxiska juridiska traditionen i en rättegång delar upp proceduren i en anklagande part och en försvarande part. Inte en försvarande part och en försvarande part.
Eller?
Svammel - svara på det jag skrev istället för att försöka avleda uppmärksamheten - vad är det som gör att många här tar dessa 28 sidor så allvarligt medan de samtidigt kan förkasta hela rapporten som undermålig?
Har du ens någon egen åsikt om innehållet i de 28 sidorna eller är du enbart ute efter att hitta något ord du kan feltolka och ifrågasätta?

Citat:
Det är det stora antalet indicier på en saudisk inblandning på officiell nivå vars omfattning man vill utreda i grunden, alternativt se till att det hemligstämplade relevanta utredningsmaterialet kommer till allmänhetens kännedom.
Det här vill inte du?
Detta är ju också rätt talande för truthers - nu när dessa 28 sidor äntligen släppt så är det helt plötsligt något annat som ska efterfrågas. Om FBI's undersökningar släpptes så skulle ni väl antagligen ignorera dem också och börja efterfråga något annat...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-09 kl. 13:23.
Citera
2016-08-09, 20:39
Medlem
Det här måste vara ett bombnedslag angående 9/11 och efterforskningar vilka som ligger bakom dåden.

Kredd till de som läser Clintons hackade mejlserver och gör efterforskningar. Det finns tydligen en guldgruva i att få kopplingar verifierade även om personen inte avslöjar något i text

LEAKED! We Now Know Where Hillary’s Huma Was On 9/11

Citat:
This means during the 9/11 attacks, Huma worked for a so-called “charity” which directly funded Osama bin Laden. Shocking!

And yet Huma was granted top security clearance to work at the State Department? She continues to be a visible part of Hillary Clinton’s presidential campaign to this day.

There have also been suggestions that Huma Abedin has deep connections to the Muslim Brotherhood, which is now a surrogate of Al Qaeda. These facts raise massive red flags about Hilary’s top adviser.

Mer om vem Huma Abedin är:
https://en.wikipedia.org/wiki/Huma_Abedin
http://clintonfoundationinvestigation.com/2016/07/10/huma-abedin-2/
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-08-09 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in