2016-05-05, 13:07
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
När man från IFKs sida inte kan garantera säkerheten så slutar det så här. Knallskott mot Sana och planstormning. Vad skulle nästa grej kunna vara?

Att Sana och MRO inte straffas är en gåta.

Jo, men rent principiellt tycker jag inte att något lag ska "tjäna" på en sån här incident. Dra hellre av poäng från blåvitt än att ge motståndarlaget gratispoäng.
Citera
2016-05-05, 13:07
Medlem
junkbords avatar
Första gången sen mannaminne som Sana lyckas fixa poäng?
Citera
2016-05-05, 13:09
Medlem
nygards avatar
Prio-Nisse går loss på twitter

https://twitter.com/WibergNils
Citera
2016-05-05, 13:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

...tycker det är bra.
Citera
2016-05-05, 13:15
Medlem
Citat:

Problemet är att först går IFK ut och beklagar det som hänt och hanterade det väldigt snyggt. Jag var imponerad av både deras inlägg till fotbollssverige samt Sebastians inlägg.

Gott så. Men nu när det förväntade utfallet kommer, dessutom ett utfall som redan drabbat allt ifrån Aik till just Mff de senaste 5 åren, så beter man sig som barnrumpor igen. VDn gnäller, fansen gnäller. Det visar ju på att hela den där krishanteringen var just skitsnack och de mer var ett sätt att komma undan bestraffning. Precis som Frölundas fina snack om "värdergrunder" som onekligen inte betyder något när en spelare beter sig som en idiot och förmodligen förvärrade för IFK.

Det finns inget att debattera om beslutet. Så är reglerna och så har andra lag blivit bestraffade i modern tid. Vad som kan diskuteras är huruvida man ska skriva om reglerna. T ex poängavdrag istället eller liknande. Men det ändrar inte de faktum att beslutet är helt rätt. Snacket om infiltratörer är fjantigt då det aldrig hänt hitills och om inte föremålet kan spåras så blir det heller inte en liknande dom.

Att sånt här händer är inte förvånande. Problemet är faktiskt att det finns en viss acceptans hos fansen. De säger att de hatar rötäggen men de gör de inte fullt ut. Jag hör ofta folk som är fans av ett lag tala lite beundrande om firmorna. "De är tuffa grabbar". I nästa veva kan de fördöma slagsmål kring arenor men det finns en ambivalens i åsikterna och därav legitimeras sånt här. Projicera inte över detta på fotbollssverige det är era fans.
Citera
2016-05-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det är väl inte disciplinnämndens jobb att straffa åskådare?

Han lär säkerligen få böter.

Saken är den att det ska tystas ner för att han är en Fusklunda spelare. Hur tror Dr Phil hade uttryckt sig här om det hade varit någon annan som stormat planen?
MRO är en stor del till att matchen avbröts. Sedan vem som dömer han skiter jag i. Men helt klart ska han ha ett likvärdigt straff som vilken annan "huligan" som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Jo, men rent principiellt tycker jag inte att något lag ska "tjäna" på en sån här incident. Dra hellre av poäng från blåvitt än att ge motståndarlaget gratispoäng.

Denna sak är en svår fråga. Men avdrag kan vara en sak. Men det är IFK som svarar för säkerheten på sina matcher. Och i denna match hände 2 saker som inte ska hända.
Så jag tycker IFK ska godta straffet och sedan straff dom 2 idioter som förstörde för IFK.
Hade gärna sett dom få miljonböter och inte få besöka en idrottsarena på 10år i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Första gången sen mannaminne som Sana lyckas fixa poäng?

Den sopan har väl inte gjort mycket väsen av sig på många år. Undrar hur nöjd Danne är med denna värvning?
Citera
2016-05-05, 13:19
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Saken är den att det ska tystas ner för att han är en Fusklunda spelare. Hur tror Dr Phil hade uttryckt sig här om det hade varit någon annan som stormat planen?
MRO är en stor del till att matchen avbröts. Sedan vem som dömer han skiter jag i. Men helt klart ska han ha ett likvärdigt straff som vilken annan "huligan" som helst.
Klart att han kommer få ett straff i form av böter. Sedan tycker jag att hans arbetsgivare borde straffa honom betydligt hårdare.
Citera
2016-05-05, 13:26
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Vad som kan diskuteras är huruvida man ska skriva om reglerna. T ex poängavdrag istället eller liknande. Men det ändrar inte de faktum att beslutet är helt rätt. Snacket om infiltratörer är fjantigt då det aldrig hänt hitills och om inte föremålet kan spåras så blir det heller inte en liknande dom.
Nu vore väl ett ypperligt tillfälle för de 5 klubbar i Sverige som sannolikt kommer att drabba av det här igen att gå ut och trycka på att reglerna bör ändras. Nästa gång är det Malmö själv som drabbas. Eller Dif eller AIK eller Bajen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Att sånt här händer är inte förvånande. Problemet är faktiskt att det finns en viss acceptans hos fansen. De säger att de hatar rötäggen men de gör de inte fullt ut. Jag hör ofta folk som är fans av ett lag tala lite beundrande om firmorna. "De är tuffa grabbar". I nästa veva kan de fördöma slagsmål kring arenor men det finns en ambivalens i åsikterna och därav legitimeras sånt här. Projicera inte över detta på fotbollssverige det är era fans.
Jag håller helt med.
Citera
2016-05-05, 13:36
Medlem
Kan en anledning att Sana och frölundaiten inte nämns är att det tar bort möjligheten för IFK att ställa regresskrav på dem?
Citera
2016-05-05, 13:36
Medlem
Shuyins avatar
Illa skött av förbundet. I en ideal värld hade matchen spelats klart, Sana fått rött kort plus böter för tilltaget.
Citera
2016-05-05, 13:37
Medlem
snillet_1s avatar
Gillar inte dessa skrivbordsbeslut men reglerna är sådana i dagsläget och liknande har inträffat förut. Bara att käka upp. När spelar Malmö hemma mot Blåvitt? "Lysande, Sickan"...

Dock helt sinnessjukt att Sana kommer undan ostraffad.
Citera
2016-05-05, 13:39
Medlem
Citat:

Nisse borde bli ordförande i IFK. Han står för nytänk och inte den där rötna kamrat andan. Sedan tycker jag att han glömmer bort,och inte bara han detta med norsken. Jag kan inte förstå hur man kan göra det till en bagatell.
När matchen är avbruten för problem från läktaren,då springer denna torsk in på plan. Och säkerheten äventyras.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Klart att han kommer få ett straff i form av böter. Sedan tycker jag att hans arbetsgivare borde straffa honom betydligt hårdare.

Du kommer se han sitta på avenyn med sina lagkamrater från Fusklunda och dricka kaffe med IFK spelare.
Är det stake i IFK spelarna så åker dom hem till norsken och ger han kompanistryk. Ger han så mycket bank att han aldrig mer kan spela hockey.
Om inte annat så kan man hoppas supporterna gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in