2016-05-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Norrköping-HIF.
Kollat 30 min.
Bockar & bugar för att få beskåda en totaloffensiv.
Har inte sett något lag på denna nivå i allsvenskan.
Imponerande. Norrköping vinner guld i år om de inte blir sönderköpta.

Senast var väl MFF något år då man spelmässigt spelade ut alla lag i Allsvenskan. Kan det ha varit 2014?

Jag tror tyvärr att Kujovic, Nyman och Traustasson försvinner i sommar och då är det tillbaka till ruta ett igen. Dessutom försvinner Janne som kanske stått för den största stabiliteten i laget.

Ser ingen svensk tränare som kan ta efter Janne och göra det lika bra just nu.
Citera
2016-05-02, 21:11
Medlem
Skön ketchupeffekt... och riktigt kul att PAKA får sätta en. Det kommer bli många fler i den Blåvita tröjan, nu får vi hoppas detta håller i sig.
Citera
2016-05-02, 21:14
Avslutad
Nu börjar Östersunds förfall. Vi har fått ett kvitto på att Jönköping är den tyngre av nykomlingarna.
Citera
2016-05-02, 21:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Senast var väl MFF något år då man spelmässigt spelade ut alla lag i Allsvenskan. Kan det ha varit 2014?

Jag tror tyvärr att Kujovic, Nyman och Traustasson försvinner i sommar och då är det tillbaka till ruta ett igen. Dessutom försvinner Janne som kanske stått för den största stabiliteten i laget.

Ser ingen svensk tränare som kan ta efter Janne och göra det lika bra just nu.

Jag har också svårt att se någon ta över rodret från Janne.. Ledsen peking, men utan honom så kommer ni dala, sakta men säkert. Men fan att ni lyckas så bra som ni gör, känns fan som tidigt 90-tal igen!

Mvh:
Stockholms Bästa Lag!
Citera
2016-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mvh:
Stockholms Bästa Lag!
Hade saknat era signaturer lite.
Citera
2016-05-02, 21:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Usch vilken usel match.. Att vi är numret större gör ingenting bättre när resultatet inte går vägen.. Brustad & Markkanen håller knappt allsvensk nivå (och jag menar allvar) och vi faller på vår egna oförmåga vilket är riktigt jävla frustrerande.. Alm kan lika gärna fundera på vad hans nästa arbete blir. Idag dog det lilla uns hopp man fortfarande hade kvar av ren envishet och det kommer inte komma tillbaka denna säsong.

Ridå!
Citera
2016-05-02, 21:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hade saknat era signaturer lite.

Vi vinner, till skillnad mot er, mot brögängen iallafall.. Men nu är det fiskrens och där blir'e lite jobbigt med vår dvärgelva..
Citera
2016-05-02, 21:30
Medlem
nomadics avatar
Så jävla trött på vårt förbannade hawaiispel. Känns som jag borde skriva ett generellt inlägg om vårt försvarsspel som jag kan klistra in efter varje omgång då det ändå ser likadant ut i match efter match.

Som jag skrev häromdagen så måste ÖSK utan konkurrens vara landets roligaste lag att se på som neutral supporter då allt händer under våra matcher. Vi har nu exempelvis släppt in mindre än två mål i endast 2 av 7 matcher hittills trots att vi har samma poäng som laget som ligger tvåa i serien.

Idag kombinerar vi sållet bakåt med att dessutom vara usla offensivt förutom, som vanligt, Astrit som är huvudaktör bakom ALLT vi har framåt.

AIK, ni inser inte hur bra ni har det med Alms gnetarfotboll. Hellre 1-0, 0-0, 0-1 alla dagar i veckan än 3-2, 3-3, 2-3.
Citera
2016-05-02, 21:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Alm kan lika gärna fundera på vad hans nästa arbete blir.
Ap ap! Få inte för er att sparka Alm innan Peking har klart med en ersättare till Party-Janne, tack!
Citera
2016-05-02, 21:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Så jävla trött på vårt förbannade hawaiispel. Känns som jag borde skriva ett generellt inlägg om vårt försvarsspel som jag kan klistra in efter varje omgång då det ändå ser likadant ut i match efter match.

Som jag skrev häromdagen så måste ÖSK utan konkurrens vara landets roligaste lag att se på som neutral supporter då allt händer under våra matcher. Vi har nu exempelvis släppt in mindre än två mål i endast 2 av 7 matcher hittills trots att vi har samma poäng som laget som ligger tvåa i serien.

Idag kombinerar vi sållet bakåt med att dessutom vara usla offensivt förutom, som vanligt, Astrit som är huvudaktör bakom ALLT vi har framåt.

AIK, ni inser inte hur bra ni har det med Alms gnetarfotboll. Hellre 1-0, 0-0, 0-1 alla dagar i veckan än 3-2, 3-3, 2-3.

Fast om ni på något magiskt sätt kan skärpa er defensiv så är ni galet giftiga och utan tvekan ett topp 5 lag i år.
Citera
2016-05-02, 21:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ap ap! Få inte för er att sparka Alm innan Peking har klart med en ersättare till Party-Janne, tack!

Jag tvivlar på att Pekings styrelse vill att Norrköping ska spela den sortens dödgrävarfotboll som Alm förespråkar.
Citera
2016-05-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi vinner, till skillnad mot er, mot brögängen iallafall.. Men nu är det fiskrens och där blir'e lite jobbigt med vår dvärgelva..
Ja och det är därför ni lär sluta före oss i tabellen. Mot topplagen spelar vi rätt jämnt, våra derbyn är givetvis våra men sedan har vi i gammal klassisk Bajenanda förjävla svårt mot skitlagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in