Citat:
Ursprungligen postat av
Tremadog
Problemet är att först går IFK ut och beklagar det som hänt och hanterade det väldigt snyggt. Jag var imponerad av både deras inlägg till fotbollssverige samt Sebastians inlägg.
Gott så. Men nu när det förväntade utfallet kommer, dessutom ett utfall som redan drabbat allt ifrån Aik till just Mff de senaste 5 åren, så beter man sig som barnrumpor igen. VDn gnäller, fansen gnäller. Det visar ju på att hela den där krishanteringen var just skitsnack och de mer var ett sätt att komma undan bestraffning. Precis som Frölundas fina snack om "värdergrunder" som onekligen inte betyder något när en spelare beter sig som en idiot och förmodligen förvärrade för IFK.
Det finns inget att debattera om beslutet. Så är reglerna och så har andra lag blivit bestraffade i modern tid. Vad som kan diskuteras är huruvida man ska skriva om reglerna. T ex poängavdrag istället eller liknande. Men det ändrar inte de faktum att beslutet är helt rätt. Snacket om infiltratörer är fjantigt då det aldrig hänt hitills och om inte föremålet kan spåras så blir det heller inte en liknande dom.
Att sånt här händer är inte förvånande. Problemet är faktiskt att det finns en viss acceptans hos fansen. De säger att de hatar rötäggen men de gör de inte fullt ut. Jag hör ofta folk som är fans av ett lag tala lite beundrande om firmorna. "De är tuffa grabbar". I nästa veva kan de fördöma slagsmål kring arenor men det finns en ambivalens i åsikterna och därav legitimeras sånt här. Projicera inte över detta på fotbollssverige det är era fans.
Det du skriver är så rätt. Ja MROs agerande ligger också med i detta beslut. Men dessa ärthjärnor som håller på Fusklunda vill inte se problemet i det hela. Och sedan påstår man sig vara IFKare. Det är så dumt att man inte tror att det finns så dumma människor.
Jag är säker på att om detta hade varit en infiltratör så hade fansen veta detta och bankat skiten ur han. Och nu vet dom vem han är och gör inget. Snacka om dubbelmoral.
IFK borde fördöma "bomb" kastaren ordentligt och lika så MRO. Men nu tystar man ner det hela för att han är en hockeyspelare i det lag som vann guld och där dom andra flickorna hetsat han. Då ska det vara förmildrande.
Är det lika om denna "bomb" kastare också blivit hetsad av sina vänner samt kunna hämta ut en summa pengar?
Det tror jag absolut inte.
Är det någon som tror att terror Tommy skulle få samma straff som MRO?
IFK sköter detta så jävla amatör mässigt att man borde få alla sina inspelade poäng tagna.