Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Hysén missar de två återstående matcherna inför EM pga lårproblem. Tror inte det blir så stora problem mot Hammarby men kan bli mot Helsingborg.
Att vi tappar Tobbe är ju den största jobspost vi kan få. Engvall är ju helt under isen (och bara för att jag skriver så gör han väl sex baljor på två matcher) och Boman må vara mycket men ingen skyttekung. Jag hade tyckt det var intressant att se Sköld från start ihop med Boman och slänga in Engvall istället för Boman i andra. Lär inte ske dock.
I övrigt är Haitam tillbaka och Rieks lär få ett inhopp. Viktigt att Rieks kommer igång så han kan spela 90/nära 90 mot HIF då MSD troligen är i USA med Bolivia.
Viktigt även att Alvbåge inte drar på sig ett onödigt kort, jag må ha mina tveksamheter kring nämnde man men att slänga in en 17åring i buren borta mot HIF känns inte jättetryggt.
Förövrigt passade GP på att över 5-6 sidor skriva om hur mycket poliser etc det "krävs" vid en högriskmatch såhär lagom till ännu en sådan
http://www.gp.se/sport/fotboll/huliganspan-s%C3%A5-jobbar-polisen-p%C3%A5-h%C3%B6griskmatcher-1.1478527
Lär ju skrämma iväg en del åskådare... Även om t.o.m. polisen själv i slutet säger att det inte är någon fara att ta med familjen... Perfekt tajming av skitblaskan som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Snarast rätt så likvärdiga vill jag påstå. Jag har till och med sett högre högstanivå i flera av de andra lagen än vad jag sett i Hammarby.
Däremot är Gefle och Falkenberg hopplösa och jag tror att Östersund och Jönköping riskerar att hamna i en djup svacka under säsongen. Så det finns räddningsplankor för Hammarby.
Gefle får gärna åka ur liksom Östersund, jag ser hemskt gärna att såväl Falkenberg som J.Södra stannar kvar. De sistnämnda har fotbollsplaner, är nära geografiskt och det gillas ju. Bajen lär inte åka ur, de kommer ta de poäng som krävs.