2016-05-23, 02:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexjonsson
Tvekar på att Bajens förluster kommer att hålla i sig. Visst, Bajen är dåliga och har de har inte haft en lyckosam period sen i våras men att det finns sämre lag i allsvenskan är det ingen tvekan om. Brajen lär inte åka ut när Kalmar FF, HIF eller t.om. Häcken är så mycket sämre.

Vidare så kommer Hammarby inte saxa Nanne förrän om ett par år. Bajen kraftsamlar just nu. Deras ekonomi blir bättre och om ett par år kan de på riktigt bygga en guldtrupp. Då ett tränarbyte vara aktuellt. Om allt går vägen för Bajen kommer de att vara kandidater till SM-guld inom 3-5 år. Säsongen innan de tar guldet tror jag att Nanne försvinner.
Säsongen 2020 lyfter dom bucklan på nya arenan!
Citera
2016-05-23, 05:36
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Säsongen 2020 lyfter dom bucklan på nya arenan!

Jag tycker inte någon av de lagen du nämnde är direkt sämre än Bajen. Även när är Bajen är usla så går aldrig hybrisen ut ur dem.

Edit: Sorry. Fel citat.
Citera
2016-05-23, 05:56
Medlem
Shanklygatess avatar
Det är väl inte alltid seriens sämsta lag åker ur? Sett till spelarmaterial då alltså, Bajen och HIF är de sämsta lagen jag sett i år utöver Gefle och Falkenberg. Så att Bajen inte ska hamna på nedflyttning pga att de finna några lag som är sämre skulle jag inte vilja påstå. Fortsätter trenden de är inne i nu några omgångar in på hösten lär det bli oroligt i leden och då kan det gå ännu snabbare utför.

Falkenberg, Gefle Helsingborg och Bajen. I den ordningen skulle jag ranka de fyra sämsta jag sett i år, med Falkenberg som sämst o bajen som bäst av de dåliga.
Citera
2016-05-23, 08:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Tvekar på att Bajens förluster kommer att hålla i sig. Visst, Bajen är dåliga och har de har inte haft en lyckosam period sen i våras men att det finns sämre lag i allsvenskan är det ingen tvekan om. Brajen lär inte åka ut när Kalmar FF, HIF eller t.om. Häcken är så mycket sämre.

Vidare så kommer Hammarby inte saxa Nanne förrän om ett par år. Bajen kraftsamlar just nu. Deras ekonomi blir bättre och om ett par år kan de på riktigt bygga en guldtrupp. Då ett tränarbyte vara aktuellt. Om allt går vägen för Bajen kommer de att vara kandidater till SM-guld inom 3-5 år. Säsongen innan de tar guldet tror jag att Nanne försvinner.

Snarast rätt så likvärdiga vill jag påstå. Jag har till och med sett högre högstanivå i flera av de andra lagen än vad jag sett i Hammarby.

Däremot är Gefle och Falkenberg hopplösa och jag tror att Östersund och Jönköping riskerar att hamna i en djup svacka under säsongen. Så det finns räddningsplankor för Hammarby.
Citera
2016-05-23, 08:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Visst ska man vara glad för 3-0.. Men tamigfan det enda jag tänkte på var att Pelle Olsson hade på sig en kort tröja så magjäveln syntes.. Nu får han lite mer spelrum igen och helst hade jag sett han avgå å det snaraste. :/
Vem tycker du ska ersätta honom isf?
Citera
2016-05-23, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hysén missar de två återstående matcherna inför EM pga lårproblem. Tror inte det blir så stora problem mot Hammarby men kan bli mot Helsingborg.

Att vi tappar Tobbe är ju den största jobspost vi kan få. Engvall är ju helt under isen (och bara för att jag skriver så gör han väl sex baljor på två matcher) och Boman må vara mycket men ingen skyttekung. Jag hade tyckt det var intressant att se Sköld från start ihop med Boman och slänga in Engvall istället för Boman i andra. Lär inte ske dock.

I övrigt är Haitam tillbaka och Rieks lär få ett inhopp. Viktigt att Rieks kommer igång så han kan spela 90/nära 90 mot HIF då MSD troligen är i USA med Bolivia.
Viktigt även att Alvbåge inte drar på sig ett onödigt kort, jag må ha mina tveksamheter kring nämnde man men att slänga in en 17åring i buren borta mot HIF känns inte jättetryggt.

Förövrigt passade GP på att över 5-6 sidor skriva om hur mycket poliser etc det "krävs" vid en högriskmatch såhär lagom till ännu en sådan http://www.gp.se/sport/fotboll/huliganspan-s%C3%A5-jobbar-polisen-p%C3%A5-h%C3%B6griskmatcher-1.1478527
Lär ju skrämma iväg en del åskådare... Även om t.o.m. polisen själv i slutet säger att det inte är någon fara att ta med familjen... Perfekt tajming av skitblaskan som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Snarast rätt så likvärdiga vill jag påstå. Jag har till och med sett högre högstanivå i flera av de andra lagen än vad jag sett i Hammarby.

Däremot är Gefle och Falkenberg hopplösa och jag tror att Östersund och Jönköping riskerar att hamna i en djup svacka under säsongen. Så det finns räddningsplankor för Hammarby.

Gefle får gärna åka ur liksom Östersund, jag ser hemskt gärna att såväl Falkenberg som J.Södra stannar kvar. De sistnämnda har fotbollsplaner, är nära geografiskt och det gillas ju. Bajen lär inte åka ur, de kommer ta de poäng som krävs.
Citera
2016-05-23, 09:08
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Om allt går vägen för Bajen kommer de att vara kandidater till SM-guld inom 3-5 år. Säsongen innan de tar guldet tror jag att Nanne försvinner.
Bygger den kalkylen på att Hammarby fortsätter dra mycket publik? Vad händer om man slutar på eller strax över kvalplats i år och ingen markant förändring sker till nästa säsong? Även om Bajens publiksnitt är imponerande måste man komma ihåg att den stora majoriteten inte är en lojal kärna utan har börjat gå på matcherna de senaste åren.
Citera
2016-05-23, 09:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vem tycker du ska ersätta honom isf?

Tyvärr det stora problemet. Jag har ingen ersättare även om jag hade tyckt det vore klockrent med Alm som ersättare bara för hetsa lite. Dock pissar man rätt hårt på sina egna supportrar iomed vad man tycker om honom, men det är vi väl vana vid?
Näe, tyvärr vet jag ingen rakt av. Men någon skrev att man kanske ska kolla upp lite utländska tränare, men vem fan vill komma till kalla norden och spela på ett rymdskepp med plastmatta? :P
Citera
2016-05-23, 09:40
Medlem
bagarn29s avatar
Bajen har några bra spelare i målvakten, högerbacken, norske mittbacken be båda brassarna och Israelsson. Blir ingen av dem skadade och helst inte avstängda så fixar Bajen det.

Jag tror att Bajen kommer på platserna 10-13.
Citera
2016-05-23, 09:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tyvärr det stora problemet. Jag har ingen ersättare även om jag hade tyckt det vore klockrent med Alm som ersättare bara för hetsa lite. Dock pissar man rätt hårt på sina egna supportrar iomed vad man tycker om honom, men det är vi väl vana vid?
Näe, tyvärr vet jag ingen rakt av. Men någon skrev att man kanske ska kolla upp lite utländska tränare, men vem fan vill komma till kalla norden och spela på ett rymdskepp med plastmatta? :P

Van Gaal blir ledig vilken minut som helst. Ett mer rimligt alternativ kanske Roland Nilsson skulle kunna vara. Han är visserligen P16-landslagets förbundskapten just nu men borde inte vara omöjlig att få loss. Kjell Jonevret är ju uppenbarligen inte ett alternativ för dig.
Citera
2016-05-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att vi tappar Tobbe är ju den största jobspost vi kan få. Engvall är ju helt under isen (och bara för att jag skriver så gör han väl sex baljor på två matcher) och Boman må vara mycket men ingen skyttekung. Jag hade tyckt det var intressant att se Sköld från start ihop med Boman och slänga in Engvall istället för Boman i andra. Lär inte ske dock.

I övrigt är Haitam tillbaka och Rieks lär få ett inhopp. Viktigt att Rieks kommer igång så han kan spela 90/nära 90 mot HIF då MSD troligen är i USA med Bolivia.
Viktigt även att Alvbåge inte drar på sig ett onödigt kort, jag må ha mina tveksamheter kring nämnde man men att slänga in en 17åring i buren borta mot HIF känns inte jättetryggt.

Förövrigt passade GP på att över 5-6 sidor skriva om hur mycket poliser etc det "krävs" vid en högriskmatch såhär lagom till ännu en sådan http://www.gp.se/sport/fotboll/huliganspan-s%C3%A5-jobbar-polisen-p%C3%A5-h%C3%B6griskmatcher-1.1478527
Lär ju skrämma iväg en del åskådare... Även om t.o.m. polisen själv i slutet säger att det inte är någon fara att ta med familjen... Perfekt tajming av skitblaskan som vanligt.

Fast den där artikeln var ju ändå, på det stora hela, ganska så balanserad. Sedan har dock GPs sportredaktion en fetisch när det gäller att utmåla en bild av fotbollen, och då menar jag Blåvitt, som lite av ett problemlag.

Viktor Sköld är ett praktexempel på hur vi inte skall värva, även om det var en "struntsumma", vi kan och bör inte värva in en fjärde anfallare som i princip bara kommer att sitta på bänken under större delen av kontraktstiden, då är det bättre att försöka plocka in någon från akademin.
Citera
2016-05-23, 11:18
Medlem
Hur ser det ut med konstgräs i Norge och Danmark? Är det något majoriteten av lagen har som i Sverige?

Känns som att vi i Sverige har tagit konstgräs för givet att det ska vara den bästa lösningen. Konstgräs bör förbjudas söder om Stockholm helt enkelt.

Detta säger jag som Peking-supporter. Hur svårt ska det vara att ha en bra gräsplan liksom? Dessutom finns det väl hybridversioner nu då underhållet inte behöver vara lika omfattande, dessutom eluppvärmda planer i de större klubbarna.

När fan ska Sverige lära sig? Vi behöver inte plastmattor söder om Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in