2016-11-19, 23:27
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tycker det lite för ofta rent slentrian mässigt gnälls på 4-4-2, finns ju flera olika sätt att spela på.
Några lag i mitt distrikt spelar 4-4-2 med defensiva ytterbackar, yttermittfältare som hela tiden håller bredd och ett centralt mittfält som varken skyddar backlinjen eller går offensivt, det är ett dåligt sätt att spela 4-4-2 men det finns bra sätt också.
Nu kan du ju fotboll så det vet så klart du med och jag ser gärna en annan formation, jag personligen gillar 4-3-3 men jag tycker det gnälls lite slentrian mässigt på 4-4-2.

Jag ser gärna att Hamrén tar över så man får se vad han kan göra med ett klubblag efter att varit så hatad i landslaget.

Klart att 4-4-2 kan fungera, tycker bara det är tråkigt att svenska tränare är så ovilliga att prova någonting annat.

Hamrén kanske kan vara rätt person för mff, personligen tycker jag han är en loser som mest skyller ifrån sig och tycker synd om sig själv när det går dåligt. Han verkar inte vara någon stor taktiker heller, inte heller något vidare på att motivera spelare. Så vad fan är han bra på?

Cred att han i alla fall provade spela 4-2-3-1 med Sverige, även om det fungerade dåligt.

Hur skulle mff se med 4-3-3? AC, Adu, Eikrem på mitten, Rosenberg, Berget, Cibicki i anfallet.
Citera
2016-11-20, 00:11
Medlem
Brukar inte 4-3-3 vara väldigt populärt hos norska och danska tränare? Känns som att det eller 3-5-2 skulle passa bättre då man förutom Svanberg inte har några riktiga yttermittfältare. Om man inte kör med Yotun dvs. Lättare då att ha Tinnerholm/Safari ta det jobbet med duktiga centrala mittfältare som droppar ner lite.

Har inte Eikrem kommit i kläm länge i 4-4-2? En typisk "10:a" som ska vandra fritt i ytan mellan motståndarnas mittfält och backlinje. Tror att han hade varit seriens överlägset bästa spelare om han fick samma roll som Ajdarevic haft i Örebro.
Citera
2016-11-20, 00:23
Medlem
snillet_1s avatar
Alkoholen verkade vara det som höll Laul kvar i verkligheten.

Citat:
Robert Laul ‏@RobbieLauler 3 timför 3 timmar sedan
Magnus Pehrsson låter helt klockrent för Malmö FF. En begåvad, välutbildad, sympatisk, kunnig, lagom erfaren och lagom hungrig tränare...

https://twitter.com/RobbieLauler/status/800076596707262468

Citera
2016-11-20, 04:25
Medlem
Signaturums avatar
Vem är denna Pehrsson som folk säger ska ta över MFF efter Kuhn?
Kan någon upplysa en småfull och vilsen skåning om denna herre?
Kändes ju betydligt sexigare med Lagerbäck, kanske lite dyrt dock.
Rikslallaren Hamrén vill jag aldrig se coacha ett lag jag håller på igen, punkt slut.
Tappat räkningen på hur många gånger jag har fått ett nervsammanbrott av karlns inkompetens och arrogans, usch.
Citera
2016-11-20, 05:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Vem är denna Pehrsson som folk säger ska ta över MFF efter Kuhn?
Kan någon upplysa en småfull och vilsen skåning om denna herre?
Kändes ju betydligt sexigare med Lagerbäck, kanske lite dyrt dock.
Rikslallaren Hamrén vill jag aldrig se coacha ett lag jag håller på igen, punkt slut.
Tappat räkningen på hur många gånger jag har fått ett nervsammanbrott av karlns inkompetens och arrogans, usch.

Hans största bedrift i karriären är att ha tagit Sirius från D1 till S1. Misslyckades totalt med Ålborg, lämnade när de låg sist, misslyckades med Djurgården, det blev så pass illa till slut så att han blev bortjagad. Såg Estland när de mötte Bosnien för inte så länge sedan där de blev fullständigt demolerade, hans taktik består mest av sparka och jaga boll. Vi kan glömma någon passningsskickligt offensivt spel med honom vid rodret.
Citera
2016-11-20, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Andra kvalmatchen imorgon - sedan paus december och januari (träningskamper) och 18:e februari börjar tävlingssäsongen 2017 med cupgruppspelet. Vi går mot ljusare tider!

Kvalet blir intressant, vad tusan kommer hända med HIF om dom åker ur?
HBK lär ju bara harva vidare i superettan om dom missar och inte få några större problem.
Läste att det handlar om minst 15 mille mindre in vid nedflyttning för HIF, klarar man ens av det ekonomiskt eller blir det ett rejält ras neråt fler divisioner?

Förövrigt skall det blir rätt skönt med dec-jan och vila från matcher...
Citera
2016-11-20, 09:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
HBK lär ju bara harva vidare i superettan om dom missar och inte få några större problem.
Läste att det handlar om minst 15 mille mindre in vid nedflyttning för HIF, klarar man ens av det ekonomiskt eller blir det ett rejält ras neråt fler divisioner?

Helsingsborgs stad går väl in och gör en Leksand om de åker ur
Citera
2016-11-20, 09:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Helsingsborgs stad går väl in och gör en Leksand om de åker ur

hehe, för vilken gång i ordningen kan endast den med världens största kulram räkna ut...
Citera
2016-11-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Usch. Hoppas det inte blir han. Tänk om det fanns svenska tränare som ville utveckla fotbollen istället för att upprepa vad alla andra tränare gjort de senaste 30 åren.

Är väl ganska nytt att spela 4-4-2 idag när 90% spelar varianter av 4-5-1
Citera
2016-11-20, 11:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Underbar ångestmatch att titta på, gissar på taffligt spel och mycket kamp. Vore lite kul om Helsingborg åkte ut. Då trillar nog glorian av Henke.
Citera
2016-11-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Underbar ångestmatch att titta på, gissar på taffligt spel och mycket kamp. Vore lite kul om Helsingborg åkte ut. Då trillar nog glorian av Henke.
Det lär dröja innan Celtic ringer i alla fall
Citera
2016-11-20, 15:20
Bannlyst
Och där åkte HIF ur Allsvenskan. Känns konstigt. Henke Larsson, Johan Mårtensson och Ralani ska nog hålla sig borta från landet ett tag. Usel insats från Johan Mårtensson vid 2-1 målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in