Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Tycker det lite för ofta rent slentrian mässigt gnälls på 4-4-2, finns ju flera olika sätt att spela på.
Några lag i mitt distrikt spelar 4-4-2 med defensiva ytterbackar, yttermittfältare som hela tiden håller bredd och ett centralt mittfält som varken skyddar backlinjen eller går offensivt, det är ett dåligt sätt att spela 4-4-2 men det finns bra sätt också.
Nu kan du ju fotboll så det vet så klart du med och jag ser gärna en annan formation, jag personligen gillar 4-3-3 men jag tycker det gnälls lite slentrian mässigt på 4-4-2.
Jag ser gärna att Hamrén tar över så man får se vad han kan göra med ett klubblag efter att varit så hatad i landslaget.
Klart att 4-4-2 kan fungera, tycker bara det är tråkigt att svenska tränare är så ovilliga att prova någonting annat.
Hamrén kanske kan vara rätt person för mff, personligen tycker jag han är en loser som mest skyller ifrån sig och tycker synd om sig själv när det går dåligt. Han verkar inte vara någon stor taktiker heller, inte heller något vidare på att motivera spelare. Så vad fan är han bra på?
Cred att han i alla fall provade spela 4-2-3-1 med Sverige, även om det fungerade dåligt.
Hur skulle mff se med 4-3-3? AC, Adu, Eikrem på mitten, Rosenberg, Berget, Cibicki i anfallet.