2016-05-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Såg fel. Tittade på schema för imorgon.

Du är förlåten.
Citera
2016-05-08, 13:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
Jag har för mig att det finns nån regel om hur nära en domare får bo i förhållande till lagen som spelar. Detta för att minska risken att en domare hyser sympatier för endera lag.

Känns dock förlegat och jag förstår din kritik.

Det finns det inte så vitt jag vet. IFK dömdes ju av Bojan Pandzic från Hisings Backa (Göteborgsstadsdel) för några omgångar sedan.

Jag tror helt enkelt att det handlar om att man i vissa fall vill kunna presentera lite mer information om domaren, bara för att. I internationella sammanhang säger man då vilket land domaren är från, och i nationella sammanhang blir motsvarande att säga vilken ort domaren är från.

/feldgrau
Citera
2016-05-08, 14:09
Medlem
mishimas avatar
De ska införa månadens spelare-pris i Allsvenskan. Bäste spelare i april avslöjas idag. Vem blir det? Christoffer Nyman bör vara favorit tycker jag.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-allsvenskans-malrika-inledning---nu-ska-manadens-spelare-utses/
Citera
2016-05-08, 14:27
Medlem
Såg att det snackades i tråden om att det fina vårvädret gjort att publiken svikit. Det verkar då inte J-Södras publik göra. Väntas bli fullsatt i den matchen. Kul att en nykomling lyckas fylla sina läktare.
Citera
2016-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Såg att det snackades i tråden om att det fina vårvädret gjort att publiken svikit. Det verkar då inte J-Södras publik göra. Väntas bli fullsatt i den matchen. Kul att en nykomling lyckas fylla sina läktare.

Jo, fast nu tar ju bara Stadsparksvallen 6-7000 pers, och så möter man mästarna. Kan tänka mig att stadsparksvallen med dess fina omgivning är ganska lockande en dag som denna, jämfört med gråa och trista Borås Arena som är beläget i ett jävla köpcentrum.
Citera
2016-05-08, 14:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De ska införa månadens spelare-pris i Allsvenskan. Bäste spelare i april avslöjas idag. Vem blir det? Christoffer Nyman bör vara favorit tycker jag.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-allsvenskans-malrika-inledning---nu-ska-manadens-spelare-utses/

Sana är troligen gjuten för det spelarpriset.

Skämt å sido, så är Totte en bra favorit.
Citera
2016-05-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jo, fast nu tar ju bara Stadsparksvallen 6-7000 pers, och så möter man mästarna. Kan tänka mig att stadsparksvallen med dess fina omgivning är ganska lockande en dag som denna, jämfört med gråa och trista Borås Arena som är beläget i ett jävla köpcentrum.
Ja, motståndet lockar ju mycket publik förstås sedan är arenan precis som du säger belägen i ett väldigt fint läge. Har själv inte besökt den arenan men den ska tydligen vara belägen mitt i Jönköpings stadspark och ha utsikt över både centrum och Vättern. Så det finns nog ingen annan arena som är så vackert belägen.
Citera
2016-05-08, 14:42
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska ändå bli intressant att se Norrköping på Stadsparksvallens svårspelade gräs. Efter vad vi såg i Falkenberg.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Varför är det svårspelat? Är det långt så att spelet ska gå långsammare...?

Skiljer sig inte jättemycket från övriga gräsmattor, så det känns lite fel att göra en stor poäng av det.

I början av säsongen brukar "skuggsidan" mot huvudsittläktaren vara dålig, men kommunen/planskötarna har verkligen ryckt upp sig jämfört med tidigare år. Nu är matten riktigt fin. Att man skulle sanda överdrivet eller ha särskilt långt gräs för att förstöra möjligheterna till snabbt spel faller ju på sin egen orimlighet om man sett Södra spela kan jag tycka.

I övrigt en riktigt spännande match mot Norrköping idag. Jönköpingspubliken gillar fotboll i fint väder. Om man hade gjort en riktigt fin regressionsanalys tror jag att väderkoefficienten för Södra i att driva upp publiksiffran hade varit störst av alla allsvenska lag faktiskt. Riktigt kinkig publik när det är dåligt väder i Jönne.

Hoppas själv på att vi kan stå emot Allsvenskans just nu bästa lag. Vore oerhört nöjd med ett kryss, men räknar kallt med flermålsförlust.

Spännande att se hur gamle Bajentalangen Tamimi klarar sig i Allsvenskan idag. Första minuterna från honom i år och det känns som det var typ ett år sedan han startade någorlunda regelbundet. Fick mindre och mindre minuter under förra säsongen. Får hoppas han är lika förberedd från bänken som säkerhetsrisken Nilsson var mot AIK där han gjorde en riktigt fin insats när Kraft Karlsson fick utgå skadad. Nilsson tar plats bredvid Calisir från start även idag tyvärr. Hoppas han kan stå upp OK mot Kujovic.

Och Moses från start på topp. Det blir spännande!
Citera
2016-05-08, 14:42
Medlem
Det där med att utse månadens spelare, är inte det en gammal CM-grej?
Citera
2016-05-08, 14:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

För att inte tala om doften av gräs.
Citera
2016-05-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
För att inte tala om doften av gräs.

Tyvärr har mer än hälften av lagen i Allsvenskan inte fått uppleva den lukten.
Citera
2016-05-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tyvärr har mer än hälften av lagen i Allsvenskan inte fått uppleva den lukten.

Vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in