2016-05-04, 21:35
Medlem
RobMcKennans avatar
"Hej, Margot, det är Mona. Det börjar bli lite stökigt just nu och Bosse är fortfarande spelberoende. Kan du hjälpa mig?"

"Inga problem, Mona, det löser jag"

Någon som skulle bli förvånad om Mona får denna tjänst?

http://www.dn.se/debatt/ny-ambassador-ska-arbeta-mot-manniskohandel/
Citera
2016-05-04, 21:35
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Men hon har råd att köpa en tysk sportbil som leksak till sin "nya älskare"?

Såklart! Pengarna gick dit istället för till skatt
Citera
2016-05-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kan Mona Sahlin ha blivit "Sol och vårad"?

Knappast, hon har högst troligen varit medveten om sina handlingar men kommer säkert förklara sig med att hon "baske mig inte är en ohederlig person" och liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Kan Mona Sahlin ha blivit "Sol och vårad"?
Kan det ha flyttats över pengar från organisation som hon ledde direkt till livvakten? Vilken budget har organisationen och hur ser den senaste revisionen ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Vilken jävla sinnessjuk journalistkår vi har i det här jävla landet.
Månadens megascoop blir totalt ignorerat av alla, utom Expressen.

Scoopet är så stort att den före detta partiledaren och statsministerkandidaten insta-avgår.
Och detta hinner ske innan ett enda ord skrivits i övrig media!

Man tror fan inte det är sant! Hur fan ser det ut på drakarnas redaktioner egentligen?!

"Expressen har ertappat Mona Sahlin med förfalskning, skattefiffel, uppenbara lögner och vänskapskorruption. Ska vi bevaka?"

"Nej fan lägg ner! Finns inget nyhetsvärde."

"Yes boss!"

Vilka. Jävla. Idioter.

Så bra inlägg! Tror det är precis så faktiskt.
Helt jävla otroligt.

Lena Mellin sa i intervju med Aftonbladet TV något i stil med "...jag uppfattade inte att den här historien i Expressen var så glasklar till hennes nackdel som den uppenbarligen var".

Märkligt uttalande kan jag tycka då till och med jag som inte är speciellt insatt i politiken (i jämförelse med Lena Mellin) eller i vad som hänt (annat än det jag läste i Expressen då övrig media vägrade att rapportera om detta) kände direkt att detta var sprängstoff som skulle leda till att hon tvingas eller självmant avgår.

Är det så snacket kan ha gått på Aftonbladet?
Då tycker jag till och med att det är ett lågvattenmärke för Aftonbladet att man inte kan göra en bättre analys av läget än detta.
Citera
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
http://iotakt.se/blogg/tjanster-och-gentjanster/

Läser man denna blogg, där den som skriver säger sig ha fått information, och om att det rör sig om många fler saker, så förstår man det som att Mona och livvakten har ett förhållande. De har såklart köpt bostadsrätten för att bo där båda två, och Mona ljuger för att inte avslöja detta för media. Är man förälskad gör man dumma saker helt enkelt. Och eftersom det handlar om en "affär" skriver inte övriga media om det.

Jag börjar nog luta åt samma håll. Mona är kär i den här liraren och det är därför som det är så otroligt många konstigheter här. Det kan också förklara varför riktig media som SvD inte direkt högg på det här. DN, AB och Expressen har inga skrupler, deras motsvarighet är moralen hos 20-öres horor i Hamburg.

Monas irrationella beteende och uttalanden är förenligt med ett avslöjande av en hemlig kärleksaffär. Men visst, det ska bli intressant att se om hon åker dit för det falska intyget.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Underbart. Men jag ställer mig frågan; Varför så fort? Utan bråk och slingerier?

Anar ugglor i mossen, tror hon har mycket mer att dölja och avgår för att media ska lugna sig och sluta gräva.

Ja det verkar ju vara mycket pengar inblandat så follow the money och en liten skandal blir det en mega. Har nu Expressen jobbat som tidigare drev så sitter de ju dock redan på en del 2, del 3 och eventuellt fjärde som avslutning. Återstår att se om en KO i första gör att man skippar resten. Annars får man väl hoppas om det nu finns mer skit att rättsväsendet eller annan media tar vid.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat

Extra roligt är att det är Miljöpartiet som har gett henne detta uppdrag.

Eller är det jag som är foliehatt nu?

Jo, du har fel här. Det är Liberalernas Birgitta Ohlsson som då var demokratiminister som hade det dåliga omdömet att tillsätta Sahlin. Borde få konsekvenser för Ohlsson.
Citera
2016-05-04, 21:38
Medlem
Cincinnatis avatar
Hennes politiska karriär bör definitivt vara över nu kan man tycka.
Citera
Moderator
OYs avatar
Kommer extremismen att öka nu när Fifflarmona inte längre ska samordna arbetet mot våldsbejakarna?

Är hoppet ute för Sveriges del, eller klarar vi oss utan MS?

Ett misstänkt osant intygande måste ju betyda att allt som MS har hävt ur sig om våldsbejakande extremism bör tas med en nypa salt, kan knappast finnas någon trovärdighet i det hon säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Knappast, hon har högst troligen varit medveten om sina handlingar men kommer säkert förklara sig med att hon "baske mig inte är en ohederlig person" och liknande.

När man blir "Sol och vårad" går vettet ur en normal person.

Tänk då vad som kan hända när vettet lämnar den slöaste kniven i lådan.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Uträttat? Inte mycket. Men så är ju uppdraget påhittat som en åtgärd för visa att man "gör något". Finns inga mål och ingen uppföljning om målen uppnås för uppdraget.

Vadå?! Vi har ju inte haft en enda Breivik-massmördar-attack!

Sahlin har lyckats till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in