Citat:
Ursprungligen postat av
konstit
Ingen som vet, men vad vi vet är att MS inte kan ses i några bolagsregister...
Hur som helst, hon hade skatteskulder, hon hade inte betalt skatt och avgifter på HLS lön, har klippkort hos KFM och plötligt betalar hon allt på ett bräde !?
Vore kul att se hennes kontoupplysningar

"Follow the money" skulle antagligen "lösa" hela den här härvan.
Jag tror inte att HLS fått någon lön överhuvudtaget. Den s.k. "inbetalningen av sociala avgifter" är bara en knäpp Mona-grej som vanligt. Hon har betalat in pengarna till sitt eget skattekonto och sedan visat för expressen att hon minsann betalat in pengar till skatteverket.
Det kostar henne ingenting att göra detta eftersom hon tydligen har skatteskulder ändå som skall betalas. Även om hon inte hade haft det så hade hon fått tillbaka pengarna igen från skattekontot.
Jag tror inte att hon haft den minsta plan på att faktiskt lämna in någon arbetsgivardeklaration eller så. Hon hoppades bara att Expressen skulle nöja sig med "inbetalningen".
"– Jag levde i föreställningen att mitt skattekonto, där betalar jag in det som jag ska göra i skatt, förstår du, också det som är som arbetsgivaravgifter. Men eftersom jag inte har registrerat mig som arbetsgivare så ser inte Skatteverket den specifika delen, säger Sahlin på telefon."
http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-betalade-efter-expressens-fragor/
Skulle inte förvåna mig om hon har kvar skulderna hos KFM också.
Om någon i framtiden kan visa med dokument att Mona betalat någon lön till HSL så PM:a mig så bjuder jag på en semla.