2016-05-04, 21:39
Medlem
Men vem ska nu skydda oss mot alla terrorister? ?((

Hoppas man slipper se henne i offentliga positioner i framtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo, du har fel här. Det är Liberalernas Birgitta Ohlsson som då var demokratiminister som hade det dåliga omdömet att tillsätta Sahlin. Borde få konsekvenser för Ohlsson.
Ok tack för detta, det är vad jag kallar trollning!

Att vid vederlag utse dåvarande oppositionens största stolpskott är ju som att tända stubinen på en bomb. Som nu exploderade i hemmet på fienden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KatrickPane
Så bra inlägg! Tror det är precis så faktiskt.
Helt jävla otroligt.

Lena Mellin sa i intervju med Aftonbladet TV något i stil med "...jag uppfattade inte att den här historien i Expressen var så glasklar till hennes nackdel som den uppenbarligen var".

Märkligt uttalande kan jag tycka då till och med jag som inte är speciellt insatt i politiken (i jämförelse med Lena Mellin) eller i vad som hänt (annat än det jag läste i Expressen då övrig media vägrade att rapportera om detta) kände direkt att detta var sprängstoff som skulle leda till att hon tvingas eller självmant avgår.

Är det så snacket kan ha gått på Aftonbladet?
Då tycker jag till och med att det är ett lågvattenmärke för Aftonbladet att man inte kan göra en bättre analys av läget än detta.

Aftonbladet är ju Socialdemokratins megafon och det är inget dom smyger med direkt. Självklart skyddar man de sossar man vill skydda.
Citera
2016-05-04, 21:40
Medlem
Med tanke på att det oegentliga återigen har med en bostadsaffär att göra, och att det efter Freivalds, lövden, Wallström och säkert några till jag i hastigheten glömt, kan jag inte låta bli att tänka på vad Djävulen, i magikern Wolands skepnad sägerom Moskvaborna i Michail Bulgakovs fantastiska roman "Mästaren och Margarita":

"De är människor som alla andra... De tycker om pengar, men så har det ju alltid varit... De är tanklösa förstås, men ibland känner de medlidande i sina hjärtan... De är vanliga människor; egentligen påminner de mig om sina föregångare från förr i världen, förutom att bostadsfrågan har förstört dem."

Bulgakovs ord passar så väl in på svensk socialdemokrati att det nästan är kusligt med tanke på att de är skrivna i 1930-talets Sovjetunionen.
Citera
Medlem
AmaiLius avatar
Ok så Mona har förfalskat ett intyg för att hjälpa sin medbrottsling att skuldsätta sig?

Ok antagligen är det väl massa pengar under bordet som vi inte vet om.

Det är då ingenting jämfört med hennes landsförräderi med att belöna terrorsvenskarna
Citera
Medlem
dajevlars avatar
Precis (till alla som ser nåt konstigt med detta).
Nånting händer, och det har med islamism/"Sverige åt fel håll" att göra.

Undrar om Sverigedemokraterna har nåt som helst alls att göra med detta (och annat: tex MP), i utbyte att hålla tyst, sjunka, eller t.o.m lägga ner snart....?
Citera
2016-05-04, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Vadå?! Vi har ju inte haft en enda Breivik-massmördar-attack!

Sahlin har lyckats till 100%

Mycket beror på att Sverige är ju mer eller mindre en fristad för dessa terrorister.
Citera
2016-05-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag börjar nog luta åt samma håll. Mona är kär i den här liraren och det är därför som det är så otroligt många konstigheter här. Det kan också förklara varför riktig media som SvD inte direkt högg på det här. DN, AB och Expressen har inga skrupler, deras motsvarighet är moralen hos 20-öres horor i Hamburg.

Monas irrationella beteende och uttalanden är förenligt med ett avslöjande av en hemlig kärleksaffär. Men visst, det ska bli intressant att se om hon åker dit för det falska intyget.

Hennes snabba avträde från tjänsten är väl en garant för att det verkligen handlar om något personligt.

Precis som när Littorin avgick.
Citera
2016-05-04, 21:42
Medlem
Men vad föranleder att media börjat granska både Mona Muslim och mp nu då?

Varken Mehmet eller Mona kan ju krävt speciellt stora resurser för att förinta.

Handlar det om egen damage control tro? Försöker expressen avleda uppmärksamhet från sitt egna omfattande landsförräderi?

Vi alla visste ju redan att varken Mehmet eller Mona ska ha något som helst förtroende.

Men jag ska fira Monas fall, det glädjer mig mycket.
Citera
Medlem
kuntakinte55s avatar
Den här extrema Mona-Sahlincirkusen är smått underhållande och har pågått under årtionden.

Hur ska hon hedras med ny förtroendepost denna gång: Statsminister eller försvarsminister?
Citera
Medlem
fatattacks avatar
Usch. Har alltid skytt henne.. detta lismande, överdrivet lugna, sneda leendet, lite uber... men under ytan kaos. Måtte vi aldrig mer få se hennes skenheliga nylle igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Aftonbladet är ju Socialdemokratins megafon och det är inget dom smyger med direkt. Självklart skyddar man de sossar man vill skydda.

Ja, det har du i och för sig helt rätt i
Dumt av mig att fortsätta förvånas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in