2016-05-04, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Jag tror de avvaktade lite eftersom alla insåg att det kommer mera och att man då väntar tills Expressen släppt mer. Nu avgick Sahlin i förtid i nåt slags försök att stävja drevet vilket som många varit inne på betyder att detta är riktigt allvarligt och ingen liten grej.

Återstår att se om det nu blir del 2 då. Förr om åren lugnade drev ner sig. Möjligen Monas hopp nu då för att det ska bli ännu ett nytt toppjobb. Dock är hon ju fortsatt en extremt offentlig person så det hoppet ter sig tämligen litet.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Mona sålde ju sitt radhus i vinter. Hon kanske har tänkt att bo ihop sin latin-lover i Djursholm(!). Ett område som aldrig kommer att bli berikat. Långt ifrån mångfalden...

Men vad är det här för polis? Han verkar ju leva kraftigt över sina tillgångar. Sådant brukade ju väcka SÄPO:s intresse förr. Vad får han sina pengar ifrån? Jag tror knappast Mona ger honom 120 papp i månaden för att bli påsatt doggy-style varje fredag med pappkasse över huvudet.

Kan det vara så att sossarnas gamla säkerhetspolis SAPO har återuppstått? Alla trodde ju den var borta efter IB-affären och Hans Holmérs och Ebbe Carlsson död. Ingen som var med då har väl glömt Ebbes och Hans insatser för att bluffa bort korten när sjukhusspionen registrerade icke-sossar på sjukhusen i Göteborg?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Mona gett den kriminelle(?) chilenske polisen pengar för att registrera "terrorister". Man chilenaren har valt att lägga resurserna på sig själv!

Jag kom att tänka på en annan latinamerikan med rymligt samvete och terroristkopplingar som var omhuldad ett tag - Juan Fonseca.
Senast redigerad av BorgeH 2016-05-04 kl. 21:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
ja nu ja, när hon fått "sparken"
nu ska det bli intressant vem som ska bli nu samordnare de månader som var kvar
vad fan har hon egentligen uträttat i den positionen ?

Uträttat? Inte mycket. Men så är ju uppdraget påhittat som en åtgärd för visa att man "gör något". Finns inga mål och ingen uppföljning om målen uppnås för uppdraget.
Citera
2016-05-04, 21:31
Medlem
Snoddas_pappas avatar
[quote=Bacto|57164580]Hon är väl samma geni som uttalade att man bör ha en årslön i besparingar. (?)

Svar nej. Det sades av dåvarande finansminister Ann Wibble.
Citera
2016-05-04, 21:32
Medlem
Kan Mona Sahlin ha blivit "Sol och vårad"?
Citera
2016-05-04, 21:32
Medlem
Underbart. Men jag ställer mig frågan; Varför så fort? Utan bråk och slingerier?

Anar ugglor i mossen, tror hon har mycket mer att dölja och avgår för att media ska lugna sig och sluta gräva.
Citera
2016-05-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mehmet Kaplan är visst ledig för nya uppdrag. Han vet ju dessutom allt om extremism.

Fridolin kommer skrika i falsett om inte en muslim (islamist) får efterträda Sahlin skulle jag tro.

Mona vet hur systemet funkar och är inte blyg för att utnyttja det, det visste alla redan.
Det märkliga är väl än en gång att hon har förtroende av såpass många främst inom S.

Den senaste tidens avslöjanden har väl berättat tillräckligt om den sittande regeringen kan man tycka, det är dags att lämna.
Citera
2016-05-04, 21:33
Medlem
"Jag är baskemig ingen ohederlig person, jag är ingen fifflare".

-Mona Sahlin om Tobleroneaffären.

https://m.youtube.com/watch?v=VvArOvJqjRc

Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Underbart. Men jag ställer mig frågan; Varför så fort? Utan bråk och slingerier?

Anar ugglor i mossen, tror hon har mycket mer att dölja och avgår för att media ska lugna sig och sluta gräva.
Samma tanke slog mig, det ligger något smaskigt begravt här.
Citera
2016-05-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mehmet Kaplan är visst ledig för nya uppdrag. Han vet ju dessutom allt om extremism.

Han begärde tydligen att få ut sin fallskärm från regeringen idag, det har bara gått lite under radarn tack vare Mona och att någon knark-kändis dog.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22758578.ab

Så det är nog inte han som kommer att bli den nya samordnaren mot extremism.
Citera
Medlem
Kan man i sitt stilla sinne endå tro på att det finns något som styr detta land i bakgrunden som kan rädda oss från islamisk infiltrering endå?

Även om det nu börjar vara absolut i sista stund.

Jag tror dom närmaste dagarna som kommer i den här soppan kan få folk att börja fundera
på vad som tok fredrik höll på med igentligen..
Om det nu inte var så att måna avgick för att det inte skulle komma (fra)m
Citera
Medlem
Korruptionspengar tror jag på. Arabiska sådana.

Dessutom är ju hennes man Bosse suput och spelmissbrukare. Kanske gjorde hon en sista smash- and grab för att leva lite flott i Solsidan med en vältränad snut som hon trodde hade agerat "målvakt" fast hon själv nu torskade med brallorna nere.
Citera
Medlem
Hon har insett att det bara är en tidsfråga innan det första terrordådet utförs trots hennes heta linje eller vad det nu var för tunga åtgärder hon har satt in. Bättre att avgå innan det skiter sig officiellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in