Mona sålde ju sitt radhus i vinter. Hon kanske har tänkt att bo ihop sin latin-lover i Djursholm(!). Ett område som aldrig kommer att bli berikat. Långt ifrån mångfalden...
Men vad är det här för polis? Han verkar ju leva kraftigt över sina tillgångar. Sådant brukade ju väcka SÄPO:s intresse förr. Vad får han sina pengar ifrån? Jag tror knappast Mona ger honom 120 papp i månaden för att bli påsatt doggy-style varje fredag med pappkasse över huvudet.
Kan det vara så att sossarnas gamla säkerhetspolis SAPO har återuppstått? Alla trodde ju den var borta efter IB-affären och Hans Holmérs och Ebbe Carlsson död. Ingen som var med då har väl glömt Ebbes och Hans insatser för att bluffa bort korten när sjukhusspionen registrerade icke-sossar på sjukhusen i Göteborg?
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Mona gett den kriminelle(?) chilenske polisen pengar för att registrera "terrorister". Man chilenaren har valt att lägga resurserna på sig själv!
Jag kom att tänka på en annan latinamerikan med rymligt samvete och terroristkopplingar som var omhuldad ett tag - Juan Fonseca.