2016-05-04, 21:23
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Orkar inte bläddra igenom hela tråden. Ber om ursäkt om detta påpekats, men är det inte nästan uppenbart att "Livvakten" och Mona Sahlin har köpt bostadsrätten för att i framtiden bo där tillsammans? Den lön som Mona "intygar" att Livvakten tjänar motsvarar ju deras gemensamma inkomst (~40k + ~80k).

Mycket bra hypotes.
Själv kan hon ju inte stå på kontraktet eftersom hon ligger hos kronofogden.
Citera
2016-05-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Antagligen så finns det mer smaskigt på lager och därför väljer Mona att avgå redan nu innan det bubblar upp fler fadäser till ytan.

Något sådant ja, det här går väl fort.
Citera
2016-05-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det måste snabbt sättas in en ny samordnare. Jag föreslår Håkan Juholt... ....
Mehmet Kaplan är visst ledig för nya uppdrag. Han vet ju dessutom allt om extremism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Höhöhö...

Inte ett ljud på rapports inledning. Sanslöst !

Journalizzmen i sitt esse !

Citat:
Ursprungligen postat av RebbelYell
Ja, sanslöst. Något stort ligger bakom detta. I expressens intervju säger M.Muslim "Någon gång kan jag berätta allt om allt".

1. Killen är Hamilton, som eliminerar extremister
2. Killen är bulvan för Sahin, Sahin är verkliga ägaren

Tveksam att pappret bara är påskrivet som en vän tjänst. Omöjligt att en sosse betalat ur egen ficka

Sahin avgår. Statsmedia skyddade så långt det gick. Måste känns pinsamt.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Man undrar ju vad som egentligen döljer sig i den här soppan.

Tycker inget av det som kommit egentligen varit jättesmaskigt, så förväntade mig inte att hon skulle avgå så fort. Visst hon har slarvat lite med skatter och sociala avgifter, samt skarvat lite med sanningen. Och var pengarna kommer ifrån är ju också lite av ett frågetecken (Expo?). Men hon är ju kvinna, så ganska osannolikt att man ställer några egentliga krav på henne.
Vilket megalik är det som faktiskt fick henne att avgå?
Senast redigerad av Oformad 2016-05-04 kl. 21:30.
Citera
2016-05-04, 21:26
Medlem
Photoshoppeds avatar
http://iotakt.se/blogg/tjanster-och-gentjanster/

Läser man denna blogg, där den som skriver säger sig ha fått information, och om att det rör sig om många fler saker, så förstår man det som att Mona och livvakten har ett förhållande. De har såklart köpt bostadsrätten för att bo där båda två, och Mona ljuger för att inte avslöja detta för media. Är man förälskad gör man dumma saker helt enkelt. Och eftersom det handlar om en "affär" skriver inte övriga media om det.
Citera
2016-05-04, 21:27
Medlem
Snapcounts avatar
Börjar misstänka att Monas nästa jobb, blir som ambassadör i Grekland.

-Ett land där korruptionen flödar..
-Första klass med jämna mellanrum till Bryssel för att gnälla om EU`s bristande insikt i flyktingfrågor..

(som hon "ser och upplever" på första parkett )
Citera
2016-05-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Vilken jävla sinnessjuk journalistkår vi har i det här jävla landet.
Månadens megascoop blir totalt ignorerat av alla, utom Expressen.

Scoopet är så stort att den före detta partiledaren och statsministerkandidaten insta-avgår.
Och detta hinner ske innan ett enda ord skrivits i övrig media!

Man tror fan inte det är sant! Hur fan ser det ut på drakarnas redaktioner egentligen?!

"Expressen har ertappat Mona Sahlin med förfalskning, skattefiffel, uppenbara lögner och vänskapskorruption. Ska vi bevaka?"

"Nej fan lägg ner! Finns inget nyhetsvärde."

"Yes boss!"

Vilka. Jävla. Idioter.

Jag tror de avvaktade lite eftersom alla insåg att det kommer mera och att man då väntar tills Expressen släppt mer. Nu avgick Sahlin i förtid i nåt slags försök att stävja drevet vilket som många varit inne på betyder att detta är riktigt allvarligt och ingen liten grej. Man får hoppas att Expressen inte ger Sahlin någon nåd nu utan kör på 100%. Jag gissar och hoppas att de har betydligt mer.
Citera
2016-05-04, 21:29
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Att hon hade ca 215.000 i skatteskulder fram till nyligen, efter ha sagt att "betala skatt är sexigt" är nog inte till en fördel för henne i denna soppa. Hennes förtroende (det lilla som fanns) är helt borta.
Det brukar vara så med politiskt korrekta humanistiska snackpåsar.
"jag älskar min familj och gör allt för dem" = "jag är otrogen så ofta jag kan".
"det är sexigt att betala skatt" = "jag myglar och skattefuskar så mycket jag kan"
"jag tycker att sverige ska vara ett välkomnande och mångkulturellt samhälle" = Jag bor bland exakta kopior av mig själv i min etniskt vita villaförort.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Mycket bra hypotes.
Själv kan hon ju inte stå på kontraktet eftersom hon ligger hos kronofogden.

Men hon har råd att köpa en tysk sportbil som leksak till sin "nya älskare"?
Citera
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mehmet Kaplan är visst ledig för nya uppdrag. Han vet ju dessutom allt om extremism.

Hahaha den va fan dagens garv! Inte otänkbart dock med tanke på vad hon latino vänster-subban fick för förmåner när hon slösade på svenska skattepengar och inte gjorde ett jävla piss för sin lön.
Citera
2016-05-04, 21:30
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du är nog lite ute och cyklar. GP, Sydsvenskan, HD, DN, SVD, DN m.fl har tagit upp det.

När fan då?! Länkar tack!
Det enda som länkats i tråden är något pliktskyldigt från Dagens Industri.

Nu pratar vi alltså om tidsperioden innan hon avgick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in