Citat:
Ursprungligen postat av
Yogapants
Ja här var det mycket aktivitet, det bankades i frysdörren och puttades på folk, det var ideliga avtryck på speglarna mm mm. Och ändå, inte så mycket som en inspelning på nån mobiltelefon. Folk filmar ta mig fan allt de ser, men när det spökar... näääääää, då glömmer vi det totalt. Om det nu förekom kraftiga bankande ljud i källaren, varför inte sätta igång en inspelning och sakta gå ned i källaren och visa att det inte finns någon där? Mycket märkligt. Och varför samlar Caroline Giertz in all information i förväg, innan hon åker och hämtar mediet (!) med full möjlighet att dela med sig av allt hon fått reda på. Varför inte låta Caroline och aktuellt medium komma till huset samtidigt och utan ett ord ge sig i kast med spökjagandet. Sedan kan man diskutera med familjen om det stämde i efterhand.
Absolut man borde egentligen rigga en massa kameror i spökdrabbade hus. Dock har ju vissa inspelningar gjorts men dessa säger ju inte så mycket, en takkrona kan gunga av många anledningar, ett moln kan vara en reflektion/skugga, saker kan falla osv.
Programkonceptet är väl rätt så fyllt efter reklamen, dvs en intervju, reklam, besök av medium, reklam, återkoppling, reklam. Det är ju trots allt ett program som måste kunna finansiera sig självt. Det intressanta tycker jag mest är hur alla som fått besök verkar vara så nöjda i slutet efter att verkligen ha drabbats av övernaturlig aktivitet innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Alla fick delta (Randis utmaning är numera nedlagd).
Alla "kunde" förstås inte, eftersom de är medvetna bedragare.
Många som verkligen trodde på sin egna förmågor har försökt, ingen (exakt noll personer) har lyckades bevisa sin påstådda förmåga.
Humanisterna i Sverige har en liknande utmaning, med en belöning på 100 000kr:
http://www.humanisterna.se/kristallkulan/
Hör och häpna, ingen har hittills hämtat pengarna.
Suck jag kan ju också ha ett test där jag får bestämma vad och hur något ska mätas och lova en massa pengar. Det krävs ju att någon objektiv neutral part gör tester inte personer som investerat hela sin identitet och gjort karriär på att baktala det övernaturliga.